هاوینگ بیت کوین اتفاقی است که هر چهار سال یکبار می افتد. معمولا با نزدیک شدن به هر هاوینگ تحلیل گران و فعالان بازار گمانه زنی هایی درباره قیمت بیت کوین دارند. تا به امروز با توجه به استناد رفتار قیمتی بیت کوین در هاوینگ های گذشته احتمال می رود قیمت BTC رو به رشد باشد. با توجه به نزدیک شدن هاوینگ 2024 در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال ارز هشت، مهم ترین پیش بینی های بازار را بررسی و در اختیار شما قرار می دهیم.

نکته: در نظر داشته باشید، همه این بررسی ها فقط یک پیش بینی اند و شما نباید از آن ها به عنوان یک فاکتور موثر در تصمیم گیری های آتی خود استفاده کنید. بلکه باید این موارد را به عنوان دیدگاه مطرح بزرگان بازار زیر نظر داشته باشید و با بررسی فاکتورهای مهم و تحلیل بازار تصمیم گیری کنید. بنابراین حتما پیش از سرمایه گذاری تحقیق کنید و تحلیل درستی از بازار داشته باشید تا تحت تاثیر شرایط روانی قرار نگیرید و درچار فومو نشوید.


پیش بینی بانک Standard Chartered از قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ 2024


بانک استاندارد چارترد، در یک تغییر موضع پیش بینی می کند که قیمت بیت کوین تا پایان سال میلادی 2023 به 50000 دلار می رسد و بعد از هاوینگ نیز به طور بالقوه قیمت می تواند تا 120 هزار دلار رشد کند.

جف کندریک، رئیس استراتژی کریپتو و فارکس بانک استاندارد چارترد، در اوایل سال 2023 هم اذعان داشت که قیمت بیت کوین تا سال 2024 به 100هزار دلار خواهد رسید. دلیل اینکه او عدد پیش بینی خود را تغییر داده است، نوسانات قیمت اخیر و افزایش سودآوری بیت کوین در آینده اعلام کرده است.

بانک استاندارد چارترد، در یک تغییر موضع پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین می تواند تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۵۰۰۰۰ دلار برسد و تا پایان سال ۲۰۲۴ به طور بالقوه به ۱۲۰۰۰۰ دلار برسد.


پیش بینی هوش مصنوعی از قیمت بیت کوین بعد از هاوینگ


با توجه به اینکه الان در سال 2023 هستیم و هوش مصنوعی یکی از پیشرفت های بشر است. بررسی پیش بینی قیمت هوش مصنوعی از آینده بیت کوین مهم است. این یک مقاله است که در سال ۲۰۲۳، پیش‌بینی دقیقی از قیمت ارائه نمی‌دهد مگر آنکه از سه مدل زبان هوش مصنوعی بزرگ، یعنی چت‌جی‌پی‌تی، گوگل برد و مایکروسافت بینگ، بهره گرفته شده باشد. در جدول زیر نتیجه این بررسی را آورده ایم:

مدل AI پیش بینی قیمت در ابتدای سال ۲۰۲۴ قیمت پس از وقوع هاوینگ
OpenAI ChatGPT ۲۸۵۰۰ دلار ۳۳۰۰۰ دلار
Google Bard ۴۰۰۰۰ دلار ۱۰۰۰۰۰ دلار
Microsoft Bing Chat گمانه زنی نکرد گمانه زنی نکرد

پیش بینی بانک برنبرگ از قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴


برنبرگ، یک بانک سرمایه گذاری مشهور، در آوریل ۲۰۲۴ یک پیش‌بینی قیمتی برای بیت کوین منتشر کرده است. این بانک تخمین زده است که قیمت بیت کوین تا آن زمان به ۵۶۶۳۰ دلار ارتقا پیدا کند که نسبت به تخمین‌های گذشته‌ی خود، افزایش قابل توجهی دارد. دلیل اصلی این پیش‌بینی افزایش علاقه مؤسسات مهم به رمزارزها و وقوع هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۴ است.


پیش بینی مؤسسه Fundstrat از قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴


Fundstrat، یک شرکت تحقیقاتی تأسیس شده توسط تام لی، استراتژیست ارشد سهام J.P. Morgan در سال ۲۰۱۴، پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۴ به ۱۸۰,۰۰۰ دلار ارتقا پیدا خواهد کرد. این پیش‌بینی به وابستگی به راه‌اندازی یک ETF بیت کوین صورت گرفته است، که می‌تواند تقاضای روزانه برای بیت کوین را به ۱۰۰ میلیون دلار افزایش دهد.

با وقوع هاوینگ، قیمت بیت کوین به‌طور سنتی کاهش می‌یابد و این باعث می‌شود که انرژی برای افزایش قیمت ایجاد شود. Fundstrat اعتقاد دارد که امکان افزایش چهار یا پنج برابری قیمت وجود دارد.

علاوه بر این، Fundstrat بر امید به دریافت مجوز و تایید ETF بیت‌کوین در سال ۲۰۲۴ یا حتی در سال جاری، با ورود غول‌هایی مانند بلک راک و فیدلیتی به بازار، انتظار دارد که سرمایه‌گذاری قابل توجهی وارد بازار بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال شود.


پیش بینی مایک نووگراتز از قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴


مایک نووگراتز، مدیر عامل گلکسی دیجیتال و یک بیت‌کوین‌مکسیمالیست برجسته، در اظهارات اخیر خود اظهار کرده است که پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴ چالش‌برانگیز است. در گذشته، او ادعا کرده بود که بیت کوین می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ به ۵۰۰,۰۰۰ دلار برسد، اما در حال حاضر معتقد است که اگر بیت کوین با قیمت ۳۰,۰۰۰ دلار به پایان برسد، این عملکرد بهتری خواهد داشته است.


پیش بینی اعضای پانترا کپیتال از قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۴


اعضای شرکت پانترا کپیتال، همانند بسیاری از تحلیل‌گران دیگر، معتقدند که عملکرد آینده بیت کوین به شدت به چرخه‌های هاوینگ بستگی دارد. آن‌ها اظهار می‌کنند که با نزدیک شدن به هاوینگ ۲۰۲۴، بیت کوین ممکن است یک رالی صعودی را آغاز کرده و قیمت آن به ۱۵۰,۰۰۰ دلار برسد.

به طور تاریخی، بیت کوین قبل از هر هاوینگ به نزدیک‌ترین نقاط حمایت خود می‌رسد، سپس به سمت بالا حرکت می‌کند و در نهایت شاهد انفجار قیمت آن خواهیم بود. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که رالی صعودی پس از هاوینگ معمولاً ۴۸۰ روز به طول می‌انجامد. با نزدیک شدن به هاوینگ ۲۰۲۴، انتظار می‌رود که قیمت بیت کوین در حدود ۳۵,۰۰۰ دلار معامله شود. این رقم، اگرچه فعلاً دور، اما با شرایط پس از هاوینگ، احتمالاً به یک رکوردشکنی دیگر منجر خواهد شد.


جمع‌بندی:


از بررسی فوق مشخص است که بسیاری از افراد حوزه کریپتو به سال ۲۰۲۴ با امیدواری نگاه می‌کنند و پیش‌بینی‌های آن‌ها نسبتاً همسان است. بیشتر این تحلیل‌ها نشان می‌دهد که شش رقمی شدن قیمت بیت کوین در این زمان قابل تصور است. اما لازم به ذکر است که پیش‌بینی‌ها تضمینی نیستند و بستگی به شرایط متغیر دارد. امیدواریم که با ورود به هاوینگ ۲۰۲۴، بازار ارزهای دیجیتال از شرایط ناپیوسته خود خارج شود. بنظر شما بعد از هاوینگ در سال ۲۰۲۴ چه آینده ای در انتظار بیت کوین است؟