آموزش ساخت NFT

آموزش ساخت NFT ؛ همه آنچه که در این رابطه باید بدانید

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 16 شهریور 1402

توکن‌های غیر قابل تعویض یا NFT ، نوعی رمز ارز محسوب می‌شوند که دارای آیتم های متفاوتی مانند آثار هنری، آیتم های داخل بازی (مانند سلاح، لباس، زره و غیره)، موسیقی، آیتم‌های قابل جمع آوری و کلکسیونی، دارایی‌های توکنیزه شده دنیای واقعی (مانند املاک و مستغلات، اتومبیل و غیره) هستند. این بخش از بلاکچین از سال 2020 تا به امروز مورد استقبال هنرمندان بسیاری قرار گرفته است و افراد بسیاری می‌خواهند تا هنر خود را به صورت NFT به فروش برسانند. به همین دلیل ما در این نوشتار از ارز هشت تصمیم داریم تا به آموزش ساخت NFT و بررسی نکات پیرامون آن بپردازیم. بنابراین اگر شما هم به دنبال یادگیری این مطلب هستید و می‌خواهید آثار هنری فیزیکی تان را به یک اثر دیجیتال تبدیل کنید، این مطلب برای شما است، پس با ما همراه باشید…


مراحل ساخت NFT

ابتدا مراحل ساخت توکن غیر قابل تعویض را به صورت خلاصه مرور می‌کنیم:

  • انتخاب آیتم مد نظر برای تبدیل به NFT
  • انتخاب شبکه بلاکچینی برای تبدیل آثار هنری به NFT
  • انتخاب ولت ارز دیجیتال و راه اندازی آن
  • خرید توکن محلی برای پرداخت کارمزد NFT
  • انتخاب پلتفرم مد نظر برای ساخت توکن بی همتا
  • اتصال ولت ارز دیجیتال به پلتفرم
  • ساخت کلکسیون و آپلود فایل در پلتفرم
  • انتخاب شبکه و همچنین روش پرداخت تبدیل
  • اتمام ساخت NFT و شروع به فروش

مراحل ساخت NFT

۱- آیتم مورد نظر خود را انتخاب کنید:

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم. اگر تاکنون این کار را انجام نداده اید، باید مشخص کنید که می‌خواهید چه دارایی دیجیتال منحصر به فردی را به یک NFT تبدیل کنید. شما به عنوان یک هنرمند می‌توانید یک نقاشی سفارشی، تصویر، موسیقی، مجموعه بازی‌های ویدیویی، GIF یا حتی یک توییت را به NFT شخصی خود تبدیل کنید. NFT یک آیتم دیجیتالی منحصر به فرد هست که تنها فرد سازنده مالک آن است. بنابراین مطمئن شوید که حق مالکیت معنوی آیتمی که می‌خواهید به یک NFT تبدیل شود را در اختیار دارید.

پس اولین مرحله این است که آیتم مد نظر خود را مشخص کنید.

۲. بلاک چین خود را انتخاب کنید:

هنگامی که دارایی دیجیتال منحصربه فرد خود را انتخاب کردید، زمان آن رسیده است که فرآیند ساخت NFT را آغاز کنید. این کار با تعیین فن آوری بلاک چین که قصد دارید از آن برای NFT خود استفاده کنید، آغاز می‌شود. محبوب‌ترین بلاکچین برای ساخت NFT استاندارد  ERC721 است. از دیگر گزینه‌های محبوب در بین کاربران می‌توان به بلاکچین Tezos، Polkadot، Cosmos و Binance Smart Chain اشاره کرد.

۳. کیف پول دیجیتال خود را راه اندازی کنید:

اگر در حال حاضر کیف پول دیجیتال ندارید، باید برای ایجاد NFT خود یک کیف پول راه اندازی کنید؛ زیرا برای تامین سرمایه اولیه خود به مقداری رمزارز نیاز خواهید داشت. این کیف پول امکان دسترسی به دارایی‌های دیجیتال شما را فراهم می‌کند. کیف پول‌های برتر NFT شامل MetaMake، Math Wallet، AlphaWallet، Trust Wallet و Coinbase Wallet هستند که در بین همه این موارد متاماسک گزینه مناسب‌تری برای کاربران ایرانی است.

زمانی که کیف پول دیجیتال خود را راه اندازی می‌کنید، باید مقداری ارز دیجیتال خریداری کنید. اکثر پلتفرم‌های NFT، اتر، ارز رمزنگاری شده پلتفرم بلاک چین Ethereum را می‌پذیرند. اگر در حال حاضر ارز دیجیتال دیگری به غیر از اتریوم در کیف پولتان دارید، باید از بلاکچین آن برای ایجاد و فروش NFT‌ها استفاده کنید.

۴. پلتفرم NFT خود را انتخاب کنید

زمانی که یک کیف پول دیجیتال انتخاب و مقداری از ارز مورد نیاز را خریداری کردید، می‌توانید ساختNFT خود را آغاز کنید. برای این کار باید یک پلتفرم را برای NFT انتخاب کنید. برخی از پلتفرم‌های برتر در این زمینه عبارتند از OpenSea، Axie Marketplace، Larva Labs / CryptoPunks، NBA Top Shot Marketplace، Rarible، SuperRare، Foundation، Nifty Gateway، Mintable و ThetaDrop.

شما باید درباره هر پلتفرم NFT تحقیق کنید تا در نهایت پلتفرمی پیدا کنید که برای NFT شما مناسب باشد. به عنوان مثال، Axie Marketplace فروشگاه آنلاین برترین بازی NFT یعنی Axie Infinity است بنابراین برای کسانی مناسب هست که در این حوزه فعالیت دارند و نه برای تبدیل نقاشی به NFT. در همین حال، NBA Top Shot یک بازار متمرکز بر بسکتبال است و به همین ترتیب هر پلتفرم می‌تواند مختص به حوزه‌ای خاص باشد. بنابراین تحقیق در این رابطه الزامی است.

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که برخی از پلتفرم‌های ساخت NFT نیاز به ارز دیجیتال مخصوص به خود دارند.

در بین همه این موارد سایت OpenSea معمولا بهترین گزینه برای ساخت NFT رایگان است. این سایت به شما اجازه می‌دهد NFT خودتان را استخراج کنید و در فروش NFT پیشتاز است.

پس از انتخاب پلتفرم NFT، باید آن را به کیف پول دیجیتال خود متصل کنید. این کار به شما اجازه می‌دهد تا هزینه‌های لازم برای استخراج NFT خود را پرداخت کنید و درآمد حاصل از فروش را در اختیار داشته باشید.

سایت ساختNFT

۵. فایل خود را بارگذاری کنید

با انجام مراحلی که تا به اینجا گفتیم،  بالاخره آماده اید تا NFT خود را آپلود کنید. بازار NFT منتخب شما باید یک راهنمای گام به گام برای آپلود فایل دیجیتال شما در پلتفرم خود داشته باشد. این فرآیند شما را قادر می سازد تا فایل دیجیتال خود را در قالب یک فایل PNG، GIF، MP۳ یا .. بارگذاری و به یک NFT قابل فروش تبدیل کنید.

۶. اتمام فرآیند و فروش NFT

مرحله نهایی در فرآیند ماینینگ NFT این است که تصمیم بگیرید چگونه می خواهید NFT خود را پولی کنید. بسته به پلتفرم شما می توانید انتخاب کنید NFT خود را چگونه بفروشید. متداول ترین این روش ها عبارت اند از:

  • فروش به قیمت ثابت:  با تعیین قیمت ثابت، به اولین فردی که مایل به رعایت این قیمت است، اجازه می‌دهید NFT شما را بخرد.
  • فروش به صورت حراج و در زمان معین:  یک حراجی زمان دار به افراد علاقه مند به NFT شما یک محدودیت زمانی برای ارائه پیشنهاد نهایی خود خواهد داد.
  • فروشNFT در مزایده: یک مزایده نامحدود محدودیت زمانی تعیین نمی‌کند. در عوض، شما کنترل دارید که مزایده را هر زمان که می خواهید به پایان برسانید.

آیا ساخت NFT سود آور است؟

به طور کلی قیمت فروش NFT ها با افزایش محبوبیت آن ها در حال افزایش است. درنتیجه، خالقان NFT می توانند پول زیادی از این راه به دست آورند. اما این را باید بدانید، باتوجه به تمام هزینه های مربوط به ماینینگ و فروش NFT ها، همه NFT ها به فروش نمی رسند، چه برسد که بتوان از این راه سود به دست آورد. اگر می خواهید فرآِند ساخت NFT برایتان سود آور باشد بهتر است که اثری خلق کنید که ارزش سرمایه گذاری داشته باشد. در غیر این صورت باتوجه به هزینه ها، باید خود را برای احتمال از دست دادن سرمایه تان در ایجاد NFT آماده کنید.

بهترین راه برای جلوگیری از ضرر این است که مطمئن شوید یک NFT می‌سازید که برای کاربران ارزشمند است و همچنین سعی کنید حداقل قیمتی را تعیین کنید.البته، درگیر شدن با هر مرز جدید تصمیم بزرگی است، به خصوص اگر برای شما هزینه ای در بر داشته باشد.


جمع بندی:

حوزه NFT‌ها از اواخر سال ۲۰۲۰ به تدریج به یک زمینه پر رونق تبدیل شدند و بسیاری از هنرمندان آثار خود را به شکل این توکن‌ها منتشر  و در بازار عرضه کردند. پلتفرم‌های مختلفی برای ساخت، خرید و فروش این نوع ارزهای دیجیتال وجود دارند. اما یکی از مشهورترین این پلتفرم‌ها با نام OpenSea شناخته می‌شود. ما در این مطلب مراحل ساخت NFT را در اختیار شما قرار دادیم. امیدواریم که با استفاده از این توضیحات بتوانید به کسب درآمد از حوزه توکن های غیرقابل معاوضه بپردازید..

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات