دسته بندی: اخبار

درآمد تلگرام از ارزهای دیجیتال چقدر است؟

طبق گزارش فایننشال تایمز پلتفرم تلگرام در مدت اخیر ۴۰ درصد از درآمد خود را از طریق ارزهای دیجیتال به دست آورده است. تلگرام در حال گسترش فعالیت‌های خود در حوزه ارز دیجیتال است و در همین زمینه اقدام به پیاده‌سازی پروژه بلاک چین خود به نام کرده است. با توجه به این‌که مدیر تلگرام یعنی پاول دوروف هم در مدت اخیر در فرانسه دستگیر شد، جالب است که اطلاعاتی درباره این شرکت داشته باشید. در این مقاله با ما همراه باشید تا ببینید درآمد تلگرام از ارزهای دیجیتال چقدر است؟

خلاصه‌ای از خبر

  • فایننشیال تایمز گزارش داده که پلتفرم تلگرام قسمت زیادی از درآمد خود را از طریق فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال به دست آورده است.
  • بنیان‌گذار پلتفرم تلگرام به اتهام کنترل نکردن محتواهای مجرمانه در تلگرام توسط پلیس فرانسه دستگیر شده است.

درآمد و دارایی‌های تلگرام به واسطه ارزهای دیجیتال چقدر است؟

بر اساس گزارش فایننشال تایمز و به گفته دبلاک در حال حاضر تلگرام حدود ۴۰۰ میلیون دلار درآمد طریق ارزهای دیجیتال به دست آورده است که این مقدار  حتی از ذخایر نقدی آن هم بسیار بیشتر است. اگر گزارش‌های مالی تلگرام در سال ۲۰۲۳ را بررسی کنیم می‌بینیم که درآمدهایی که از طریق ارزهای دیجیتال به دست آورده است سهم زیادی در درآمدهای این شرکت دارند. با فعالیت‌هایی از قبیل کیف پول یکپارچه همچنین فروش محصولات کلکسیونی در دنیای ارزهای دیجیتال توانسته است ۴۰ درصد از درآمدهای خود را از همین طریق به دست آورد.

ولت ادغام شده را نشناسید, این ولتیک برنامه است که کاربران از می‌توانند از طریق آن ارزهای دیجیتال خود را ذخیره کنند و یا اقدام به ارسال یا دریافت آنها کنند. سرویس این کیف پول از طریق پرداخت‌های غیر نقدی و بر پایه توکن بومی تلگرام یعنی تن کوین فعالیت می‌کند طی چند روز اخیر پلتفرم تلگرام مرکز توجه افراد زیادی در سراسر دنیا قرار گرفته است. از آنجا که گذار این پلتفرم در فرانسه کنترل نکردن محتواهای مجرمانه در تلگرام در فرانسه دستگیر شده است به سمت آن معطوف شده است.

فروش دارایی‌های کلکسیونی در تلگرام چگونه است؟

بر اساس گزارش نام برده شده، تلگرام اقدام به فروش دارایی‌های کلکسیونی به کاربران خود می‌کند. دارایی‌های کلکسیونی شامل نام کاربری و شماره تلفن‌های مجازی هستند. زمانی که تلگرام نام کاربری و یا شماره تلفن مجازی را به کاربران خود اختصاص می‌دهد بابت آن پول دریافت می‌کند. این نام کاربری یک نام کاربری معمولی نیست بلکه یک نام کاربری است که اطلاعات مربوط به آن روی بلاک چین عمومی و توزیع شده تون ثبت شده است. زمانی که یک فرد نام کاربری را تصاحب کند مالکیت آن تا همیشه با همان فرد است.

اما با این حال هر شخصی می‌تواند نام کاربری خود را به دیگران منتقل کرده و یا به آنها بفروشد. پلتفرم تلگرام بابت اینکه معاملات کاربران را تسهیل می‌کند از آنها کارمزد دریافت می‌کند. فایننشال تایمز در ادامه گزارش خود گفته است که شرکت تلگرام قبل از اینکه قیمت تون کوین با افت مواجه شود، بخش قابل توجهی از دارایی‌های تون کوین خود را فروخته است.

بیشتر بخوانید: دو گزینه جدید دریافت توکن به داگز اضافه می‌شود

مدیریت درآمدها و دارایی‌های دیجیتال تلگرام چگونه انجام می‌شود

بر اساس گزارش فایننشال تایمز بنیان‌گذار تلگرام یعنی پاول دوروف قبلا گفته است که این شرکت فقط ۵۰ کارمند دارد.  ۳۰ نفر از این کارمندان سمت مهندسی دارند و مابقی هم برنامه نویسان این پلتفرم هستند. طبق گزارش فایننشال تایمز می‌توان یک سری شک و تردیدها را درباره اظهارات پاول دروف مطرح کرد. دوروف قبلا گفته بود که ارزش تلگرام بیشتر از ۳۰ میلیارد دلار است. شرکت تلگرام به طور صد درصد تحت مالکیت دوروف است و تمام مدیریت آن هم به عهده او است.

دوروف شخصا همه تصمیم گیری‌ها‌ی شرکت را به عهده دارد و دوست ندارد افراد دیگر در مدیریت این پلتفرم شرکت کنند. به همین دلیل حتی کوچک‌ترین ویژگی‌های جدیدی که به تلگرام اضافه می‌شوند هم با نظر شخصی او اضافه می‌شوند. این مدیر موفق توانسته بیش از ۲.۳ میلیارد دلار سرمایه از طریق صندوق‌های دولتی و سرمایه‌گذاران متمرکز بر فناوری برای شرکت خود جذب کند.

بر اساس اطلاعیه‌ای که دوروف اخیرا منتشر کرده این پلتفرم یک میلیارد کاربر دارد. با اینکه تعداد کاربران این پلتفرم بسیار زیاد هستند اما تاکنون اعلام نکرده که چه تعداد ربات در این برنامه در حال فعالیت هستند. همان‌طور که می‌دانید در مدت اخیر بازی‌های محبوبی همانند نات کوین و همستر کامبت در این پلتفرم منتشر شدند. انتشار این بازی‌ها باعث شد که تلگرام محبوب‌ترین پلتفرم در بین کاربران فضای دیجیتال شناخته شود. این پلتفرم بازی‌های ارز دیجیتال را بر روی بلاک چین تون راه‌اندازی می‌کند.

مریم مرادی

Recent Posts

تعداد کاربران راکی رابیت به ۳۰ میلیون نفر رسید

راکی رابیت که یک بازی تلگرامی است و تیم توسعه‌ آن برای ساخت رباتش از…

19 دقیقه قبل

همستر کامبت به چه کسانی کارت تقلب داده است؟

کم کم به زمان ایردراپ توکن HMSTR نزدیک می‌شویم.  این توکن قرار است در تاریخ…

2 ساعت قبل

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

1 روز قبل

چگونه ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری پیدا کنیم و از سودهای بازار جا نمانیم

رمز ارزها به دلیل فقدان معیارهای لازم برای ارزیابی و رواج کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری نیاز…

2 روز قبل

سه تسک ضروری ایردراپ راکی رابیت که باید انجام شود

کاربرانی که در بازی تلگرامی راکی رابیت در حال فعالیت هستند به زودی شاهد ایردراپ…

3 روز قبل

مقایسه تراست ولت و اکسودوس ولت ؛ کدام یک برای ذخیره ارزهای دیجیتال بهتر است؟

اکسودوس و تراست ولت دو کیف پول ارز دیجیتال غیر امانی با اعتبار بالا هستند…

4 روز قبل