آموزش ارز دیجیتال

معرفی ثروتمندترین افراد در ارزهای دیجیتال

صنعت کریپتوکارنسی یکی از عواملی هست که باعث شده ثروتمندان جدیدی به دنیا معرفی شود. شناخت ثروتمندترین افراد ارزهای دیجیتال قطعا به شما کمک می‌کند تا با استفاده از تجربیات آن‌ها به درک بهتری از این بازار برسید. لذا ما در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز هشت، به معرفی افراد ثروتمند ارزهای دیجیتال می‌پردازیم. پس اگر می‌خواهید بدانید چه کسانی توانسته‌اند از طریق کریپتوکارنسی به ثروت‌های قابل توجهی برسند این مطلب مقاله را از دست ندهید.

1- چانگ پنگ ژائو (CZ):

چانگ پنگ ژائو که در شبکه‌های عمومی با نام CZ شناخته می‌شود، موسس و مدیرعامل بایننس بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان از نظر حجم معاملات است. او پیش از راه اندازی صرافی بزرگ و محبوبش سمت‌های مختلفی در شرکت‌هایی مانند بلومبرگ تریدبوک، فیوژن سیستمز و بلاک چین دات کام داشت. تجربه ژائو در این موقعیت‌های شغلی به او کمک کرد تا به درک عمیقی از سیستم‌های مالی و بلاکچین برسد.

cz صرافی بایننس را در سال ۲۰۱۷ تاسیس کرد و مدیریت آن را بر عهده گرفت، در حال حاضر این صرافی بزرگ‌ترین پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال از لحاظ حجم معاملات است. به طور کلی حجم عمده‌ای از ثروت چانگ پنگ ژائو از طریق بایننس و کوین معروف آن BNB به دست آمده است.

لازم به ذکر است بدانید که ارزش تخمینی و خالص ثروت CZ به صورت عمومی در دسترس نیست، زیرا بایننس یک شرکت خصوصی است. با این حال، فوربس ثروت CZ را ۱۰.۲ میلیارد دلار تخمین می‌زند. برخی تحلیلگران بر این باورند که این میلیاردر رمزارز بسیار ثروتمندتر از این میزان است.

2-برایان آرمسترانگ:

برایان آرمسترانگ، کارآفرین آمریکایی و مدیرعامل کوین بیس، بزرگ‌ترین صرافی رمز ارز مستقر در ایالات متحده است. پیش از کوین بیس، آرمسترانگ به عنوان مهندس نرم‌افزار در شرکت‌های فن آوری مختلف از جمله IBM و Airbnb کار می‌کرد. در سال ۲۰۱۲، آرمسترانگ کوین بیس را تاسیس کرد. این پلتفرم با بهره گیری از رابط کاربری آسان و تدابیر امنیتی قویبه محبوبیت بالایی در بین کاربران ارز دیجیتال رسید. موفقیت کوین بیس با افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین، ارتباط نزدیکی دارد. در دوره اوج قیمت بیت کوین صرافی کوین بیس توانست حجم معاملات خوبی را تجربه کند که قطعا این دوره در کسب ثروت برایان آرمسترانگ بی‌تاثیر نبوده است. در آوریل ۲۰۲۱، سهام این شرکت در بورس نزدک فهرست شد و همین مسئله آرمسترانگ را میلیاردر کرد؛ زیرا سهام او در این شرکت ارزش قابل توجهی پیدا کرد.

براساس گزارش فوربس، آرمسترانگ اکنون ۳.4 میلیارد دلار ثروت دارد.

3- بری سیلبرت:

بری سیلبرت کارآفرین و سرمایه گذار آمریکایی است که بیشتر به عنوان موسس و مدیرعامل گروه ارز دیجیتال DCG (دیجیتال کارنسی گروپ)، یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر متمرکز بر صنعت رمزارز شناخته می‌شود. سیلبرت کار خود را در امور مالی  شرکت بانکداری سرمایه‌گذاری هولیهان لوکیآغاز کرد. او در سال ۲۰۰۴ شرکت SecondMarket را تاسیس کرد که یک بازار آنلاین برای دارایی‌های غیر متمرکز از جمله سهام شرکت‌های خصوصی بود.

سیلبرت در ابتدا به پتانسیل بیت کوین پی برد و در سال ۲۰۱۳ صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین (BIT) را تاسیس کرد که به سرمایه گذاران این فرصت را می‌داد تا بدون نیاز به نگهداری مستقیم ارز دیجیتال، روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند. BIT اولین وسیله سرمایه‌گذاری عمومی BTC شد و نقش مهمی را در این حوزه بر عهده داشت.

در سال ۲۰۱۵، سیلبرت دومین شرکت خود را تحت عنوان گروه ارز دیجیتال (DCG) ایجاد کرد و تمرکز شرکت را علاوه بر  بیت کوین روی سایر رمزارزها و فناوری‌های مبتنی بر بلاک چین گسترش داد. سیلبرت ازطریق سرمایه‌گذاری‌های موفق خود در حوزه رمزارزها و سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با بلاک چین، ثروت قابل توجهی به دست آورده است. میزان ثروت این فرد بر اساس گزارش فوربس، ۳.۲ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

۴-کریس لارسن:

کریس لارسن، کارآفرین و مدیر کسب وکار آمریکایی است که به خاطر مشارکت در ایجاد شرکت‌های ارزهای رمزنگاری شده شناخته می‌شود. او شرکت Ripple Labs را تاسیس کرد؛ شرکتی که پشت پروتکل پرداخت مبتنی بر بلاک چین بحث برانگیزی به نام Ripple قرار داشت.

با ورود کریس لارسن به این حوزه و پشتیبانی از ریپیل، ارز دیجیتال XRP ریپل به سرعت محبوبیت پیدا کرد و  در بازار به یکی از بزرگ ترینرمز ارزها تبدیل شد. لارسن از طریق هم کاری با ریپل ثروت قابل توجهی را به دست آورد.

فوربز او را به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد در صنعت رمزارز می‌شناسد. در اوج ارزش دلاری XRP (در اوایل سال ۲۰۱۸) ارزش خالص ثروت لارسن به ۴.۶ میلیارد دلار رسید. اما در حال حاضر ثروت او حدود ۲.۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

5-جید مک کلب:

جید مک کلب برنامه‌نویس و کارآفرین آمریکایی که بیشتر به عنوان یکی از بنیان گذاران سابق ریپل، پروتکل پرداخت دیجیتال و خالق بلاک چین غیرمتمرکز (XLM) شناخته می‌شود.

این شخص در سال ۲۰۱۰ به بیت کوین علاقه‌مند شد و اولین صرافی بزرگ بیت کوین به نام Mt را تاسیس کرد. در اوایل این پلتفرم توانست بیش از ۷۰ درصد از کل تراکنش‌های بیت کوین را به خود اختصاص دهد. با این حال پس از گذشت مدتی، با مشکلات امنیتی مواجه شد و در نهایت هک شد که منجر به از دست رفتن مقدار قابل از دارایی‌های صرافی شد. مک کلب Mt را فروخت و از این پلتفرم فاصله گرفت.

پس از آن جید مک کلب در سال ۲۰۱۴، او ریپل را تاسیس کرد و تا سال ۲۰۱۳ به عنوان CTO ریپیل فعالیت داشت. مک کلب پس از کنار گذاشتن پروژه ریپل، روی خلق استلار تمرکز کرد. این پروژه که در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد اصلی‌ترین عامل ثروتمند شدن وی بود.

جید مک کلب از طریق سرمایه‌گذاری‌های خود، به ویژه ایجاد و توسعه ریپل و استلار توانست به ثروت قابل توجهی دست یابد و همین مسئله او را در لیست یکی از ۱۰ ثروتمندان ارزهای دیجیتال تبدیل کرد. فوربس تخمین می‌زند که او در حال حاضر ۲.۴ میلیارد دلار دارایی دارد.

ارتباط تحلیل رمزارزها با ثروتمندترین افراد ارزهای دیجیتال

سوال این است که شناخت ثروتمندترین افراد ارزهای دیجیتال چه کمکی به ما می‌کند؟ این نکته مهم را باید بدانید که افراد بزرگ در حوزه کریپتو می‌توانند تاثیرات بسیاری بر افزایش یا کاهش قیمت یک ارز دیجیتال داشته باشند. حال با توجه به اینکه تحلیلگران ارزهای دیجیتال از دو روش تکنیکال و فاندامنتال اقدام به بررسی این بازار می‌کنند، باید بدانید که در تحلیل فاندامنتال شناخت افراد بزرگ و ثروتمند کریپتو بسیار مهم است. چرا که تحلیل فاندامنتال نیاز به بررسی کیف پول‌ها و کوین‌هایی که در صرافی استفاده می‌شود دارید. با توجه به اینکه این افراد اغلب میزان زیادی دارایی در کیف پول خود دارند، می‌توان با کنترل آدرس کیف پول‌های آن‌ها به نتایج دقیق‌تری در تحلیل دست یافت.

در نهایت در می‌یابیم شناخت ثروتمندترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال باعث می‌شود که به اطلاعات مهمی در بازار کریپتو کارنسی دست یابیم و بتوانیم تصمیمات بهتری در تحلیل هایمان داشته باشیم و از این طریق در بازار ارزهای دیجیتال به سودهای قابل توجهی برسیم.

فرشته کاهانی

Recent Posts

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

15 ساعت قبل

چگونه ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری پیدا کنیم و از سودهای بازار جا نمانیم

رمز ارزها به دلیل فقدان معیارهای لازم برای ارزیابی و رواج کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری نیاز…

2 روز قبل

سه تسک ضروری ایردراپ راکی رابیت که باید انجام شود

کاربرانی که در بازی تلگرامی راکی رابیت در حال فعالیت هستند به زودی شاهد ایردراپ…

3 روز قبل

مقایسه تراست ولت و اکسودوس ولت ؛ کدام یک برای ذخیره ارزهای دیجیتال بهتر است؟

اکسودوس و تراست ولت دو کیف پول ارز دیجیتال غیر امانی با اعتبار بالا هستند…

4 روز قبل

بهترین کیف پول همستر کامبت برای کاربران ایرانی

همانطور که احتمالا می‌دانید زمان لیست شدن همستر کامبت و توزیع ایردراپ آن بسیار نزدیک…

4 روز قبل

راهنمای اتصال کیف پول به همستر کامبت + نحوه تغییر ولت

بازی تلگرامی محبوب همستر کامبت (Hamster Kombat) اخیرا امکان اتصال کیف پول به ربات خود…

5 روز قبل