حداقل خرید بیت کوین

حداقل مقدار سرمایه برای خرید بیت کوین چقدر است؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 4 آذر 1402

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از کاربران برای سرمایه‌گذاری پیش می‌آید این است که حداقل خرید بیت کوین چقدر است و باید از کجا شروع کنیم؟

ما در این مطلب از صرافی می‌خواهیم به طور کامل این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم تا بدانید هر شخص با هر میزان سرمایه می‌تواند در صنعت ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کند. بیت کوین از زمان عرضه اولیه خود یعنی سال ۲۰۰۹ تا به حال توانسته رشدهای قابل توجهی را تجربه کند. رشدهای قیمتی که شاید هیچکس توقع آن‌ها را نداشته است. اگر نگاهی به تاریخچه این ارز دیجیتال داشته باشید، شاید شما هم متععجب شوید. با این حال با توجه به این که قیمت بیت کوین در حال حاضر در حوالی ۲ میلیارد تومان است و این مقدار واقعا قابل توجه است (در زمان نگارش متن) با این وجود برخی از تحلیل گران بر این باورند که با افزایش ورود افراد به دنیای ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین بازهم افزایش خواهد داشت.

با این شرایط بسیاری از سرمایه گذاران به ما توصیه سرمایه گذار در بیت کوین را دارند. اما بسیاری از افراد تصور می‌کنند که خرید بیت کوین باید با مبالغ بسیار بالایی باشد. نه اینطور نیست! شما می‌توانید کوچک‌ترین سرمایه‌ای که دارید را وارد این صنعت کنید. به احتمال زیاد خرید بیت کوین همچنان سودآوری به دنبال خواهد داشت، البته احتمال افت ارز قیمت این رمز ارز هم وجود دارد. ما در ادامه بررسی می‌کنیم حداقل مقدار سرمایه برای خرید بیت کوین چقدر است، اما به یاد داشته باشید، حتما پیش از هر اقدامی تحقیقات لازم را انجام دهید، تا متضرر نشوید و بتوانید از فرصت‌های بازار کریپتوکارنسی بهترین سود را دریافت کنید.


برای خرید بیت کوین از کجا شروع کنیم؟


اگر درباره جزئیات و ملزومات خرید BTC و مقدار سرمایه مورد نیاز برای این کار، اطلاعات کافی ندارید، در ادامه به این نکات به صورت مختصر اشاره خواهیم کرد.

۱-یک کیف پول و صرافی ارز دیجیتال معتبر انتخاب کنید.

همانطور که شما برای ارز فیات (ریال) نیاز به داشتن یک حساب بانکی دارید و باید از یک بانک خدمات دریافت کنید. برای خرید/فروش و واریز/ برداشت بیت کوین هم نیاز به یک کیف پول ارز دیجیتال و صرافی دارید.

صرافی‌های ایرانی زیادی هستند که در این زمینه فعالیت می‌کنند و انتخاب اینکه می‌خواهید از خدمات کدام صرافی استفاده کنید، کاملا بستگی به خودتان دارد. اما در رابطه با کیف پول‌ها توصیه می‌کنیم حتما از یک کیف پول امن بیت کوین استفاده کنید.

به طور کلی باید بدانید این دو گزینه اصلی‌ترین موارد برای فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال هستند.

اگر در این رابطه نیاز به راهنمایی دارید می‌توانید مطالب زیر را مطالعه کنید:

بیت کوین چیست؟

صرافی ارز دیجیتال چیست؟

2-افتتاح حساب در صرافی مدنظر و شارژ ریالی حساب

زمانی که صرافی مد نظر را انتخاب کردید، حالا لازم است که در آن صرافی حساب باز کرده و پس از احراز هویت کیف پول خود را به صورت ریالی شارژ  کنید. بعد از اینکه حساب خود را شارژ کردید، کافیست به لیست ارزها مراجعه کنید و با انتخاب بیت کوین اقدام به خرید آن نمایید. به طور کلی این مراحل بسیار ساده اند و هر کاربری در سطوح مختلف می‌تواند آن را به انجام برساند.


حداقل خرید بیت کوین چقدر است؟


در ابتدا لازم است بگوییم رمز ارزها عملکردی مشابه با پول فیات ندارند و قادر هستند که به کسرهای کوچک تقسیم شوند. یعنی هر ۱ واحد بیت کوین به واحد‌های کوچک‌تر یعنی ساتوشی تقسیم می‌شود. بنابراین اگر این سوال برایتان پیش آمد که هر بیت کوین چند ساتوشی است؟ باید بدانید هر ۱ واحد از BTC برابر است با ۱۰۰ میلیون ساتوشی. بنابراین کم‌ترین مقداری که شما می‌توانید خریداری کنید ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱ واحد BTC یعنی ۱ ساتوشی است. البته اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال این مقدار را به حداقل ۳۰۰ هزار تومان محدود کرده اند.

اما، این مقدار برای خرید بیت کوین در صرافی ارز هشت ۱۰ هزار تومان است! یعنی شما می‌توانید با کم‌ترین میزان ممکنن به مرور زمان روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید. البته نکته قابل توجه این است که امکان از دست رفتن سرمایه با نوسانات بازار برای کسانی که میزان کم‌تری از بیت کوین را دارند بیشتر است.


جمع بندی:


تحلیل و معامله گری بیتکوین، براساس حداقل میزان خرید موضوعی جذاب است. اما یک سوال مهم دیگر این است که چگونه اطلاع از حداقل میزان خرید بیت کوین می‌تواند بر روند معاملاتی تاثیر بگذارد؟ این مسئله برای بسیاری از افراد اهمیت یا بی‌اهمیت ممکن است، اما برای حرفه‌ای‌ها، حداقل مبلغ خرید بیت کوین اهمیت دارد. در واقع برخی از معامله‌گران به شکل نوسان گیری یا اسکالپی در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند. این افراد با خرید کم سود کم اما تعداد معاملات زیاد، اصول نوسان‌گیری را دنبال می‌کنند. بنابراین برای این گروه از معامله‌گران مسئله حداقل خرید اهمیت دارد. ممکن است برای شما سوال باشد که در این حالت سود بیت کوین چقدر است.

در این روش هر معامله به طور عمومی سود کمی دارد، اما در تعداد معاملات زیادی به موفقیت می‌رسند. در این حالت، سود حاصل از معامله بیت کوین ممکن است شما را متعجب کند. یک نوسان گیر حرفه‌ای ممکن است در یک روز به اندازه چند ماه تریدر معمولی سود کسب کند. اما برای این‌کار نیاز به تجربه و دانش بالا است و هر کسی نمی‌تواند به راحتی این کار را انجام دهد.

به عبارت دیگر، آنچه که در این مقاله مطالعه کرده‌اید، درباره حداقل میزان خرید بیت کوین و تاثیر آن بر سبک معاملاتی برخی از افراد است. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده و در صورت تمایل به شرکت در بازار ارزهای دیجیتال، به شما کمک کند تا به نحو موفقیت‌آمیز در این حوزه عمل کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات