نرخ بهره آمریکا ثابت ماند و قیمت بیت کوین کاهش یافت

نرخ بهره آمریکا ثابت ماند و قیمت بیت کوین کاهش یافت

دسته بندی : اخبار 24 خرداد 1403

خرید و فروش ارز دیجیتال

نرخ بهره آمریکا ثابت ماند و قیمت بیت کوین کاهش یافت. بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره این کشور در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد ثابت ماند. لذا قیمت بیت کوین با اعلام  این خبر به زیر قیمت ۶۹ هزار دلار سقوط کرد.

خلاصه ای از خبر:

  • نرخ بهره آمریکا بدون تغییر می‌ماند.
  • اعلام این خبر باعث شد قیمت بیت کوین کاهش یابد.

بیت کوین سیستمی گزارش داد FOMC نشست مربوط به تعیین نرخ بهره برگزار شد و اطلاعات مربوط به آن دقایقی قبل منتشر شده است. طبق گزارش نرخ بهره آمریکا در محدوده ۵.۵ درصد ثابت می‌ماند. بسیاری تحلیلگران هم قبل از این نشست پیش‌بینی کرده بودند که نرخ بهره آمریکا ثابت خواهد ماند.

شاخص‌های مربوط به تورم آمریکا و قیمت مصرف کننده (CPI) هم امروز اعلام شد. این دیتاها نشان می‌دهند که سیاست‌های اقتصادی این کشور موثر واقع شده و توانسته‌اند تورم را مهار کنند. با انتشار این خبر قیمت بیت کوین افزایش یافت و از زیر ۶۸ هزار دلار به حدود ۷۰ هزار دلار رسید. اما با اعلام خبر ثابت ماندن نرخ بهره قیمت بیت کوین دوباره به زیر محدوده ۶۹۰۰۰ دلار سقوط کرد. هم اکنون بیت کوین در وضعیت نوسانی به سر می‌برد و توانسته مجددا قسمتی از افت خود را جبران کند.

تریدرهای بازارهای مالی تمایل داشتند نرخ بهره امریکا کاهش یابد. به عقیده بسیاری از تحلیلگران تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری با کاهش نرخ بهره و اجرای سیاست‌های انبساطی توسط کشور آمریکا افزایش می‌یابد. آنها عقیده دارند تعدادی ازاین سرمایه‌گذاران به بازار ارزهای دیجیتال جذب می‌شوند و به رشد آن کمک می‌کنند.

تحلیلگران زیادی به کاهش نرخ بهره در ماه مارس یا اسفند ۱۴۰۲ امیدوار بودند. اما اعلام دیتاهای اقتصادی آمریکا به تعویق افتاد. اما هنوز هم این امید وجود دارد که در گزارش ماه سپتامبر(شهریور) نرخ بهره آمریکا کاهش یابد. رئیس فدرال رزرو، جرم پاول(Jerom Powell) هم تا دقایقی دیگرسخنرانی خود را  برگزار می‌کند. در نهایت با توجه به اینکه نرخ بهره آمریکا ثابت ماند و قیمت بیت کوین کاهش یافت بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین امکان دارد در واکنش به این سخنرانی نوسانات جدیدی را تجربه کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

نظرات