ارز دیجیتال تون چیست

ارز دیجیتال تون (TON) چیست؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 17 دی 1402

تلگرام به تازگی ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی کرده است. بر اساس گفته های پاول دورف، این قدم به منظور ایجاد یک گام مهم در حوزه پلتفرم‌های ارز دیجیتال است. در این مقاله از ارزهشت، ارز دیجیتال تلگرام را بررسی خواهیم کرد. این رمز ارز تون TON، نام دارد و در آینده نزدیک قرار است قابلیت‌های متنوعی را از این رمز ارز بشنویم.


ارز دیجیتال تون Ton چیست؟


رمز ارز تون یک شبکه بلاکچین لایه یک است که در سال ۲۰۱۸ ایجاد شد. این ارز دیجیتال از مدل اثبات سهام بهره می‌برد و به یک شبکه مقیاس‌پذیر و امن برای میلیاردها کاربر تبدیل شده است. این ارز قبلا Gram نام داشت. هدف اساسی این شبکه این بود که پرداخت‌های رمزنگاری‌شده از طریق تلگرام آسان‌تر شود.


تاریخچه ارز تون


ارز دیجیتال تون توسط شرکت تلگرام و موسس آن پائول دوروف، یک کارآفرین و برنامه‌نویس روسی است که در سال ۲۰۱۳ تلگرام را تاسیس کرد. در سال ۲۰۱۸، به دلیل مسائل قانونی با موانعی مواجه شد و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا  از تلگرام شکایت کرد که در اولین پرونده دادگاه خود شکست خورد. با این حال، به دنبال توسعه ارز تون بود و در نهایت این توکن را در سال ۲۰۱۹ به صورت خصوصی برای برخی افراد و شرکت‌ها منتشر کرد.

 


قیمت لحظه ای تون



 

ارز تون چگونه کار میکند؟


شبکه تون یک شبکه چندزنجیره‌ای است و از بلاک‌چین‌های مختلفی برای افزایش مقیاس‌پذیری استفاده می‌کند. این شبکه دو نوع بلاک‌چین اصلی دارد: مسترچین و ورک‌چین. مسترچین مسئول نگهداری اطلاعات کلی شبکه، شامل داده‌های مربوط به اعتبارسنجی تراکنش‌ها، ورک‌چین‌ها و هش‌های تعریف‌شده آخرین بلاک‌ها است. ورک‌چین‌ها اطلاعات قراردادهای هوشمند و انتقال ارزش‌ها را مدیریت و نگهداری می‌کنند.


کیف پول ارز تون


کیف‌ پول اختصاصی تون کوین تون ولت نام دارد. این ارز برای کاربران فرصتی را فراهم کرده است تا پرداخت‌های سریع و امن را بر مبنای بلاک‌چین تون بدون واسطه انجام دهند. یکی از ویژگی های این کیف پول مدیریت دارایی ها می‌باشد. همچنین، کیف‌پول‌های معتبری همچون تراست ولت، متامسک، لجر، از ارز دیجیتال تون کوین پشتیبانی می‌کنند.


مزایای ارز تون


تون رمز ارز است که توسط تلگرام در حال توسعه و بهبود می‌باشد. این ارز دیجیتال دارای مزایای بسیاری برای کاربران خود است که در زیر به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم:

سرعت زیاد

از یک الگوریتم تازه و کاملاً نوآورانه بهره می‌برد که باعث افزایش سرعت تراکنش‌ها می‌شود.

امنیت قوی

به منظور حفظ امنیت تراکنش‌ها و کیف‌پول‌های کاربران، از پروتکل‌های رمزنگاری قوی بهره می‌برد.

استفاده در اپلیکیشن تلگرام

کاربران تراکنش های خود را از طریق تلگرام می توانند انجام دهند.

کارمزد پایین

با کارمزد کم ارز تون کاربران می توانند تراکنش های خود را ا هزینه کمتری انجام دهند.

انعطاف پذیر بودن

ارز تون به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا برنامه‌ها و اپلیکیشن‌هایی برای استفاده از این ارز دیجیتال راه اندازی کنند.

استفاده در انواع تراکنش

تون کوین برای انجام تراکنش‌های مالی، مبادلات، اجرای قراردادهای هوشمند به کار می‌رود.


کاربرد های ارز تون


تون کوین به عنوان یکی از توکن‌های اساسی و بومی در شبکه تون، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به عنوان واحد پولی در این شبکه شناخته می‌شود. این ارز دارای کاربردهای متعددی می‌باشد که به شرح زیر است:

1- پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در شبکه تون

2- پاداش برای انجام تراکنش‌ها به نود های شبکه

3- حمایت در تصمیم‌گیری‌های اکوسیستم تون

4- مشارکت در فرایند استیکینگ و تأسیس نود‌های جدید


پروکسی تون


پروکسی تون به عنوان یک لایه اضافی در این شبکه عمل می‌کند. این پروکسی به کاربران اجازه می‌دهد تا برای حفظ حریم خصوصی خود از یک وی پی ان غیرمتمرکز استفاده کنند. به عبارت دیگر، پروکسی تون توانایی سانسور در این شبکه را ضعیف نموده و دسترسی آسان‌تری برای نرم‌افزارهای غیرمتمرکز غیر مثلی را فراهم می‌کند. این ابزار به کاربران امکان می‌دهد تا با اطمینان بیشتر در دنیای دیجیتال فعالیت کنند و حریم خصوصی خود را حفظ نمایند.


آموزش خرید و فروش ارز تون


صرافی ارز هشت

برای خرید ارز تون میتوانید از صرافی های ایرانی مثل صرافی ارز هشت که با توجه به افزایش محبوبیت تون کوین، ارز هشت این رمز ارز را به پلتفرم خود افزوده است، بنابراین در این پلتفرم می‌توانید تون کوین را خرید و فروش کنید.

1- ثبت نام در صرافی ارز هشت

2- احراز هویت

3- انتخاب ارز مورد نظر

4- انتخاب گزینه خرید یا فروش

5-ادامه مراحل پرداخت و غیره


آینده ارز تون کوین


ارز دیجیتال تلگرام با ویژگی‌های بی‌نظیر و حمایت گسترده کاربران تلگرام، نشان می‌دهد که در آینده‌ی نزدیک ممکن است نقش مهمی در اقتصاد دیجیتال داشته باشد. با پیشرفت فناوری و افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال، این ارز ممکن است به یکی از ابزارهای اساسی در عرصه‌ی تجارت آنلاین تبدیل شود.


نتیجه گیری


ارز دیجیتال تلگرام با امنیت بالا و سرعت منحصر به فرد، به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال جدید در عرصه‌ی مالی و تجارت آنلاین شناخته می‌شود. این ارز دارای کاربردهای فراوانی است، از جمله انتقال سریع ارز بین کاربران و پرداخت‌های امن در فضای مجازی. با توجه به پتانسیل بزرگی که دارد، آینده‌ی روشنی را در پیش رو دارد و این امر واقع‌ بینانه به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، ارز تون از پروکسی تون برای ناشناس بودن تراکنش ها استفاده میکند و امکان ایجاد یک شبکه وی پی ان غیرمتمرکز برای حفظ حریم خصوصی کاربران را فراهم می‌کند. هدف اصلی این ارز دیجیتال ارائه یک سیستم بانکی غیرمتمرکز است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات