آینده شغلی در بازار کریپتو!

دسته بندی : اخبار , اخبار فوری 10 دی 1401

بازار کریپتو با افت و خیزهای و نوسانات متعدد نا آشنا نیست، اما مدیران و کارمندان در این بین صدمات زیادی دیده‌اند، زیرا در پی آخرین چرخه رکودی که اکنون در جریان است، بسیاری به دنبال شغل تازه اند. در این مقاله از ارز هشت سرنوشت این کارمندان و آینده درخشان کریپتو را بازگو میکنیم.

آویوا لیتان، تحلیلگر ارشد تحقیقات گارتنر، گفت:

شرکت ها در طول بازار صعودی 2021 خیلی سریع رشد کردند که تا حد زیادی تبدیل به یک طرح پانزی شد. یافتن شغل جدیدی که شایسته مهارت های آنها باشد دشوار است.

بدون احتساب مشاغلی که در بحبوحه نابودی TerraUSD، Voyager Digital، BlockFi و FTX از بین رفتند، بسیاری از سازمان ها از جمله شرکت هایی مانند Amber Group، Kraken و Candy Digital با تقریباً یک سوم کارکنان خود در سال 2022 خداحافظی کردند. پول راحتی که در این سال‌ها بدست آوردند و سرعت بالای بازار آنها را مجبور به استخدام کارمندان زیادی کرد که با حرکت کند بازار مجبور به تعدیل شدند.

جان پالر، مدیر ارشد اجرایی(یک پلتفرم استخدام برای کارگران مستقل) گفت:

هجوم نقدینگی سرمایه‌گذاران در بازار کریپتو باعث افزایش مقیاس کار شد. او گفت که سیل سرمایه‌گذاری‌های تازه توسط « هیاهوهای مجازی و الگوهای رفتاری» تحریک شده است. ده‌ها شرکت برای برآورده کردن خواسته‌های مشتریان جدید، استخدام را افزایش دادند. در بسیاری از موارد، شرکت‌ها تعداد کارکنان خود را در عرض چند ماه بیش از دو برابر کردند، زیرا نرخ‌های بهره پایین وام‌گیری ارزان را آسان می‌کرد.

بازار گاو نر رکود می کند!

دنیس کارلین، یکی از مدیران استخدام در شرکت فناوری MPCH Labs گفت:

این واقعاً اولین چرخه بزرگی است که در بازار کریپتو دیده‌ایم. اما از آنجایی که بازار نزولی روی زشت خود را نشان داده، قیمت‌ها به شدت کاهش یافته و یک رشته اعلامیه‌های ورشکستگی سرتیترها را به خود اختصاص داده.در نتیجه اخراج‌ها سریع و زیاد بودند و ناگهان ده ها هزار نفر رزومه خود را بازنویسی کرده و به دنبال شغل جدید می گشتند.

ما بیش از حد استخدام کردیم!

خطر رشد خیلی سریع با توجه به دامنه روند صعودی به راحتی نادیده گرفته شده بود. اما تا پایان سال برخی از مدیران ارشد به سرعت تسلیم شدند و دست به اخراج نیروی کار زدند!

برایان آرمسترانگ، مدیر عامل Coinbase در اوایل دسامبر در پادکستی گفت:

“ما در سال 2021 بیش از حد استخدام کردیم.” «من هم درگیر آن شدم. من می‌گفتم «خوب، ما یک سری مشتری‌های بزرگ داریم حتی نمی‌توانیم با سرعت کافی به آنها خدمات دهیم.

Coinbaseبیش از 1100 نفر را در سال 2022 اخراج کرد. در حالی که مشخص نیست که این چند درصد از کل کارکنان است، Coinbase در حال حاضر حدود 5900 کارمند بر اساس داده‌های لینکدین دارد. اخراج های دسته جمعی تنها مربوط به ارزهای رمزنگاری شده نبود. با افزایش تورم، نرخ‌های بهره بالا و بدهی‌های فزاینده، برخی از معتبرترین شرکت‌های فناوری جهان نیز به میزان قابل توجهی تعداد کارمندان خود را کاهش دادند. آمازون و متا هر کدام بیش از 10000 شغل را کاهش دادند. سیسکو و توییتر نیز هزاران کارمند را آزاد کردند.

راب پائون، استخدام‌کننده‌ای که در بازار کریپتو به‌عنوان بنیان‌گذار Proof of Talent متخصص است، می‌گوید در میان خوش‌بینی کف‌آلود 2021 و اوایل سال 2022، مدیران ارزهای دیجیتال با وسوسه‌های واقعی مواجه شدند. پلتفرم‌های معاملاتی مجبور شدند بین استخدام افراد کافی برای پاسخگویی به افزایش تقاضا و خدمت به یک پایگاه مشتری در حال رشد، استخدام محافظه‌کارانه و خطر شکست در برابر رقبای جسورتر تصمیم بگیرند.

حداقل یکی از مدیران کریپتو معتقد است که برخی از شرکت‌ها به دلایل دیگر تعداد زیادی نیروی جدید استخدام کرده‌اند، زیرا تعداد کارمندان بیشتر به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا مقادیر بیشتری از سرمایه جدید را جستجو کرده و توجیه کنند.

مایکل ویلسون، رئیس و مدیر عامل 1GCX، یک ارز دیجیتال، گفت:

تقریباً تعداد کمی از آنها از استخدام غیرضروری برای دریافت بدهی استفاده کردند و پول نقد بیشتری را در اختیار آنها قرار دادند. اکنون، آن شرکت‌ها کارمند ندارند، اما هنوز سرمایه دارند. خطرات دریافت بدهی های مازاد با رشد بیش از حد سریع و استخدام افراد زیاد به سختی پدیده جدیدی است. قرن بیست و یکم مملو از شرکت‌های فناوری نویدبخش است که شعله‌ور شدند.

اما آینده درخشان کریپتو!

بسیاری از معتقدان واقعی بر این باورند که زمستان بازار کریپتو کنونی به جدا کردن گندم از کاه کمک خواهد کرد. و این صنعت قوی‌تر و شاید در برابر چرخه‌های نزولی آتی مقاوم‌تر ظاهر خواهد شد، تا حدی به این دلیل که کریپتو به چیزی بیش از مجموعه‌ای از ارزهای دیجیتال تبدیل شده است. به طور خاص، تعداد NFTای هایی که روز به روز بیشتر میشوند همراه با فشار عمده برای عرضه بازی های ویدیویی وب 3 به بازار، به cryptoverse کمک کرده است تا عمق بیشتری داشته باشد.

پائون گفت: «ما [قبلا] این چرخه های رونق و رکود بزرگ را دیده ایم. بخشی از من فکر می‌کند که این روشی است که کریپتو کار می‌کند، و شما باید با آن زندگی کنید و از طریق آن زنده بمانید.»

منبع خبر : لطفا اینجا کلیک کنید

برچسب:
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات