دسته بندی: اخبار

در بازار صعودی هولد کردن بهتر است یا ترید کردن؟

همیشه این سوال وجود داشته که در در بازار صعودی هولد کردن بهتر است یا ترید کردن؟ یک تحلیلگر مطرح دنیای ارز دیجیتال، جواب این سوال را بررسی می‌کند که در ادامه متن به بررسی آن می‌پردازیم.

هولد کردن بهتر است یا ترید کردن؟

آلت کوین شرپا(Altcoin Sherpa)، تحلیلگر مطرح، طی توییت جدید خود این مسئله را مطرح کرده که در بازارهای صعودی ترید کردن بهتر است یا هولد کردن. وی ابتدا خاطرنشان کرد، به نظر او در یک بازار صعودی ترید کردن ممکن است هزینه فرصت در پی داشته باشد.

هزینه فرصت چیست؟ هزینه‌ای است که فرد به خاطر انتخاب یک موقعیت و عدم انتخاب موقعیت‌های دیگر باید بپردازد. مثال: اگر فردی بخواهد سرمایه خود را در یک کسب و کار سرمایه‌گذاری کند یا با آن بیت کوین بخرد، دو گزینه دارد. خرید بیت کوین و سرمایه گذاری در کسب و کار. حالا اگر فرد سرمایه‌گذاری در کسب و کار را انتخاب کند و طی یک سال ۳۰ درصد سود به دست آورد و بیت کوین طی این مدت ۷۰ درصد افزایش یابد، هزینه فرصت این شخص ۴۰ درصد سودی است که به خاطر انتخاب سرمایه‌گذاری کسب و کار و عدم انتخاب خرید بیت کوین، از دست داده است. اما باید بدانید که هزینه فرصت فقط این هزینه‌های مالی نیست، زمان و انرژی که ما صرف می‌کنیم تا یک گزینه را انتخاب و گزینه دیگر را انتخاب نکنیم، می‌تواند جزئی از هزینه فرصت باشد.

به هر حال  آلت بیان کرده عوامل مختلفی در انتخاب بین هولد کردن یا ترید کردن تاثیر دارند. وی فردی را مثال زده که سال قبل سولانا را با قیمت ۱۰ دلار خریده و هولد کرده است.  مسلما تریدرهای اندکی وجود دارند که ‌توانسته‌اند این سود را کسب کنند. از نظر وی این مسئله همیشه هم نمی‌تواند درست باشد. آلت کوین شرپا فردی را مثال زد که تون کوین را در محدوده قیمت ۲.۵ دلار خرید کرده و در قیمت ۷ دلار آن را فروخته. از نظر شرپا قیمت تون کوین رکورد جدیدی را به ثبت خواهد رساند، اما ممکن است این اتفاق چندین روز یا حتی چندین هفته و ماه هم طول بکشد. پس اگر فرد مثال زده شده بخواهد ارز یجیتالی پیدا کند که پتانسیل بیشتری برای رشد داشته باشد، منطقی به نظر می‌رسد.

آلت کوین شرپا در آخر گفت: بیشتر مردم با ترید کردن نمی‌توانند سود زیادی کسب کنند و در بازارهای صعودی هولد کردن بیشتر جواب می‌دهد. همچنین به نظر او ارزهای دیجیتال با هم رشد نمی‌کنند و به همین دلیل چرخه فعلی بازار با چرخه قبلی متفاوت است. در نتیجه، افرادی که بتوانند نقدینگی و حجم معاملات را شناسایی کنند تریدرهای واقعی هستند. هولدرها هم می‌توانند سود خوبی کسب کنند به شرطی که بتوانند یک ارز دیجیتال خوب و مناسب را پیدا کنند. و نهایتا در پاسخ به این پرسش که در بازار صعودی هولد کردن بهتر است یا ترید کردن؟ این تحلیلگر می‌گوید که هولد کردن حتی در بازارهای صعودی می‌تواند بسیار سودده باشد، مخصوصا برای معامله گران مبتدی تر.

مریم مرادی

Recent Posts

تعداد کاربران راکی رابیت به ۳۰ میلیون نفر رسید

راکی رابیت که یک بازی تلگرامی است و تیم توسعه‌ آن برای ساخت رباتش از…

5 ساعت قبل

همستر کامبت به چه کسانی کارت تقلب داده است؟

کم کم به زمان ایردراپ توکن HMSTR نزدیک می‌شویم.  این توکن قرار است در تاریخ…

7 ساعت قبل

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

1 روز قبل

چگونه ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری پیدا کنیم و از سودهای بازار جا نمانیم

رمز ارزها به دلیل فقدان معیارهای لازم برای ارزیابی و رواج کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری نیاز…

2 روز قبل

سه تسک ضروری ایردراپ راکی رابیت که باید انجام شود

کاربرانی که در بازی تلگرامی راکی رابیت در حال فعالیت هستند به زودی شاهد ایردراپ…

3 روز قبل

مقایسه تراست ولت و اکسودوس ولت ؛ کدام یک برای ذخیره ارزهای دیجیتال بهتر است؟

اکسودوس و تراست ولت دو کیف پول ارز دیجیتال غیر امانی با اعتبار بالا هستند…

4 روز قبل