آموزش ارز دیجیتال

شبکه opBNB چیست؟ معرفی لایه دوم زنجیره بایننس

یکی از مسائل کلیدی در پروژه‌های بلاکچین، مقیاس‌پذیری است. برای حل این مشکل، پروژه‌های لایه دوم ایجاد شده‌اند. اغلب این پروژه‌ها بر روی شبکه اتریوم پیاده‌سازی شده‌اند. اما اخیراً پروژه‌ی لایه دوم با نام opBNB در بایننس نیز به طور آزمایشی معرفی شده است. در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال ارز هشت به معرفی لایه دوم زنجیره بایننس می‌پردازیم.


شبکه opBNB چیست؟


شبکه OpBNB به عنوان یک راهکار لایه دوم برای بایننس معرفی شده است. هدف این پروژه ارتقای مقیاس‌پذیری شبکه بایننس از بسیاری از جنبه‌ها می‌باشد.  راهکار لایه دوم بایننس بر اساس راهکارهای رول آپ آپتیمیستیک استوار است. در این راهکار، تراکنش‌ها به صورت دسته‌های جمعی جمع‌آوری می‌شوند و در یک محیط خارج از شبکه پردازش می‌شوند. همچنین، در این لایه، فرض می‌شود که همه اعضای شبکه صادق هستند و در انجام تراکنش‌ها تقلب نمی‌کنند، مگر آنکه برخلاف این فرض ثابت شود. در صورت وقوع چنین خطاهایی، از الگوریتم‌های اثبات تقلب استفاده می‌شود تا متخلفان شناسایی شوند. یکی از نکات قابل توجه درباره این پروژه این است که توسعه‌دهندگان قصد دارند افزایش مقیاس‌پذیری را از طریق OpBNB در تمام زمینه‌های تجارت مثل بازی، صرافی‌های غیرمتمرکز و بازار توکن‌های غیرمثلی همان ان اف تی پیاده‌سازی کنند.

بیشتر بخوانید: صرافی ارز دیجیتال بایننس | همه آنچه که در این باره باید بدانید!


شبکه opBNB چگونه کار می‌کند؟


مانند سایر راهکارهای لایه دو، OpBNB نیز تراکنش‌ها را خارج از زنجیره اصلی پردازش کرده و داده‌ها را بر روی شبکه اصلی منتشر می‌کند. کاربران قادر هستند دارایی‌های خود را از طریق شبکه بایننس اسمارت چین واریز کرده و از برنامه‌ها و قراردادهایی که بر روی OpBNB مستقر شده‌اند، بهره‌برداری کنند.


ویژگی های شبکه opBNB


مقیاس‌پذیری بالا

توانایی پشتیبانی از هزاران تراکنش در ثانیه را که این امر نشان دهنده قدرت و ظرفیت بالای آن در پردازش تراکنش‌هاست.

کارمزد متناسب

کارمزد پایین و متناسب را برای انجام تراکنش‌ها اعمال می‌شود. این موضوع باعث می‌شود کاربران بتوانند با هزینه‌های کمتر و به صورت اقتصادی تراکنش‌های خود را انجام دهند.

امنیت بالا

از چندین عامل امنیتی برای امنیت لایه دوم استفاده می‌کند. همچنین، از امنیت شبکه اصلی مانند شبکه اسمارت چین نیز بهره می‌برد تا اطلاعات را در محیطی امن نگهداری کند.

افزایش تجربه کاربری

کاربران می‌توانند به سرعت و با هزینه کمتر تراکنش‌های خود را انجام داده و بهره‌وری بیشتری را تجربه کنند.

سازگاری بودن با تغییرات

این به معنای این است که این پروژه بدون هرگونه مشکلی در شبکه اصلی قابل استفاده و اجرا است.

معاملات سریع

امکان انجام معاملات سریع برای کاربرانی که به دنبال تراکنش‌های فوری و به روز هستند، بسیار حائز اهمیت است.

معاملات پیچیده

امکان ایجاد معاملات پیچیده و هوش مصنوعی که این قابلیت به تجارت‌هایی که از تکنولوژی هوش مصنوعی و یادگیری عمیق استفاده می‌کنند، امکان توسعه و بهبود می‌بخشد.

افزایش عملکرد شبکه

این بهبود عملکرد شبکه را فراهم می‌کند و امکان افزایش تراکنش‌ها و پردازش بیشتر را با کارآیی بالاتر به کاربران می‌دهد.


مزایای شبکه opBNB


یکی از خدمات جدیدی که از سوی گروه بایننس ارائه شده است، بی ان بی گرین فیلد است. این سرویس به عنوان یک پلتفرم برای ذخیره سازی اطلاعات مرتبط با خدمات غیرمتمرکز داده‌های شبکه شناخته می‌شود. با توجه به سازگاری OpBNB با این سرویس، می‌توان از پیشنهادهای بی ان بی گرین فیلد که معمولاً اقتصادی‌تر، امن‌تر و سریع‌تر هستند، برای کنترل تراکنش‌ها بهره برد. در عین حال، لایه دوم بایننس برای بهبود دسترسی به داده‌ها یعنی دسترسی به داده‌های شبکه، یک لایه جداگانه در شبکه ایجاد می‌کند. این رویکرد از نیاز به قرار دادن بخش عمده‌ای از داده‌ها در معرض خطر نفوذ جلوگیری می‌کند و در صورت نیاز، اعضای شبکه قادر هستند پروتکل‌های امنیتی لایه دوم را تغییر دهند. این به این معنی است که دسترسی به داده به میزان لازم فراهم می‌شود.


کاربردهای شبکه opBNB


شبکه‌هایی مانند اتریوم، پالیگان و حتی زنجیره هوشمند بایننس نمی‌توانند به خوبی با تراکنش‌های با حجم بالا را مدیریت کنند و در صورت افزایش تعداد کاربران فعال روزانه، ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. در چنین شرایطی، وجود یک راهکار لایه دو مانند opBNB می‌تواند به زنجیره هوشمند بایننس کمک کند. اگر تعداد کاربران زنجیره بایننس افزایش یابد، می‌تواند این راهکار در حفظ این اکوسیستم و ادامه فعالیت آن کمک کند.


مقایسه opBNB با شبکه‌ لایه اول



آینده شبکه opBNB


با تغییراتی که OpBNB ایجاد می‌کند، به سرعت توسط کاربران بلاکچین پذیرفته خواهد شد. هدف اصلی این شبکه پیاده‌سازی بستری برای انجام تراکنش‌ها با ظرفیت بالا و هزینه‌های گس پایین، است. و در حال حاضر در مرحله تست خود قرار دارد.


سخن پایانی


ظرفیت شبکه‌های بلاکچین در حال تکمیل است و استفاده از شبکه‌های غیرمتمرکز به طور چشمگیری نسبت به چند سال گذشته افزایش یافته است. امروزه، استفاده از چندین برنامه غیرمتمرکز توسط هزاران نفر برای ارسال صدها درخواست به شبکه بلاکچین در هر دقیقه به صورت عادی محسوب می‌شود و احتمالاً در آینده نزدیک این استفاده رشد خواهد کرد. راهکارهای لایه دو در حال حاضر پیشرفته‌ترین روش‌های مقیاس‌پذیری برای شبکه‌های بلاکچین هستند، اما ممکن است در آینده روش‌های جدیدتری نیز معرفی شوند. زنجیره هوشمند BNB از نظر کارایی و سرعت در وضعیت خوبی قرار دارد و با استفاده از OpBNB سعی کرده است تجربه بهتری برای کاربران ایجاد کند.

ناصر فرجی

Recent Posts

پکس گلد چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال طلا PAX Gold

روش‌های زیادی برای سرمایه گذاری روی طلا وجود دارند. اما این روش‌های سنتی اغلب مشکلاتی…

2 هفته قبل

نحوه توزیع ایردراپ کتز به چه صورت خواهد بود؟

طبق اطلاعیه های جدید، ایردراپ کتز از فردا قابل برداشت است و در این اطلاعیه…

2 هفته قبل

سایت پیترکس چیست و چرا متهم به کلاهبرداری است؟

با توجه به پیشرفته شدن تکنولوژی‌ پرداخت‌های آنلاین در حوزه رمز ارزها، کلاهبرداری‌ها در این…

2 هفته قبل

اطلاعیه جدید همستر کامبت: هنوز برای دریافت ایردراپ فرصت دارید

بازی همستر کامبت یک اطلاعیه جدید منتشر کرد. در این اطلاعیه اعلام کرده کاربران برای…

3 هفته قبل

تحلیل تکنیکال اتریوم، ریزش ETH تا کجا ادامه دارد؟

بعد از اینکه بازار ارزهای دیجیتال طی روز قبل با ریزش شدیدی مواجه شد اتریوم…

3 هفته قبل

رشد ۴۰ درصدی نات کوین در ۵ روز؛ حرکت صعودی NOT تا کجا ادامه دارد؟

بعد از اینکه نات کوین یک دوره تثبیت را پشت سر گذراند، طی پنج روز…

4 هفته قبل