پپه ارز دیجیتال

ارز دیجیتال پپه (pepe) چیست؟ قیمت pepe چنده؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال , اخبار 15 اردیبهشت 1402

پپه (PEPE) ارز دیجیتالی که از میم قورباغه‌ای به نام Pepe the Frog وجود آمده است. این کوین تازه وارد به محض ورود به بازار کریپتو کارنسی غوقا به پا کرده است. به طوریکه در دو هفته اخیر این میم کوین بیش از 900% سود داشته است. حتی دو روز بعد از عرضه این رمزارز حجم معاملات ثبت شده آن در یونی سواپ به 30 میلیون دلار رسید. در کمتر از چند هفته از زمان ظهور، memecoin PEPE توانست وارد 100 پروژه برتر شود و ارزش بازار آن به بیش از 400 میلیون دلار برسد. اما میم کوین پپه چیست؟ قیمت روز پپه چقدر است؟ از کجا می توانیم pepe بخریم؟ پاسخ تمامی این سوالات را در این مقاله پیدا خواهید کرد.

پپه(pepe) چیست؟

میم کوین PEPE در اواسط آوریل 2023 راه اندازی شد و اولین باردر 18 آوریل معامله شد. کمتر از سه هفته بعد، ارزش بازار این ارز دیجیتال بیش از 420 میلیون دلار شد و با سرمایه کل بازار وارد فهرست 100 سکه برتر شد. در زمان نگارش این مقاله، PEPE در صرافی ارز دیجیتال ایرانی ارزهشت معامله می شود. جدای از آن، در چندین صرافی غیرمتمرکز مانند Uniswap نیز موجود است.

از نظر طراحی، PEPE ارزش ذاتی ندارد و این  موضوع را به وضوح در وب سایت خودش بیان کرده است:

PEP یک میم کوین بدون ارزش ذاتی یا انتظار بازگشت مالی است. هیچ تیم یا نقشه راه رسمی وجود ندارد. این سکه کاملاً بی استفاده است و فقط برای اهداف سرگرمی به وجود آمده.

شایان ذکر است که موضوع بی ارزش بودن ذاتی میم کوین‌ها چیز جدیدی در زمینه رمزنگاری نیست. ممکوین‌های متعددی در گذشته به وجود آمده‌اند که هیچ ادعایی برای ارزشمند بودن نداشتند اما سودهای زیادی برای کاربران خود به وجود آوردند. همزمان میمکوین‌های زیادی بودند که به سرعت ریزش داشتند و سرمایه بسیاری را در معرض خطر قرار دادند.

میم کوین پپه (pepe)

رابطه پپه با میم قورباغه ( Pepe the Frog Meme)

تیم PEPE در حالی که عمده محبوبیت اولیه برای رایج شدن در بین مردم را مدیون میم قورباغه معروف است اما ادعا میکند که با Pepe the Frog ارتباطی ندارد. برای اینکه اطلاعات بیشتری در رابطه با میمی قورباغه‌ای پپه داشته باشید باید بدانید که پپه یک شخصیت کارتونی است که توسط کاریکاتوریست مت فیوری خلق شده است. پپه در سال 2005 در کمیک Boy’s Club Furie اولین حضور خود را داشته است.

قیمت pepe چند است؟

در زمان نوشتن این مقاله (14 اردیبهشت 1401) قیمت pepe برابر با 0.09 تومان است. برای اطلاع از قیمت به روز شده ارز دیجیتال په‌په به دلار میتوانید نمودار زیر را چک کنید.

چگونه پپه (pepe) را بخریم؟

برای خرید این میم کوین ابتدا باید یک صرافی ارز دیجیتال را پیدا کنید که آن را در میان ارزهایش لیست کرده است. به این منظور پیشنهاد ما برای خرید و فروش ارز دیجیتال پپه (pepe) صرافی ارز هشت هست. برای خرید این ارز باید مراحل زیر را طی کنید:

  • ثبت نام در سایت یا اپلیکیشن
  • ثبت شماره موبایل
  • خرید ارز پپه

علاوه بر پپه میتوانید سایر میمکوین های پرطرفدار نظیر بیبی دوج (BABY DOGE)، دوج ایلان(Dogelon)، دوج چین(Dogechain)، فلوکی اینو (floki inu) و کیشو اینو (kishu inu) را نیز از صرافی ارز هشت خرید و فروش کنید.

چرا میم کوین په په رشد زیادی داشت؟

فقط در روز گذشته یعنی از ۱۴ اردیبهشت تا ۱۵ اردیبهشت ارز دیجیتال پپه بیش از ۱۴۵ درصد رشد داشته است. این میم کوین که مانند بقیه کوین‌هایی که برای سرگرمی ایجاد شده‌اند از پشتوانه فنی قوی برخوردار نیست. از زمانی که به وجود امده است نتایج چشمگیری از سود را برای طرفدارانش رقم زده.

پپه پس از افزایش 2100 درصدی از زمان انتشار در ماه گذشته، به ارزش بازار 502 میلیون دلاری رسیده است. بر اساس گزارشات واحد معتبر اتراسکن کاوشگر بلوک اتریوم، PEPE حدود 75000 دارنده با چندین کیف پول( به استثنای صرافی های متمرکز) دارای ارزش بیش از 5 میلیون دلار است.

تیم پشتیبانی پپه تبلیغات زیادی را برای این میمکوین در سراسر فضاهای مجازی انجام می‌دهند. میتوان گفت که یکی دیگر از دلایل رشد یک توکن میم میتواند جامعه طرفداران آن باشد. اکوسیستم PEPE memecoin روز به روز در حال رشد است. طبق گفته Etherescan، در زمان نگارش این مقاله در 4 می، حدود دو هفته پس از عرضه اولیه، این توکن در حال حاضر دارای 65 هزار دارنده بزرگ است. بنابرای pepe در حال حاضر جزو محبوب‌ترین توکن‌های بازار است که افراد بسیاری نیز قصد ماهی گرفتن از آب گل آلود پیشرفت این میم کوین هستند.

پپه در صرافی بایننس نیز لیست شد و همین امر موجب شد تا حجم معاملات این میم کوین رشد بسیار زیادی داشته باشد. به دلیل اینکه پپه روی شبکه اتریوم ساخته شده باعث شده تا این هزینه تراکنش ها روی شبکه اتریوم بسیار زیاد شود. جالب است بدانید که بیش از 10 میلیون دلار فقط فی شبکه اتریوم برای انتقال این میم کوین در روز 15 اردیبهشت بوده است.

قیمت pepe

آینده پپه چگونه است؟ آیا سرمایه گذاری روی پپه عاقلانه است؟

همانطور که در مورد اکثر memecoin هایی که پتانسیل ویروسی شدن را دارند صدق میکند این یکی نیز با خطرات و چالش هایی همراه است.

نوسانات بازار

PEPE یکی از بی ثبات ترین ارزهای رمزنگاری شده از زمان ایجادش بوده است و نوسانات قیمت آن بسیار زیاد است. توکن PEPE تنها در آخر هفته 350 درصد افزایش یافت.عملکرد قیمت PEPE یادآور dogecoin در سالهای گذشته است. نوسانات قیمتی شدید آن به دلیل وجود تقاضای بازار بود درحالیکه نقدینگی برای آن وجود نداشت. بنابراین قیمت دوج کوین در موارد متعددی که تقاضا کاهش میافت به طور چشمگیری کاهش پیدا میکرد.

نتیجه گیری

در آخر باید بگوییم، ممکوین PEPE بدون شک توانسته در بازار ارزهای دیجیتال سر و صدا ایجاد کند و در دو هفته کوتاه پس از راه‌اندازی، سرمایه زیادی بالغ بر 400 میلیون دلار را به دست آورد. بسیاری در حال مقایسه بین PEPE و سایر ممکوین‌ها مانند SHIB، DOGE، FLOKI و غیره هستند، اما فقط زمان نشان می‌دهد که آیا این توکن الهام‌گرفته از میم‌ها اینجا باقی خواهد ماند یا نه!

به عنوان مثال، در اول ماه مه، افزایش قیمت دو برابری داشت و بیش از 100٪ در روز افزایش یافت. اگرچه این روند برای دارندگان این میم کوین جذاب است اما می‌تواند خطرات زیادی را هم نیز به همراه داشته باشد.

یعنی pepe می تواند به همان سرعت تمام ارزش فعلی خود را از دست بدهد. به یاد داشته باشید، سازندگان اصلی این توکن گفته‌اند مطلقاً هیچ ارزش ذاتی ندارد، بنابراین اساساً به اندازه‌ای ارزش دارد که شما مایل باشید آن بخش از سرمایه‌تان را کنار بگذارید و سود و زیانش برایتان چندان اهمیت نداشته باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]

نظرات