آموزش ارز دیجیتال

معرفی کیف پول ارز دیجیتال برای دسکتاپ|5کیف پول برتر

کیف پول دسکتاپ، از جمله کیف پول های قابل نصب بر روی کامپیوتر و لپ تاپ هستند. امنیت این مورد از کیف پول های ارز دیجیتال به نسبت ولت های نرم افزاری موبایل آنلاین بیشتر است. اما هرگز نمی توان با وجود دسترسی های آنلاین از خطراتی همچون حمله هکرها و خرابی سیستم در امان ماند. بنابراین همیشه(هرچند کم) احتمال قرار گرفتن در این شرایط را باید در نظر داشت. لذا برای انتخاب بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای دسکتاپ می‌بایست عوامل مهمی همچون: امنیت، رابط کاربری و همچنین تعداد ارزهای قابل پشتیبانی را مد نظر داشت.

ما در این مطلب از صرافی ارز دیجیتال ارز هشت می خواهیم تا شما را با کیف پول های ارز دیجیتال مناسب ویندوز آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید..

کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ

کیف پول‌های دستکاپ برنامه‌هایی هستند که بر روی کامپیوتر و لب تاپ‌ها اجرا می‌شوند. آن‌ها یک رابط ساده و آسان برای کاربران فراهم می‌کنند تا از این طریق به رمز ارزهای خود دسترسی داشته باشند. برخلاف کیف پول‌های تحت وب یا کیف پول صرافی‌های ارز دیجیتال که همیشه آنلاین هستند، کیف پول‌های دسکتاپ تنها در مواقع لزوم برای تکمیل تراکنش‌ها به اینترنت متصل می‌شوند. آن‌ها اغلب خصوصی‌اند و هیچ شخص ثالثی به آن‌ها دسترسی ندارد. به این معنی که صاحب کیف پول تنها مسئولیت حفاظت از کلیدهای خصوصی خود را بر عهده دارد.

کیف پول ارز دیجیتال چگونه کار می‌کند؟

کیف پول‌های دسکتاپ بسیار شبیه به سایر کیف پول‌های ارز دیجیتال عمل می‌کنند. در واقع شما می‌توانید با یک کلید عمومی و خصوصی برای امضا و اجرای تراکنش‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. برای ارسال  رمز ارز، کاربر کیف پول دسکتاپ به آدرس دریافتی فرد در طرف دیگر تراکنش نیاز خواهد داشت. به همین ترتیب هنگام دریافت رمز، کاربر باید کلید عمومی کیف پول ویندوز  خود را در اختیار فرستنده قرار دهد.

کاربران معمولا با ترکیب نام کاربری و رمز عبور ساده به کیف پول دسکتاپ خود دسترسی پیدا می‌کنند. اگرچه بسیاری از کاربران از روش‌های امنیتی بیشتری مانند احراز هویت ۲ عاملی (۲ FA) استفاده می‌کنند. کیف پول‌های دسکتاپ نیز مانند بسیاری از کیف پول‌های دیگر معمولا یک عبارت بازیابی را ارائه می‌دهند تا در صورت نیاز به بازیابی کیف پول رمزارز خود از آن استفاده کنند.

اکثر کیف پول‌ها از چندین ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، اما نوع دیگر این کیف پول ها  به عنوان کیف پول‌های دسکتاپ «فول نود» شناخته می‌شوند. کیف پول فول نود به ولتی می‌گوییم که مخصوص یک ارز دیجیتال است. مانند کیف پول ویندوز بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری..

در واقع این والت ها به کاربر اجازه می‌دهند تا کل بلاک چین یک رمز ارز  خاص را برای لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی خود دانلود کند. با این حال، بسته به بلاک چین، این کار می‌تواند حجم زیادی از فضای هارد درایو سیستم (اغلب صدها گیگابایت) را مصرف کند و تنها برای کاربران با تجربه کریپتو که فعالیت حرفه ای انجام می‌دهند، توصیه می‌شود.

