آموزش ارز دیجیتال

چگونه مجوز استخراج بیت کوین بگیریم؟ از صدور مجوز تا کسب پروانه

اولین مسیر برای دریافت مجوز استخراج بیت کوین به وسیله‌ی سازمان‌ معدن و تجارت استان (در محلی که افراد زندگی می‌کنند) انجام می‌شود. به همین دلیل کسانی که می‌خواهند بیت کوین را استخراج کنند، باید اول درخواست خود را داخل سامانه بهین‌یاب که مربوط به سازمان تجارت معدن و صنعت است وارد کنند.

صنعت رمزارها چون جدیدا وارد عصر سرمایه‌گذاری و مبادلات دارایی شده اند، تعدادافراد کمی درباره آن‌ها شناخت و آگاهی به همراه اطلاعات جامع دارند. اما اگر شما بتوانید درباره بخش های مختلف ارز دیجیتال آشنایی داشته باشید، قطعا سودهای قابل توجهی را کسب خواهید کرد. چرا که فعالیت در این حوزه تنها در خرید بیت کوین خلاصه نشده است.

ما در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال ارز هشت مراحل دریافت مجوز استخراج بیت کوین از صدور تا کسب پروانه را برایتان توضیح می‌دهیم، پس اگر نیازمند به کسب آگاهی در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

چگونه برای دریافت مجوز استخراج بیت کوین درخواست کنیم؟

برای به دست آوردن مجوز استخراج رمزارز بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر باید بهسازمان تجارت و معدن استان خود درخواست دهید. سامانه ای که این سازمان برای علاقه مندان به ماینینگ ارز دیجیتال در نظر گرفته است بهین یاب است و هر شخص قبل از هر اقدامی باید در این وبسایت ثبت نام کند. زمانی که درخواست شما تایید شد‌، مجوز صادر می‌شود و می‌توانید به کمک دستگاه تایید شده اقدام به استخراج بیت کوین نمایید.

بنابراین افرادی که می‌خواهند بیت کوین استخراج کنند، باید در سامانه بهین‌یاب (متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت) درخواست خود را ثبت کنند.

مراحل صدور به همراه درخواست مجوز استخراج بیت کوین

کسانی که می‌خواهند روی استخراج بیت کوین سرمایه‌گذاری انجام دهند، بعد از اینکه در بهین‌یاب ثبت نام انجام دادند باید یک طرح توجیهی فنی اقتصادی تهیه کنند. بعد از تهیه طرح، می‌بایست تمام اطلاعات مالی و فنی طرح را به سامانه مورد نظر وارد کرد.

پس از اینکه تمام اطلاعات به کارشناسی که مسئول بررسی در ادارات تجارت، صنعت و معدن است منتقل گردد، به همراه هماهنگی بین خانه‌های تجارتی، معدنی و صنعتی، همچنین تایید و تصحیح داده‌های ورودی حوضه مالی و فنی، فرم‌های استعلام شرکت‌های صنعتی در شهرستانی که افراد فعالیت دارند، و البته اداره محیط زیست محل استان مربوطه را باید به دست آورند.

برای ساخت مزرعه مورد نیاز جهت کشت رمزارز بیت کوین به موارد زیر احتیاج است:

  • باید به یک شرکت از شهرک‌های صنعتی که زمینی با مساحت و ابعاد لازم را دارد مراجعه کرده و رزرو کنید. در این میان حتما باید پاسخ مثبت اداره محیط زیست شهر یا محل مورد نظر را تحویل به سازمان معدن و صنعت دهید.
  • سپس برای پرداخت میزان هزینه صدور جواز تاسیس باید به بانک مراجعه کنید و پرداخت را به حساب خزانه دولت انجام دهید.
  • برای اینکه مراحل چاپ و صدور جواز برای تاسیس همراه امضاء ریاست سازمان صمت همان استان انجام گردد، لازم به یکسری فعالیت ها است. به این معنی که، باید رسید صاحب حساب که کاغذی است را تحویل کارشناس مسئول صدور تاسیس دهید.

صدور پروانه بهره برداری تولید بین کوین چگونه ممکن است؟

متقاضی زمانی می تواند اقدام به کسب پروانه بهره برداری کند، که جواز تاسیس را گرفته است. به علاوه زمینی در شهرک صنعتی با تمام امتیازات(مخابرات، گاز، نصب تاسیسات و ماشین آلات، آب و برق) خریده است.

گزینه های قابل اهمیت برای صدور پروانه بیت کوین

افراد سرمایه گذار برای برگزیدن طرح بیت کوین باید موارد زیر را بدانند:

  • فقط در نواحی صنعتی مصوب در داخل شهرک‌ها و نیروگاه‌ها می‌توان طرح استخراج ارزها را ممکن ساخت.
  • برای استخراج ارزهای دیجیتال، اصلاح یا صادر کردن جواز تاسیس، در محلی که واحدهای تولید و درحال فعالیت معدنی و صنعتی ممنوع است.
  • برای کسانی که تمام میزان برقی که مصرف می‌کنند همراه تجهیزات و ماینرهایشان پایین‌تر از ۲۵۰ (ولت-آمپر) کیلوولت است، صدور جواز تاسیس ممنوع است.
  • اگر نمی‌توان بنگاه را داخل شهرک یا اطراف نواحی صنعتی برپا کرد؛ واجب است، در محل قرار داد اجاره منعقد شده را با کاربری صنعتی موجود در دفاتر رسمی اسناد، که دارای کد رهگیری هستند تهیه کنند. همچنین با موافقت شرکت شهرک‌های صنعتی که در محل قرار بنگاه هستند، می‌توان شهرک‌ها و نواحی صنعتی را مستقر کرد.
  • اطلاعاتی که در سامانه بهین‌یاب ثبت شده است به وزارت نیرو فرستاده می‌گردد. بعد از آن به موارد مورد نظر مخصوص انشعابات برق، تجارت، معدن و وزارت نیرو این اطلاعات اعلام می‌گردند.
  • به همراه استعلام سازمان حفاظت از محیط زیست استان رعایت مقررات وقوانین زیست محیطی انجام می‌گردد.
  • جوازی که برای تاسیس صادر می‌گردد ۶ ماه اعتبار دارد. البته به همراه تایید و گزارش از پیشرفت فیزیکی طرح به وسیله سازمان تجارت، صنعت و معدن استان‌ها می‌توان فقط یکبار آن را تمدید کرد.

نتیجه گیری

در این مقاله مراحل دریافت مجوز استخراج ارز دیجیتال بیت کوین تحلیل و بررسی کردیم. با توجه به نکاتی توضیح داده شده، درمی‌یابید، مراحل استخراج بیت کوین در ایران مشکل است چرا که اغلب دستگاه های ماینر از خارج کمشور وارد می‌شوند و با توجه به تحریم های موجود این امر برای ما درد سرهای بیشتری را به همراه دارد.

درصورت اقدام به انجام این فعالیت باید زمان مناسبی را به شناخت جامع‌تر این فعالیت اختصاص دهید. همینطور تمام عوامل حوضه استخراج ارز دیجیتال بیت کوین را بسنجید.

فرشته کاهانی

Recent Posts

فصل اول همستر کامبت به پایان رسید

بالاخره پایان فصل اول همستر کامبت رقم خورد. دقایقی قبل اسنپ‌شات همستر کامبت گرفته شد…

48 ثانیه قبل

رونمایی فانتوم از نام‌های کاربری سفارشی

فانتوم که یک کیف پول پیش‌رو در شبکه سولانا است به تازگی در به روز…

10 ساعت قبل

فلاکس کارت (FluxCard) چیست و چرا مشکوک به کلاهبرداری است؟

در چند سال اخیر که ارزش پول ملی یعنی ریال در حال کاهش یافتن است،…

11 ساعت قبل

تعداد کاربران راکی رابیت به ۳۰ میلیون نفر رسید

راکی رابیت که یک بازی تلگرامی است و تیم توسعه‌ آن برای ساخت رباتش از…

1 روز قبل

همستر کامبت به چه کسانی کارت تقلب داده است؟

کم کم به زمان ایردراپ توکن HMSTR نزدیک می‌شویم.  این توکن قرار است در تاریخ…

1 روز قبل

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

2 روز قبل