آموزش ارز دیجیتال

با چقدر سرمایه وارد ارز دیجیتال شویم؟| حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال

سرمایه، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کاربران برای ورود به بازارهای مالی محسوب می‌شود. برای همین یکی از سوالات پر تکرار در این رابطه این است که با چقدر سرمایه وارد ارز دیجیتال شویم؟ به طور کلی باید بدانید که حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال برای هر شخصی متفاوت است! پس شما باید با توجه به شرایط و میزان پس اندازی که دارید تعیین کنید که می‌توانید چه قدر از دارایی خود را وارد این بازار کنید.

اما حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال در بازار‌ها و صرافی‌های ارز دیجیتال مختلف، متفاوت است. لذا کسب اطلاعات کلی در این رابطه قطعا به شما کمک می‌کند که بهتر مشخص کنید چه میزان از سرمایه را باید وارد این بازار کنید. در این نوشتار از صرافی ارز هشت، تصمیم گرفتیم تا به این پرسش پر تکرار: با چقدر سرمایه وارد ارز دیجیتال شویم؟ پاسخ دهیم، پس اگر شما هم پاسخ آن را نمی‌دانید و نیاز به راهنمایی دارید، ما این مطلب را برای شما آماده کرده‌ایم پس با ما همراه بمانید…

با چقدر سرمایه وارد ارز دیجیتال شویم؟

تعیین حداقل سرمایه برای خرید ارز دیجیتال برای هر شخص بستگی به استراتژی معاملاتی و همچنین توکن انتخابی دارد. توصیه ما این است که با حداقل سرمایه ۲۰ الی ۲۵ دلاری وارد این بازار شوید تا بتوانید نسبت به ریسک و سرمایه پس از کسر کارمزدها سود قابل قبولی را به دست آورید.

توجه به این نکته که ارز دیجیتال مورد نظر شما برای ترید چه ارزی هست هم بسیار مهم است. طبیعتا اگر می‌خواهید روی یک ارز ارزان، جدید و تقریبا ناشناخته سرمایه‌گذاری کنید نباید حجم زیادی از سرمایه‌تان را وارد بازار این توکن کنید.

بلکه استفاده از مبلغ‌های کم‌تر بسیار عقلانی‌تر است. اما بالعکس اگر می‌خواهید روی یکی از ارزهای شناخته شده که قیمت بالایی دارد قطعا باید مبالغ بیشتری را روی توکن سرمایه‌گذاری کنید. چرا که از این طریق احتمال کسب سودهای بالاتر بیشتر خواهد شد.

هر صرافی حداقل مبلغ خرید مینیمم مشخصی برای هر خرید یا فروش تعیین کرده اند. بدین منظور حتما لازم است که پیش از انتخاب صرافی حداقل مبلغ خرید و فروش (به دلار یا تومان) در صرافی را بدانید. برای مثال حداقل خرید در صرافی ارز دیجیتال ارز هشت ۱۰ هزار تومان است.

تعیین بهترین میزان سرمایه برای ورود به بازار ارز دیجتال

این را باید بدانید هیچگاه نمی توان دو فرد سرمایه گذار را با یکدیگر مقایسه کرد و به هر دو آن ها یک مبلغ یکسان برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال گفت. این جمله مفهوم این را دارد که برای تعیین بهترین میزان سرمایه برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال فاکتورهایی وجود دارد که هر یک از آن ها ممکن است بین افراد مختلف متفاوت است. لذا دانستن این نکات بسیار مهم هست؛ این موارد به شرح زیر هستند:

  • پروژه انتخابی برای سرمایه گذاری چیست؟

صرف نظر از میزان بودجه‌ای که دارید، ابتدا باید تعیین کنید قرار است که روی چه پروژه‌ای سرمایه‌گذاری کنید. توصیه افراد حرفه‌ای در این حوزه برای افراد مبتدی این است که به دنبال پروژه‌هایی بروند که ریسک پایینی دارند اما سودده اند. «سرمایه گذاران هوشمند، به دنبال تمرکز بر ارزهایی هستند که چشم‌انداز کم ریسک با بازدهی بیشتر دارند، هستند.»

  • بودجه تان را تعیین کنید

مورد مهم برای تعیین حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال مشخص کردن بودجه است. زمانی که تصمیم گرفتید قرار است روی چه ارزی سرمایه‌گذاری کنید، باید حداقل سرمایه را نیز مشخص کنید. به صورت واضح یعنی مشخص کنید، چقدر توان مالی برای معاملات دارید! این را باید بدانید، این پول آن بخش از سرمایه‌تان باشد که در صورت مواجه شدن با مشکلات مالی، نیازی به فروش ارزهای دیجیتال‌تان نداشته باشید.

اگر نیازی به این مبلغ نداشته باشید، قطعا می‌توانید با آسودگی خاطر بیشتری معامله کنید و بازدهی بیشتری را نیز دریافت کنید. این نکته را نیز یادآور شویم که بازار ارزهای دیجیتال بسیار پر نوسان است و ممکن است ریسک زیادی را برایتان به دنبال داشته باشید، لذا همواره سعی کنید با مدیریت سرمایه، از قرار گرفتن در موقعیت ضررهای بزرگ جلوگیری کنید.

بهترین میزان سرمایه با بودجه شما و نوع پروژه‌ای که قرار است روی آن سرمایه‌گذاری کنید بستگی دارد. به طور کلی توصیه می‌شود که ۲۰ درصد از سرمایه‌تان را وارد بازار کنید، آن هم به صورت پله‌ای نه یکجا.

سایر موارد که باید در نظر بگیرید عبارت اند از:

  1. چه مدت زمانی برای سرمایه گذاری در نظر دارید؟ دیدگاهتان به فعالیت در بازار بلند مدت، میان مدت و یا کوتاه مدت است؟
  2. آیا می‌خواهید بلافاصله سود خود را برداشت کنید، یا اینکه سود را به پول اصلی اضافه می‌کنید تا سود بیشتری کسب کنید؟

حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال در کدام صرافی کم تر است؟

همانطور که گفتیم حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال در صرافی های مختلف متفاوت است. اغلب صرافی های ارز دیجیتال(ایرانی و خارجی) حداقل مبلغ 10 دلاری را برای ترید تعیین کرده اند. طبق بررسی های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجیتال 10 هزار تومان است که در صرافی ارز هشت این امکان در اختیار شما قرار می‌گیرد. یعنی شما می‌توانید با ثبت نام در صرافی ارز هشت با مبلغ 10 هزار تومن در بازار کریپتو شروع به فعالیت کنید. پس دیگر نگران کمبود سرمایه نباشید، چرا که ارز هشت این مشکل را برای شما بر طرف کرده است!


در آخر به این نتیجه می‌رسیم که:

شروع سرمایه گذاری در بازار کریپتو، برای افراد مختلف مقیاس های متفاوتی دارد. در این مطلب ما نکاتی را درباره انتخاب حداقل سرمایه برای ترید ارز دیجتال را در اختیارتان قرار دادیم.امیدواریم که بتوانید مبلغ درستی را وارد بازار کنید و از این طریق به کسب درآمد برسید. اما اگر می‌خواهید بدون هیچ سرمایه ای وارد این بازار شوید، می توانید از روش های کسب درآمد بدون سرمایه استفاده کنید.

ادمین ارزهشت

Recent Posts

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

15 ساعت قبل

چگونه ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری پیدا کنیم و از سودهای بازار جا نمانیم

رمز ارزها به دلیل فقدان معیارهای لازم برای ارزیابی و رواج کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری نیاز…

2 روز قبل

سه تسک ضروری ایردراپ راکی رابیت که باید انجام شود

کاربرانی که در بازی تلگرامی راکی رابیت در حال فعالیت هستند به زودی شاهد ایردراپ…

3 روز قبل

مقایسه تراست ولت و اکسودوس ولت ؛ کدام یک برای ذخیره ارزهای دیجیتال بهتر است؟

اکسودوس و تراست ولت دو کیف پول ارز دیجیتال غیر امانی با اعتبار بالا هستند…

4 روز قبل

بهترین کیف پول همستر کامبت برای کاربران ایرانی

همانطور که احتمالا می‌دانید زمان لیست شدن همستر کامبت و توزیع ایردراپ آن بسیار نزدیک…

4 روز قبل

راهنمای اتصال کیف پول به همستر کامبت + نحوه تغییر ولت

بازی تلگرامی محبوب همستر کامبت (Hamster Kombat) اخیرا امکان اتصال کیف پول به ربات خود…

5 روز قبل