آموزش ارز دیجیتال

دامیننس اتریوم چیست؟ و چه تاثیری روی قیمت آن دارد؟

یکی از مؤلفه‌های حیاتی که بر ارزهای دیجیتال در بازار کریپتو تاثیرگذار است میزان دامیننس است. دامیننس اتریوم اهمیت و حجم بازار اتریوم را نسبت به کل بازار، مشخص می کند. بسیاری از معامله‌گران با این شاخص ‌ترید خود را انجام می‌دهند. از این رو، در این مقاله، ما به دنبال درک عمیق‌تری از مفهوم دامیننس برای این ارز دیجیتال هستیم و می‌خواهیم بررسی کنیم که اتریوم چه نقشی در بازار ارزهای دیجیتال ایفا می‌کند. پس اگر شما هم در رابطه با اینکه دامیننس اتریوم چیست به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستید، این مطلب را تا پایان بخوانید…


دامیننس اتریوم چیست؟


ETH Daminance معیاری است که قدرت اتریوم در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد. به طور ساده، این معیار با تقسیم ارزش بازار اتریوم بر کل ارزهای دیجیتال، محاسبه می‌شود. این شیوه ما را به میزان کنترل و تسلط اتریوم بر بازار کریپتو هدایت می‌کند.


پادکست دامیننس اتریوم


تاریخچه ETH Daminance


در سال ۲۰۱۵، اتریوم با دامیننس کمی شروع به کار کرد. در آن زمان، این شبکه هنوز در مراحل ابتدایی خود بود و داشته‌هایش را تکمیل می‌کرد. وضعیت تا سال ۲۰۱۶ با رشد بلاکچین اتریوم بهبود یافت. در سال ۲۰۱۷، اتریوم موفق به گسترش قابل توجه خود در بازار شد و تسلط خود را با ۲۵ درصد افزایش نشان داد. برای مثال، در سال ۲۰۱۹، دامیننس اتریوم کاهش قابل توجهی داشت نسبت به دو سال گذشته سپس دوباره شاهد افزایش تسلط اتریوم بودیم، اگرچه این بار به اندازه‌ای نبود که بتواند رکورد قبلی را شکست. همچنین از نمودار بالا مشخص است که طی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲، اتریوم از لحاظ تسلط بر بازارعملکرد محکم و پایداری داشته است.


نمودار دامیننس اتریوم


سایت های زیادی برای مشاهده این معیار وجود دارد مانند: تریدینگ ویو که در نمودار زیر مشاهده میکنید:

 


DAMINANCEچه تاثیری روی قیمت اتریوم دارد؟


اصولاً، تغییرات در دامیننس اتریوم به تغییرات قیمت اتریوم دامن می‌زند. در زمان‌هایی که دامینانس اتریوم کاهش می‌یابد، می‌توان فهمید که بازار با احساسات منفی روبروست و اعضای جامعه رمزارزها به اتریوم و دیگر رمزارزها نگاه منفی دارند.


چه عواملی بر دامیننس ETH تاثیرگذارند؟


گاهی اوقات، افزایش دامیننس اتریوم همراه با یک رونق چشمگیر همراه می‌شود که در نتیجه، قیمت اتریوم نیز افزایش پیدا می کند. عوامل اساسی در تغییر دامیننس ارز دیجیتال اتریوم شامل موارد زیر می‌شوند:

  • آپدیت های شبکه اتریوم

هنگامی که اتریوم به بهبود و حل مسائل شبکه می‌پردازد، سرمایه‌گذاران به این تغییرات و آپدیت‌ها با دقت بیشتری نگاه می‌کنند. اگر این تغییرات توانایی ایجاد تأثیرات مثبت بر عملکرد شبکه را داشته باشند، سرمایه‌گذاران بیشتری به این پروژه اعتماد می‌کنند و در نتیجه دامیننس اتریوم نیز ارتقا می‌یابد.

  • برنامه های غیر متمرکز و قراردادهای هوشمند

هنگامی که توسعه‌دهندگان بیشتری از شبکه اتریوم برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده می‌کنند، دامیننس این رمزارز نیز ارتقا می‌یابد. این امر به دلیل این است که توسعه‌دهندگان انتخاب می‌کنند از شبکه اتریوم برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز بهره‌برداری کنند در مقایسه با رقبایی مانند سولانا، کاردانو، بایننس اسمارت چین. افزایش تعداد توسعه‌دهندگان در شبکه اتریوم برای توسعه و ایجاد قراردادهای هوشمند، باعث می‌شود تا محبوبیت این شبکه افزایش یابد، در نتیجه دامیننس این ارز دیجیتال ارتقا پیدا میکند.


کاربرد دامیننس اتریوم چیست؟


daminance اتریوم به عنوان یکی از ابزارهای حیاتی و مهم برای تریدرها تلقی می‌شود. دلیل این اهمیت را می‌توان به عوامل زیر نسبت داد:

  • پیش بینی شرایط کلی بازار

اتریوم از معروف‌ترین و بزرگترین رمزارزها در بازار کریپتوکارنسی به شمار می‌آید و تغییرات قیمتی آن می‌تواند بر روند کلی بازار تأثیرگذار باشد. این علت موجب می‌شود که بسیاری از تریدرها برای پیش‌بینی رفتار کلی بازار کریپتوکارنسی، به ETH daminance توجه کنند. تحلیل این شاخص ، دیدگاه بهتری از شرایط کلی را به تریدرها ارائه می‌دهد.

  • مشخص شدن تقاضا برای قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز

اتریوم، بزرگترین بستر بلاکچینی برای توسعه برنامه های غیرمتمرکز ساخت قراردادهای هوشمند است. به کمک دامیننس می‌توان میزان تقاضای موجود برای استفاده از این فناوری ها را تشخیص داد.

  • تاییدیه در معاملات

دامیننس اتریوم تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر روند قیمت اتریوم دارد. هر چه درصد دامینانس بیشتر باشد، احتمال رشد در قیمت اتریوم نیز بالاتر است، و برعکس، کاهش درصد دامیننس منجر به کاهش قیمت اتریوم می‌شود. تریدرها می‌توانند در معاملات ارز دیجیتال اتریوم از daminance استفاده نمایند و آن را به عنوان یک شاخص مورد توجه قرار دهند. البته، تریدرها باید همیشه به یاد داشته باشند که نباید تنها به تغییرات دامیننس اعتماد کنند و باید حتماً پارامترهای دیگری را نیز مورد بررسی قرار دهند.


رابطه دامیننس ارز دیجیتال ETH و BTC


زمانی که دامیننس بیت‌کوین کاهش می‌یابد و همزمان قیمت آن نیز افزایش می‌یابد، معامله‌گران به طور معمول به سمت خرید آلتکوین‌ها می‌روند، به خصوص اینکه ارز محبوب آنها، اتریوم، معمولاً مورد توجه است. وقتی سرمایه به سمت آلتکوین‌هایی مانند اتریوم جاری می‌شود، بدون شک این امر تأثیرگذار بر دامیننس اتریوم و همچنین قیمت آن خواهد بود. از این رو، کاهش در دامیننس بیت‌کوین و افزایش در قیمت آن ممکن است دامینانس اتریوم را بیشتر کند.


کلام آخر:


مطالعه نمودار دامیننس ارز اتریوم به ما کمک می‌کند تا درک کنیم که این دومین رمزارز پرطرفدار جهان چه نسبتی از ارزش کل بازار کریپتو را به خود اختصاص داده است. یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین شاخص‌ها در حوزه بلاکچین، دامیننس اتریوم است که می‌تواند در تجزیه و تحلیل کلیت بازار کریپتوکارنسی به کار رود. اتریوم مدت‌هاست که جایگاه خود را به عنوان دومین ارز دیجیتال معتبر در بازار تثبیت کرده است. بنابراین، حضور بزرگ این ارز در بازار امری طبیعی است. بررسی دقیق ETH Daminance، به همراه تحلیل کامل آن نمودار، می‌تواند برای تریدرها منبعی ارزشمند از اطلاعات فراهم کند.


سوالات متداول


  • دامیننس (Daminance) اتریوم چیست؟

وضعیت بازار اتریوم نسبت به کل بازار رمزارزها، از طریق یک شاخص به نام دامیننس ETH، مشخص می‌شود.

  • چطور می‌توان دامیننس اتریوم را مشاهده کرد؟

اگر بع دنبال مرجع دیگری به غیر از ارز هشت هستید. شما می‌توانید نمودار DAMINANCE ETH را در وبسایت‌هایی همچون کوین مارکت کپ و تریدینگ ویو مشاهده کنید.

ناصر فرجی

Recent Posts

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

15 ساعت قبل

چگونه ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری پیدا کنیم و از سودهای بازار جا نمانیم

رمز ارزها به دلیل فقدان معیارهای لازم برای ارزیابی و رواج کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری نیاز…

2 روز قبل

سه تسک ضروری ایردراپ راکی رابیت که باید انجام شود

کاربرانی که در بازی تلگرامی راکی رابیت در حال فعالیت هستند به زودی شاهد ایردراپ…

3 روز قبل

مقایسه تراست ولت و اکسودوس ولت ؛ کدام یک برای ذخیره ارزهای دیجیتال بهتر است؟

اکسودوس و تراست ولت دو کیف پول ارز دیجیتال غیر امانی با اعتبار بالا هستند…

4 روز قبل

بهترین کیف پول همستر کامبت برای کاربران ایرانی

همانطور که احتمالا می‌دانید زمان لیست شدن همستر کامبت و توزیع ایردراپ آن بسیار نزدیک…

4 روز قبل

راهنمای اتصال کیف پول به همستر کامبت + نحوه تغییر ولت

بازی تلگرامی محبوب همستر کامبت (Hamster Kombat) اخیرا امکان اتصال کیف پول به ربات خود…

5 روز قبل