امنیت کیف پول ارز دیجیتال دستکاپ چقدر است؟

کلیدهای خصوصی رمزگذاری شده روی هارد درایو کامپیوتر شما تنها به اندازه کامپیوتر شخصی شما امن هستند(یعنی همه چیز به امنیت کیف پول شما بستگی دارد). اگر می خواهید دارایی های رمزنگاری شده خود را با استفاده از کیف پول دسکتاپ نگه داری کنید، باید اطمینان حاصل کنید که کامپیوتر شما مجهز به تمهیدات امنیتی لازم از جمله آنتی ویروس قوی است. به عنوان یک معیار امنیتی دیگر، ایده بدی نیست که هنگام استفاده از کیف پول خود برای امضای دیجیتالی تراکنش ها، از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) نیز استفاده کنید.

به طور کلی توصیه می کنیم، حتما برای استفاده از کیف پول های ویندوز موارد امنیتی لازم را رعایت کنید تا دارایی تان در امان باشد.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال ویندوز

همانطور که گفتیم کیف پول ارز دیجتال برای ویندوز به نرم افزارهایی گفته می‌شود که رمز ارزها را  ذخیره می‌کنند. کیف پول‌های رمزنگاری شده یک برنامه قابل اعتماد و معمولا غیر متمرکز را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که افراد به کمک آن‌ها می‌توانند تمام ارزهای دیجیتال خود را ذخیره و مدیریت کنند و همچنین به برنامه‌های غیر متمرکز متصل شوند.

در ادامه لیستی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال برای ویندوز را مشاهده می‌کنید:

1- کیف پول ویندوز واسابی (Wasabi):

واسابی (Wasabi) که در سال ۲۰۱۸ توسط zkSNACKs به عنوان کیف پول بیت کوین مبتنی بر حریم خصوصی متن باز راه اندازی شد، یک کیف پول دسکتاپ مبتنی بر نرم افزار غیر متمرکز است که با ویندوز، مک او اس، ویندوز و لینوکس سازگار است. با این حال، این کیف پول مناسب برای ذخیره سازی بیت کوین هست و اپلیکیشن موبایل ارائه نمی‌دهد.

نوع کیف پول سخت افزاری
قیمت رایگان
کارمزد شبکه برای شبکه های مختلف متفاوت است
تعداد ارزهایی که پشتیبانی می کند 1(بیت کوین)
قابلیت کسب درآمد(استیکینگ و پاداش) ندارد
سازگار با سخت افزار هست
قابلیت فول نود دارد
اپلیکیشن موبایل ندارد

دانلود Wasabi برای ویندوز


2-کیف پول لجر لایو (Ledger LiveLedger Live):

Ledger Live یک اپلیکیشن واسط کیف پول سخت افزاری برای کاربران Ledger Nano X، Ledger Nano S و Ledger Blue است. این برنامه کاربران لجر را قادر می‌سازد تا سخت‌افزار و دارایی‌های رمزارز خود را مدیریت کنند. علاوه بر ایناین کیف پول، قابلیت روزرسانی قیمت به صورت لحظه ای، مدیریت چند حساب کاربری را نیز دارد.

علاوه بر این، با برنامه لجر لایو، کاربران می‌توانند دستگاه‌های جدید لجر را راه اندازی کرده و حساب‌های موجود را به راحتی وارد برنامه کنند. لجر لایو هم از لجر نانو اس و هم لجر نانو ایکس پشتیبانی می‌کند و برای همه کسانی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند به صورت رایگان در دسترس است.


دانلود Ledger LiveLedger Live برای ویندوز


3-کیف پول دسکتاپ Exodus:

والت Exodus در سال ۲۰۱۵ توسط Daniel Castagnoli و JP Richardson طراحی و به بازار عرضه شد. این ولت ارز دیجیتال برای ویندوز مناسب هست و طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجتال را پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید بدون نیاز به ثبت نام و به صورت رایگان از این نرم‌افزار در کامپیوتر برای نگهداری از رمز ارزها استفاده کنید.

نوع کیف پول نرم افزاری
قیمت رایگان
کارمزد شبکه برای شبکه های مختلف متفاوت است
تعداد ارزهایی که پشتیبانی می کند بیش از 150 ارز
پشتیبانی به صورت 24 ساعته از طریق چت آنلاین و ایمیل
ویژگی های درون برنامه ای امکان خرید و فروش از طریق پلتفرم
پلتفرم هایی که پشتیبانی می‌کند ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS
اپلیکیشن موبایل دارد

دانلود Exodus برای ویندوز 


4-کیف پول ویندوز Electrum:

کیف پول الکتروم دیگر ولت ارز دیجیتال برای دسکتاپ است که شما می‌توانید به کمک آن رمز ارزهای خود را در محیط ویندوز نگه داری کنید. این کیف پول توسط Thomas Voegtlin  در سال 2011 لانچ شد و هم اکنون می‌توان آن را یکی از محبوب ترین ولت‌های بیت کوین برای ویندوز دانست.

نوع کیف پول نرم افزاری (مناسب دسکتاپ و موبایل)
قیمت رایگان
کارمزد شبکه در شبکه های مختلف، متفاوت عمل می‌کند.
تعداد ارزهایی که پشتیبانی می کند 1 ارز(بیت کوین)
پشتیبانی از طریق ردیت و توییتر
ویژگی های درون برنامه ای دارای کانال لایتینگ
پلتفرم هایی که پشتیبانی می‌کند ویندوز، مک، لینوکس، اندروید

دانلود Electrum برای ویندوز


5-کف پول ارز دیجیتال Coinomi:

کیف پول Coinomi آخرین کیف پول دسکتاپی است که در این مطلب از ارز هشت معرفی می‌کنیم. این کیف پول در سال ۲۰۱۴ توسط یک تیم از متخصصان فناوری معرفی شد و در حال حاضر به دلیل رابط کاربری راحتی که دارد بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ولت از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید به آسانی با دانلود و نصب آن دارایی‌های دیجیتال‌تان را در ویندوز نگه داری کنید.

 

نوع کیف پول نرم افزاری (مناسب دسکتاپ و موبایل)
قیمت رایگان
کارمزد شبکه در شبکه های مختلف، متفاوت عمل می‌کند.
تعداد ارزهایی که پشتیبانی می کند بیش از 1700 ارز دیجیتال
پشتیبانی به صورت 24 ساعته
ویژگی های درون برنامه ای خرید و فروش و همچنین تبدیل دارایی
پلتفرم هایی که پشتیبانی می‌کند ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و آی او اس

دانلود Coinomi برای ویندوز


کلام آخر؛

در این مطلب برخی از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال را معرفی کردیم. توجه داشته باشید که این موارد صرفا به عنوان معرفی است و طبق تجربه کاربران و ویژگی های هر ولت جمع آوری شده است. لذا توصیه می‌کنیم حتما برای حفظ امنیت دارایی هایتان پیش از هر انتخابی تحقیقات لازم را انجام دهید.

فرشته کاهانی

Recent Posts

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

15 ساعت قبل

چگونه ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری پیدا کنیم و از سودهای بازار جا نمانیم

رمز ارزها به دلیل فقدان معیارهای لازم برای ارزیابی و رواج کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری نیاز…

2 روز قبل

سه تسک ضروری ایردراپ راکی رابیت که باید انجام شود

کاربرانی که در بازی تلگرامی راکی رابیت در حال فعالیت هستند به زودی شاهد ایردراپ…

3 روز قبل

مقایسه تراست ولت و اکسودوس ولت ؛ کدام یک برای ذخیره ارزهای دیجیتال بهتر است؟

اکسودوس و تراست ولت دو کیف پول ارز دیجیتال غیر امانی با اعتبار بالا هستند…

4 روز قبل

بهترین کیف پول همستر کامبت برای کاربران ایرانی

همانطور که احتمالا می‌دانید زمان لیست شدن همستر کامبت و توزیع ایردراپ آن بسیار نزدیک…

4 روز قبل

راهنمای اتصال کیف پول به همستر کامبت + نحوه تغییر ولت

بازی تلگرامی محبوب همستر کامبت (Hamster Kombat) اخیرا امکان اتصال کیف پول به ربات خود…

5 روز قبل