تارگت در ارز دیجیتال

تارگت در ارز دیجیتال چیست و چگونه در معاملات هدف مشخص کنیم؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 21 مرداد 1402

انتخاب تارگت در ارز دیجیتال از مهم‌ترین مسائلی محسوب می‌شود که هر تریدر در صنعت کریپتو کارنسی با آن رو به است. زمانی که یک سرمایه گذار اقدام به خرید ارز رمز نگاری شده ای می‌کند انتظار دارد تا آن ارز را در قیمت‌های بالاتری بفروشد تا از این طریق کسب سود کند. در این راستا قیمتی که سرمایه گذار برای خرید و یا فروش در نظر می‌گیرد را به عنوان “تارگت در ارز دیجیتال” می‌شناسیم.

حالا با توجه به اینکه این صنعت با ریسک‌های متنوع و بسیاری همراه هست، بهتر است که تمام نکات در رابطه با آن را بدانیم؛ چرا که‌ عدم رعایت نکاتی مانند مدیریت ریسک باعث می‌شود تا تارگت‌های اشتباهی را انتخاب کنیم. اما در مقابل رعایت موارد مهم و انتخاب تارگت درست می‌تواند ریسک معاملات را تا حد زیادی کاهش دهد.

ما در این مطلب از صرافی ارز دیجیتال ارز هشت، سعی داریم همه نکات پیرامون انتخاب تارگت در ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم. لذا توصیه می‌کنیم برای کسب اطلاعات در این رابطه تا پایان مقاله با ما همراه بمانید..

تارگت در ارز دیجیتال چیست؟

تارگت یا هدف در ارز دیجیتال، پیش بینی تحلیلگر از قیمت آینده یک رمزارز است. اهداف قیمت می‌تواند مربوط به همه انواع اوراق بهادار، از جمله ارزهای دیجیتال، سهام و غیره باشد. در واقع تریدرهای بازارهای مالی از جمله کریپتو دسعی دارند با بررسی بازار سعی و رسیدن قیمت هر ارز به محدوده‌ای خاص سود کسب کنند. زمانی که قیمت به محدوده مد نظر تحلیلگر می‌رسد به آن بازه اصطلاحا تارگت قیمت ارز دیجیتال می‌گویند.

چرا در معاملات ارز دیجیتال به تارگت نیاز داریم؟

پس از درک مفهوم تارگت در کریپتو کارنسی، اولین سوالی که باید به بررسی آن بپردازیم، این است که اساسا ما به عنوان یک معامله‌گر چه نیازی به تعیین تارگت یا همان هدف در ارزهای دیجیتال داریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تریدرها همگی به دنبال کسب سود هستند، بنابراین تارگت باید به گونه‌ای مشخص شود که سود را برای معاملات به دنبال داشته باشد. اما مشکل اصلی این است که ما انسان‌ها همواره عاشق سود کردن هستیم و به عبارتی گاهی ممکن است در این زمینه حریص شویم. تا به امروز هم هیچ اقتصاد دانی نتوانسته است این موضوع را به اثبات برساند که سودهای زیاد می‌تواند برای کسی مضر باشد! بنابراین چالشی که این سوال ایجاد می‌کند همین است که ما چرا می‌خواهیم با تعیین تارگت، برای سود معاملاتمان سقف تعیین کنیم؟ یا اینکه اگر هدف ما از بازار ارزهای دیجیتال کسب سود است، چرا باید برای این هدفمان سقف تعیین کنیم؟

در این رابطه باید بدانید که سود باید حد مشخصی داشته باشید چرا که قیمت معمولا پس از رسیدن به یک بازه به خصوص ممکن است تغییر روند داشته باشد. یا اینکه مسائلی همچون اخبار می‌تواند در تغییر مسیر قیمت تاثیر گذار باشد. به دلیل وجود چنین شرایطی همیشه می‌گوییم که ما باید برای معاملاتمان در بازار ارزهای دیجیتال تارگت مشخص کنیم. در غیر این صورت بدون شک متحمل ضررهای بزرگی خواهیم شد.

مشخص نکردن تارگت در معاملات چه عواقبی دارد؟

به این مسئله توجه داشته باشید که‌عدم مشخص کردن تارگت در معاملات ارز دیجیتال به مرور زمان باعث می‌شود تا شما اعتماد به نفستان را از دست بدهید. همچنین این مسئله به احتمال زیاد سبب می‌شود تا تصمیمات غیر منطقی را بگیرید. چرا که مشخص کردن نقطه ورود و خروج از معامله از مهم‌ترین بخش‌های ترید محسوب می‌شود، پس قطعا نداشتن تارگت و برنامه مشکلات زیادی را در بازارهای مالی برای شما به دنبال خواهد داشت.

به همین دلیل همیشه توصیه می‌کنیم که برای ترید‌های تان، تارگت و هدف داشته باشید تا ضمن کسب اعتماد به نفس و افزایش اطمینان، بتوانید استراتژی شخصی خود را در حوزه رمز ارزها داشته باشید.

چگونه باید برای معاملاتمان تارگت تعیین کنیم؟

برخی از معامله گران به گزارش‌های تحقیقاتی گردآوری شده توسط تحلیلگران حرفه‌ای تکیه می‌کنند تا اهداف قیمت را مشخص کنند. اما این امکان وجود دارد که هر معامله‌گر با توجه به نوع استراتژی که دارد اهداف قیمتی متفاوتی را تعیین کند. برای مثال برخی از معامله گران یک درصد سود را به عنوان هدف قیمت خود تعیین می‌کنند و برخی دیگر تحلیل‌های بیشتری انجام می‌دهند و تارگت متفاوت‌تری را در نظر می‌گیرند. بنابراین نتیجه می‌گیریم که تارگت معاملات در ارزهای دیجیتال برای هر تریدر با توجه به اصول و استراتژی معاملاتی، می‌تواند متفاوت در نظر گرفته شود.

تارگت قیمت در ارز دیجیتال برای چه بازه زمانی باید مشخص شود؟

هدف قیمت می‌تواند در هر بازه زمانی مشخص شود. از آنجا که کارگزاران سهام یا تحلیلگران اهداف قیمت سهام خود را مشخص می‌کنند، آن‌ها باید پیش بینی‌های خود را در مورد مدت زمانی که طول می‌کشد تا این سهام به ارزش پیش بینی شده خود برسد، انجام دهند. اما به طور کلی اهداف قیمت معمولا برای ۱۲ ماه یا ۱۸ ماه تعیین می‌شوند.

تارگت قیمت در ارزهای دیجیتال

نکات مهم برای تعیین تارگت قیمت در ارز دیجیتال

همانطور که تا به اینجای مطلب دریافتیم، تعیین تارگت در معاملات ارزهای دیجیتال بیسیار مهم اند. چرا که این مورد به معامله‌گر کمک می‌کند تا بتواند تصمیمات آگاهانه‌تری را برای خرید و فروش ارزهای خود بگیرد. با تعیین تارگت، تریدر می‌تواند مشخص کند که چه زمانی به نقطه مشخص شده در معاملات خود می‌رسد. اما پس از اینکه اطلاعات کلی را در این رابطه دریافتیم، لازم است بدانیم برای تعیین تارگت در ارزهای دیجیتال باید چه نکاتی را رعایت کنیم. لذا در ادامه مطلب به این خواهیم پرداخت که نکات موثر برای انتخاب هدف در ارزهای دیجیتال چه مواردی هستند.

در نظر داشتن نسبت سود به زیان:

یکی از نکات و روش‌های موثر برای انتخاب هدف در ارزهای دیجیتال، در نظر داشتن نسبت سود به ضرر هست. این روش بسیار ساده است و باعث می‌شود بتوانید یک استراتژی روزانه و ثابت را برای خود برنامه ریزی کنید. در این رابطه به یاد داشته باشید، بالا بودن نسبت سود به زیان لزوما بهتر نیست و هر چقدر که این نسبت بیشتر بشود احتمال شکست در استراتژی بالا می‌رود.

استفاده از سطوح حمایت و مقاومت:

یکی دیگر از نکات مهم برای تعیین هدف قیمت در معاملات ارز دیجیتال استفاده از نقاط حمایت و مقاومت است. این سطوح موانعی برای حرکت قیمت‌اند و امکان دارد قیمت به محض رسیدن به این سطوح تغییر روند داشته باشند. بنابراین لازم است تارگت معاملاتتان را به گونه‌ای در نظر بگیرید که با این نقاط فاصله مناسبی داشته باشند.

استفاده از الگوهای معاملاتی:

استفاده از الگوهای معاملاتی و شناخت روندهای گذشته بازار یکی دیگر از موارد مهمی است که برای تعیین هدف در ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. یعنی اگر شما بتوانید روندهای تاریخی و گذشته بازار را بررسی کنید، شک نداشته باشید که حتما می‌توانید تارگت مناسبی را برای معاملات در نظر بگیرید. زیرا تاریخ معمولا تکرار می‌شود!

از اندیکاتور میانگین متحرک کمک بگیرید:

یکی دیگر از روش‌های بسیار موثر که در تعیین تارگت کمک کننده است، استفاده از اندیکاتور میانگین متحرک است، به خصوص در تایم فریم‌های بالاتر. به طور کلی به یاد داشته باشید، استفاده از شاخص میانگین متحرک می‌تواند باعث شود در تایم فریم‌های بالا‌تر فرصت‌های معامله‌گری بیشتری را داشته باشید.

جمع بندی:

ما سعی کردیم در این مطلب اطلاعات جامعی را درباره تارگت در ارز دیجیتال به شما ارائه دهیم. به طور کلی هدف این است که دریابیم تارگت قیمت در بازارهای مالی بسیار مهم است به صورتی که استفاده از آن می‌تواند سبب شود تا  بهترین استراتژی معاملاتی شخصی را برای خود تدوین کنیم.

پس به یاد داشته باشید، تارگت یا هدف قیمت، سطحی است که معامله گران قصد دارند با رسیدن به آن سود کسب کنند. این سطح امکان دارد بالاتر یا پایین‌تر از قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال مد نظر باشد. تنها نکته مهم این است که باید برای همه پوزیشن های معاملاتی تارگت تعیین کنید در غیر این صورت متحمل ضررهای بزرگی خواهید شد.


سوالات متداول

۱- چگونه برای معاملاتمان تارگت مشخص کنیم؟

به طور کلی روش‌های مختلفی برای تعیین تارگت در ارزهای دیجیتال وجود دارد. اما بهترین روش برای این کار، در نظر گرفتن میزان ریسک معاملات است. در واقع تعیین ریسک می‌تواند باعث شود تا اهداف سود آوری را برای خود مشخص کنید. (اما در نظر داشته باشید، تعیین ریسک معاملات امر ساده‌ای نیست و نیاز به آموزش و محاسبه دارد. یادگیری این روش به شما کمک می‌کند تا بتوانید دقیق‌ترین تارگت‌ها را تعیین کنید.)

۲- آیا اندیکاتورها می‌توانند گزینه مناسبی برای تارگت در معاملات به ما نشان بدهند؟

اندیکاتورها یکی از بهترین ابزارها در بازارهای مالی هستند. اما به یاد داشته باشید که اندیکاتور‌ها فقط نشان دهنده اند. یعنی اینکه اندیکاتورها قرار نیست به شما سیگنال دهند بلکه باید از آن‌ها به عنوان ابزار برای بررسی بیشتر استفاده کنید. بنابراین واقعیت این است که شما می‌توانید به کمک ابزارهایی همچون اندیکاتور، تنها بررسی کنید که کدام تارگت برای معامله بهتر است و نظر نهایی را باید با بررسی عوامل بیشتر بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات