چطور یک سبد سرمایه گذاری کریپتویی با بازدهی بالا داشته باشیم؟

چطور یک سبد سرمایه گذاری کریپتویی با بازدهی بالا داشته باشیم؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 6 آذر 1402

چطور یک سبد سرمایه گذاری کریپتویی با بازدهی بالا داشته باشیم؟ به مجموعه‌ای از دارایی‌هایی که توسط شما، مدیریت می‌شود، سبد سرمایه‌گذاری یا پرتفوی می‌گوییم. سبد سرمایه‌گذاری می‌تواند شامل دارایی‌های مختلفی باشد، موضوع مورد بحث ما در این مطلب این است که چطور یک سبد سرمایه‌گذاری با بازدهی خوب بسازیم.
برای این منظور ابتدا لازم است که بدانید پرتفوی چه کاربردی دارد و اصلا هدف از ایجاد آن چیست؟ به طور خلاصه باید بدانید، هدف از ساخت پرتفوی، ایجاد تنوع و کاهش ریسک در سرمایه‌گذاری است.
در واقع پرتفوی یک استراتژی برای متنوع‌سازی در سرمایه‌گذاری است و به معامله گران این امکان را می‌دهد که ریسک‌های مرتبط با سرمایه گذاریی روی یک دارایی خاص را کاهش دهند.

به قول معروف یک سرمایه گذار حرفه‌ای نباید همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد بگذارد. اما رعایت این نکات  نیازمند به داشتن دانش است و ما در این مطلب سعی می‌کنیم به طور کامل توضیح دهیم که چطور یک سبد سرمایه‌گذاری کریپتویی با بازدهی بالا داشته باشیم؟ پس با ما در ارز هشت همراه باشید.

۵ مرحله برای ساخت سبد سرمایه گذاری کریپتویی با بازدهی بالا


روند ساخت یک سبد سرمایه‌گذاری برای کسانی که در این باره اطلاعات کافی ندارند، شاید عجیب باشد. به همین دلیل ما در ادامه تمام مراحلی که برای ایجاد یک پرتفوی موفق لازم است بدانید را بیان می‌کنیم، تا به کمک این راهنما پاسخ همه سوالاتتان را دریابید. اگر بتوانید به هنگام چیدن سبد سرمایه این نکات را رعایت کنید، قطعا با ریسک کم‌تری مواجه می‌شوید.


۱-اهداف و افق زمانی‌تان را تعیین کنید:

در قدم اول برای داشتن یک سبد سرمایه کریپتویی، لازم هست تا اهداف مالی‌تان را مشخص کنید. در این باره برایان رابینسون می‌گوید: «سرمایه‌گذاری بدون این که بدانید چه هدفی از این کار دارید، واقعا بی‌هدف و نتیجه است.» پس در وهله اول هدفتان را مطابق با افق زمانی مشخص کنید. توجه داشته باشید که با توجه به نوع هدفی که تعیین می‌کنید، معمولا تحقق اهداف (میان مدت) بین یک تا پنج سال زمان نیاز دارد. همینطور اهداف بلند مدت به زمانی بیشتر از پنج سال نیاز دارند.

به عنوان نمونه در نظر بگیرید، برنامه ریزی برای پس از زمان بازنشستگی یک هدف بلند مدت است، اما اینکه شما تصمیم بگیرید امسال یک خودرو جدید بگیرید در واقع هدفی کوتاه مدت دارید و قطعا افق زمانی و مسیر رسیدن به هر یک از این دو با هم متفاوت خواهد بود.

برای این منظور است که تعیین هدف و افق زمانی آن بسیار مهم است. پس این مسئله را ساده نگیرید و با دقت آن را انجام دهید.


۲-حد ضرر و ریسک را به نسبت میزان سرمایه و نوع استراتژی مشخص کنید:

حالا که اهداف خود را مشخص کردید و می‌دانید که برای رسیدن به آن‌ها قطعا مهم‌ترین نیاز پول و تحمل ریسک است. باید حد ریسک و ضرر را مشخص کنید. برای این کار از خود بپرسید، چقدر حاضرید در مدت کوتاه از دست بدهید؟

با کمی فعالیت در حوزه مالی به خوبی می‌توانید، تحمل ریسک خود را کشف کنید و دریابید که بهترین انتخاب برای حدد ضرر کدام است.


۳-سبد سرمایه‌گذاری کریپتویی خود را بر اساس اهداف‌تان بچینید:

برای این که یک سبد سرمایه گذاری کریپتویی داشته باشید، نیاز به حساب سرمایه گذاری دارید. اگر پولی دارید که می خواهید برای 5 یا 10 سال آن را سرمایه گذاری کنید، باید حساب با بازدهی بالا را انتخاب کنید. در این قسمت خیلی مهم است که به این فکر کنید دقیقا باید روی چه چیزی سرمایه گذری کنید که بازدهی خوبی داشته باشد.


4-بر اساس میزان تحمل ریسک سرمایه گذاری هایتان را انتخاب و طبقه بندی نمایید:

در این مرحله که میزان تحمل ریسک و اهداف خود را می‌شناسید، زمان آن رسیده است که سبد سرمایه‌تان را با توجه به هدف، زمان و میزان ریسک انتخاب و در سبد سرمایه قرار دهید.


5-در آخر میزان تخصیص سرمایه به هر دارایی را مشخص کنید:

در آخر زمانی که انواع سرمایه‌گذاری‌هایتان را در سبد سرمایه‌گذاری انتخاب کردید، حالا زمان آن رسیده است که مشخص کنید از هر دارایی چقدر باید خرید کنید. تخصیص دارایی مهم‌ترین مرحله است و به شما این اجازه را نمی‌دهد که تمام سرمایه‌تان را در یک جا قرار دهید. بلکه به شما کمک می‌کند تا پول‌هایتان را به گونه‌ای تقسیم‌بندی کنید که بتوانید از سرمایه‌گذاری لذت ببرید و در عین حال ضرر‌ها را نیز کنترل کنید.

اگر می‌خواهید یک سبد سرمایه‌گذاری کریپتویی برنده داشته باشید، باید همه این مراحل را با حوصله و دقت پشت سر بگذارید.


نکات مهم برای ایجاد سبد کریپتویی پر بازده


تا به اینجای مطلب دریافتیم که سبد سرمایه‌گذاری چیست و درباره مراحل ایجاد آن یک دیدگاه کلی به دست آوردیم. اما حالا لازم است بدانیم، چه مواردی می‌تواند سبد سرمایه‌گذاری ما را سود ده کند و در این رابطه رعایت چه نکاتی مهم است؟

1-پنجاه درصد از سرمایه تان را به دارایی هایی اختصاص دهید که ریسک کم تری دارند:

در اینجا بهتر است 50 درصد از سرمایه که برای خرید ارز دیجیتال در نظر گرفته اید را به ارزهایی اختصاص دهید که ریسک معاملاتی کم تری دارند. برای مثال بهتر است 30 درصد از این 50 درصد را به  بیت کوین اختصاص دهید و 20 درصد باقی مانده از سایر آلت کوین ها با مارکت کپ بالا باشد. این نوع تخصیص سرمایه باعث می شود زمان هایی که بازار نزولی است، سبد سرمایه شما با ضررهای سنگین مواجه نشود.


2-اختصاص 30 درصد از سرمایه به دارایی هایی با ریسک متوسط

شاید تا به اینجای مطلب به این باور رسیده باشید که چیدین یک سبد سرمایه گذاریی کریپتویی بسیار آسان است و نیازی به رعایت همه این نکات نیست. اما جالب است بدانید، بیشتر افراد فعال در این حوزه این نکات را رعایت نمی‌کنند و سبد سرمایهگذاری یا به عبارتی پرتفوی آن‌ها ساختار مناسبی ندارد. بنابراین سریع از این محتوا گذر نکنید و سعی کنید همه مراحل را رعایت کنید.

در این بخش توصیه می‌کنیم ۵۰ درصد مانده سرمایه را به صورت درست تقسیم‌بندی کنید. ۳۰ درصد از سرمایه را به آلت کوین‌ها با مارکت کپ متوسط اختصاص بدهید. برای این کار می‌توانید ۱۰۰ ارز در بازار را که در اول لیست قرار دارند را بررسی و از بین آن‌ها ۳ پروژه آینده دار را انتخاب کنید. حالا آن ۳۰ درصد را به این پروژه‌ها اختصاص دهید.

این پروژه‌ها را به دقت بررسی کنید، چرا که آن‌ها می‌توانند بسیار سودآور باشند. برای بررسی بهتر، مقدار دارایی قفل شده، حجم بازار شبکه پروژه و موارد مشابه را بررسی کنید. برای نمونه، بنظر می‌رسد یکی از پروژه‌هایی که در حوزه کریپتو کارنسی امکان دارد رشد قابل قبولی داشته باشند، پروژه‌های لایه دومی اند.


3- 20درصد از سرمایه را به ارزها با امکان رشد بالا اختصاص دهید

مابقی دارایی باقی مانده را باید ارزهایی سرمایه گذاری کنید که احتمال رشد دارند. اصطلاحا به این ارزها می گوییم جم، باید در این راستا 4 ارز را بررسی و پیدا کنید و به هر کدام از آن ها 5 درصد از سرمایه را اختصاص دهید.

اصلا این میزان از سرمایه را دست کم نگیرید. برای مثال شیبا، ارز شیبا یک شت کوین بود که در دو دسته ارزها با ریسک کم و مارکت کپ متوسط قرار نمی گرفت، اما رشد قابل توجهی داشت. به طور کلی باید با بررسی پروژه های این چنینی را پیدا و روی آن ها سرمایه گذاری کنید.

اگر تمام نکاتی که در این متن گفته شد را رعایت کنید، شک نکید که یک سبد سرمایه گذاری کریپتویی کم رسید دارید و این پرتفوی می تواند بیشترین سود را از بازار دریافت کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات