آموزش ارز دیجیتال

سرمایه‌ گذاری در بیت کوین | چطور از پادشاه کریپتو سود کسب کنیم؟

طی این مدت که بیت کوین عرضه شده، به ارزش زیادی دست پیدا کرده است. پیش بینی‌ها از آینده بیت کوین خبر از افزایش قیمت این ارز دیجیتال را با خود به همراه دارد. در نتیجه رشد بیت کوین طی گذر زمان بسیار بالا خواهد بود. به همین دلیل تعداد زیادی از افراد به سوی این بازار مالی پر سود جذب شده اند. این افراد برای اینکه از این راه سود کسب کنند، باید به مواردی توجه کنند. در این بازار مالی یکی از پر تکرار ترین سوالات کاربران این است بهترین راه سرمایه‌ گذاری در بیت کوین چیست؟

به همین دلیل ما در  صرافی ارز دیجیتال ارز هشت تصمیم گرفتیم تا به بررسی موضوع سرمایه‌گذاری در بیت کوین بپردازیم، با ما همراه باشید..

دریافت اطلاعات در مورد بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال

اولین توصیه این است که، قبل از هر اقدامی در بازارهای ارز دیجیتال درباره آن تحقیق و تحلیل انجام دهید. کاربران در این زمینه تا جایی که می‌توانند باید اطلاعات به دست آورند و با کسانی که در این زمینه حرفه‌ای هستند، گفت و گو کنند. در اصل مهم‌ترین نکته برای آغاز سرمایه‌گذاری در رمزارزها کسب اطلاعات جامع است. برای دریافت اطلاعات تنها مواردی مثل بیت کوین و ارزهای دیجیتال کافی نیستند؛ بلکه باید درباره گزینه‌هایی مثل ابزارهای تحلیل تکنیکال، کیف پول ها، صرافی‌ها و پلتفرم‌های تحلیلی که تاثیر زیادی در بازار رمزارزها دارند اطلاعات کاملی کسب کنید.

آموزش تحلیل ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در بیت کوین

در صورتی که به دنبال سرمایه‌گذاری خوب در بیت کوین هستید، ابتدا باید به خوبی تحلیل را بیاموزید. به طور کلی تحلیل‌ها به دو قسمت تقسیم می‌گردند:

  • تحلیل تکنیکال: یک نوع تحلیل فنی که در آن افراد با نمودار قیمت-زمان در رمزار بیت کوین ارتباط دارند و پیش بینی قیمت آینده را با بررسی وضعیت فعلی انجام می‌دهد.
  • تحلیل فاندامنتال: یک تحلیل بنیادی است که به تحلیل مدارک، اسناد و اخبار در رابطه با یک رمزارز یا یک دارایی بررسی می‌گردد.

به غیر از تحلیل فنی و بنیادی، می‌بایست روی بازار تسلط کامل و جامعی داشته باشید. یکی دیگر از کارهایی که افراد حتما باید انجام دهند، بررسی میزان قیمت رمزارزها در هر لحظه است. همچنین افراد باید در جریان همه‌ی اتفاقات و خبرهای مربوط به این حوضه قرار بگیرند. به جزء رمزارز بیت کوین، در مورد همه ارزهای دیجیتال تحقیق انجام دهید. در خیلی از موارد بین قیمت بیت کوین و ارزهای دیگر دیجیتال یک ارتباطی قرار گرفته است.

انتخاب روش مناسب برای کسب درآمد از بیت کوین

برای سرمایه‌گذاری در بیت کوین راه‌های مختلفی وجود دارد. بعضی از افراد ترجیح می‌دهند بیت کوین خریداری کرده و در کیف پول خود ذخیره کنند. افرادی دیگر به دنبال استخراج رمزارز بیت کوین هستند. در صورتی که می‌خواهید بیت کوین استخراج کنید باید بدانید، که در حال حاضر این روش داخل ایران به کسب مجوز نیاز داشته و درباره مواردی قانونی نیست. درنتیجه باید تمام اطلاعات مورد نیاز در این موضوع را کسب کنید. بعد از کسب مجوز، ماینینگ بیت کوین را شروع کنید.

راه بعدی برای کسب درآمد، ترید بیت کوین است. این روش به چندین بخش مثل: ترید روزانه و سوئینگ تریدینگ تقسیم می‌گردد. برای اینکه فرد تریدر بهترین گزینه را برای انجام معاملات خود پیدا کند، مناسب‌تر است درمورد معایب، مزایا و ویژگی‌های هرکدام اطلاعات کامل کسب کند.

در کنار بیت کوین افراد می‌توانند مابقی رمزارزها را مورد بررسی و تحلیل قرار دهند. تبدیل کردن رمزارزها به یکدیگر یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از بیت کوین است. مثلا به همراه بیشتر شدن میزان قیمت رمزارز بیت کوین، اتریوم هم افزایش قیمت پیدا می‌کند. در نتیجه افراد پس از سرمایه‌ گذاری در بیت کوین و دریافت سود، می‌توانند به دنبال اتریوم رفته و با سرمایه‌گذاری در آن مقدار بیشتری سود به دست آورند.

انتخاب کیف پول امن برای بیت کوین

یکی از گزینه‌های مهمی که در سرمایه‌گذاری در بیت کوین بسیار اهمیت دارد، چگونگی نگهداری از رمزارز آن است. همانطور که برای نگهداری پول به کیف پول نیاز است، رمزارز بیت کوین و سایر ارزها دیجیتال باید درون کیف پول دیجیتال نگهداری گردد. کیف پول‌های ارزهای دیجیتال، برای نگهداری به شکل نرم افزاری و سخت افزاری در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. یکی از ویژگی‌های مهم در کیف پول‌های دیجیتال، امنیت بالای آن‌ها است. کیف پول‌های سخت افزاری مانند ترزور و لجر و کیف پول‌های نرم افزاری تراست والت و الکتروم گزینه‌های خوبی برای نگهداری از سرمایه هستند.

انتخاب بهترین صرافی آنلاین برای سرمایه‌ گذاری در بیت کوین

چگونگی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و خرید و فروش برای ارزهای دیجیتال اهمیت بسیار دارد. روش‌های کلاه برداری، بسیار متفاوت‌تر از چیزهایی هست که تصور می‌کنید. از رمزارزهای خود به نحو عالی محافظت کنید و اگر می‌خواهید ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید به صرافی‌های با اعتبار رجوع کنید.

ریسک سرمایه‌ گذاری در بیت کوین

  • این احتمال وجود دارد که کیف پول‌های دیجیتال یا صرافی‌های رمزارزها هک گردد.
  • وجود نوسانات بسیار زیاد در بازار رمزارزها.
  • قوانینی که دولت‌ها برای ارزهای دیجیتال وضع می‌کنند.

همه فعالیت‌های اقتصادی درصدی ریسک را باخود به همراه دارند. این ریسک این توانایی را دارد گاهی یک درصد باشد گاهی صددرصد. پس گاهی احتمال دارد در زمان کمی، تمام سرمایه اولیه بین برود.

ریسک اول:

یکی از فعالیت‌هایی بازارهای مالی که ریسک بالایی همراه دارد، بازارهای ارزدیجیتال از جمله بیت کوین است؛ اگرچه بالابودن ریسک با داشتن سود چند درصدی برابری نمی‌کند؛ ولی کلا سرمایه‌ گذاری در بیت کوین پرریسک است.

اکثر اوقات، در زمان کم نوسان قیمت، یکی از اصلی‌ترین ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بیت کوین است. در اوایل سال ۲۰۱۷ بیت کوین قیمت حدودی هزار دلاری داشت اما در آخر همان سال و شروع سال ۲۰۱۸ قیمت به نزدیکی ۲۰ هزار دلار رسید و زیر۳ماه قیمت به پایین‌تر از ۳ هزار دلار کاهش یافت!

اگرچه برخی از معامله گران سودهای خوبی از این نوسانات به دست آوردند. دراین میان، افرادی که در اوج بیت کوین اقدام به خرید کرده بودند، به مدت ۳ سال کاهش قیمت رمزارزشان را مشاهده کردند تا اینکه در انتهای سال۲۰۲۰ بیت کوین از سقف قیمت قبلی خود، جلو زد و به قیمت بالای ۶۰ هزار دلاری رسید. پس نتیجه می گیریم که فعالیت در این بازار نیاز به صبر دارد.

ریسک دوم:

در این ریسک بیت کوین، مسائل قانونی مدنظر است. وضع کردن قوانین برای فناوری‌های نامتمرکز بسیار سخت است. همچنان تصمیمات دولت‌ها برای این گزینه مشخص نیست. در برخی از کشورها موافق این فرایند بوده و برخی به صرافی‌ها اجازه فعالیت را نمی‌دهند.

بررسی هک شدن نرم‌افزار کیف پول یا صرافی

دارایی کاربران در صرافی‌ها درون کیف پول‌هایی که به کیف پول گرم (Hot Wallet) معروف است نگهداری می‌گردد. تنها با کلید خصوصی می‌توان دارایی‌های یک کیف پول را خرج کرد.

هکرها با پیدا کردن کلید خصوصی کیف پول‌های صرافی، تمام دارایی را برمی دارند. برای همین جریان بهتر از از صرافی‌ها برای معاملات استفاده کنید و برای ذخیره دارای‌ها یک کیف پول مخصوص به خود را تهیه و استفاده کنید.


نتیجه گیری:

جهت سرمایه‌ گذاری در بیت کوین باید یک استراتژی بلند مدت به کار ببرید. این استراتژی برای گرفتن تصمیم در زمان خرید و فروش و ذخیره بیت کوین به شما کمک می‌کند تا بهترین گزینه را بدون ذره‌ای تردید، انتخاب کنید. قطعا نداشتن استراتژی، سرمایه‌گذاری شما را با خطرات بسیاری مواجه می‌کند. مشخص کردن میزان سود و ضرر در استراتژی، یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها در جهت دریافت سود از معامله است. افراد باید بدانند که در چه زمان، چه مقدار ریسک مجاز هستند، برای دریافت پاداش انجام دهند. برگزیدن میزان حد ضرر و سود در کنار وفادار بودن به این اصول باعث نجات افراد از نابودی شده و از طمع بی‌حد و اندازه آن‌ها جلوگیری می‌کند.

فرشته کاهانی

Recent Posts

رونمایی فانتوم از نام‌های کاربری سفارشی

فانتوم که یک کیف پول پیش‌رو در شبکه سولانا است به تازگی در به روز…

8 ساعت قبل

فلاکس کارت (FluxCard) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

در چند سال اخیر که ارزش پول ملی یعنی ریال در حال کاهش یافتن است،…

9 ساعت قبل

تعداد کاربران راکی رابیت به ۳۰ میلیون نفر رسید

راکی رابیت که یک بازی تلگرامی است و تیم توسعه‌ آن برای ساخت رباتش از…

1 روز قبل

همستر کامبت به چه کسانی کارت تقلب داده است؟

کم کم به زمان ایردراپ توکن HMSTR نزدیک می‌شویم.  این توکن قرار است در تاریخ…

1 روز قبل

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

2 روز قبل

چگونه ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری پیدا کنیم و از سودهای بازار جا نمانیم

رمز ارزها به دلیل فقدان معیارهای لازم برای ارزیابی و رواج کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری نیاز…

3 روز قبل