آموزش ارز دیجیتال

بهترین ساعت خرید و فروش ارز دیجیتال

شاید برایتان تازگی داشته باشد، اما جالب است بدانید یکی از موضوعات مهم در ترید رمز ارزها علی الخصوص برای تریدرهای روزانه و ساعتی مبحث بهترین ساعت خرید و فروش ارزش دیجیتال است. چرا که بر خلاف سایر بازارهای مالی صنعت کریپتو به صورت ۲۴ساعته فعال است و قطعا در این مدت برخی از زمان ها کشش بالاتری را برای خرید یا فروش دارند.

به عقیده اغلب افراد زمان خرید و فروش تنها برای بازار بورس و فارکس اهمیت دارد و در مورد ارزهای دیجیتال این مبحث اهمیت خاصی ندارد. اما اینطور نیست! چرا که زمان خرید و فروش می‌تواند تاثیرات مثبت و منفی قابل توجهی را در معاملات شما داشته باشد. اگر می‌خواهید دلیل این موضوع را بدانید، در ادامه با تیم تحلیل صرافی ارز هشت همراه باشید تا بررسی کنیم چرا این مسئله مهم است.

بهترین ساعت خرید و فروش ارز دیجیتال چه موقع است؟

راه‌های مختلفی وجود دارد که سرمایه گذاران به کمک آن‌ها برای پیدا کردن زمان انجام معامله در بازارهای مختلف تصمیم گیری می‌کنند. اما در رابطه با ارزهای دیجیتال به دلیل وجود بازار پر نوسان همیشه نمی‌توان از الگوهای یکسان استفاده کرد. البته درست است که تریدرهای ارزهای دیجیتال می‌توانند بهترین ساعت خرید و فروش ارز دیجیتال را به دست آورند و در آن زمان‌ها ترید داشته باشند تا قیمت‌ها در بهترین حالت ممکن باشد، اما نوسانات صنعت کریپتو آنقدر زیاد است که شناسایی الگوهای قابل اعتماد را دشوار می‌کند.

با این حال ترید ارزهای دیجیتال، برخلاف سایر دارایی‌ها موانع بسیار کمی را برای ورود به توکن‌ها با طیف متنوع و وسیعی از ارزش‌ها دارد. همچنین ۲۴ساعته بودن بازار کریپتو باعث می‌شود تا تریدرها بتوانند در هر ساعت از شبانه روز به معامله در این صنعت بپردازند. لذا این ویژگی بارز و نوسانات زیاد بازار باعث می‌شود تا معامله گران روزانه و کوتاه مدت مانند اسکالپرها به سراغ نوسان گیری از بازار بروند. برای این افراد مسئله زمان ورود و یا خروج از معامله بسیار مهم است.

مشخصا نوسانات در بازار در هر تایم متغییر است. پس لازمه کسب سود، داشتن اطلاعات کافی درباره بهترین زمان خرید و فروش در صنعت کریپتو هست. این موضوع معمولا به ساعت بازار چین، آمریکا و ژاپن بستگی دارد. برای مثال: اگر دقت کنید زمان‌هایی که تریدرهای آمریکایی و چینی شروع به معامله می‌کنند شاهد نوسانات زیادی در بازار هستیم و بسیاری از تریدرها این بازه را مناسب برای نوسان گیری از ارز دیجیتال می‌دانند. (توجه: روش اسکالپ و نوسانگیری به تریدهای مبتدی ارزهای دیجیتال اصلا توصیه نمی‌شود.)

نکته: ترید یک فعالیت جهانی و قطعا کشورهایی که معامله گران فعال بیشتری دارند، تاثر بیشتری بر بازار می‌گذارند. به همین دلیل هم به کشور‌های فوق اشاره کردیم.

در نهایت باید بگوییم، طبق تحقیقات و تجربیات، ساعت ۴ صبح به وقت تهران یکی از پر نوسان‌ترین تایم‌های بازار ارزهای دیجیتال است که اغلب تا حدود ۱۲ ظهر نوسانات ادامه دارد. (۴ صبح به وقت ایران زمان بسته شدن کندل روزانه بیت کوین و سایر رمز ارزها است.)

آمریکا چین
۱۷:۳۰ الی ۲۳:۳۰ به وقت تهران ۴ صبح الی ۱۲:۳۰ ظهر به وقت تهران

انتخاب بهترین زمان در روز برای خرید ارزهای دیجیتال

اینکه می‌توانید در هر زمانی ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنید یکی از مزایای بالقوه آن است. اما بسیاری از سرمایه گذاران بر مبنای همان ساعتی که بورس نیویورک باز است، ارزهای دیجیتال را نیز معامله می‌کنند. شما به راحتی می‌توانید برای پیدا کردن بهترین زمان، داده‌های ماه‌ها ی مختلف را بررسی کنید و از این طریق بهترین روند روزانه را به دست آورید. توجه و زیر نظر داشتن ارزهای تاثیر گذار و با ارزش‌تر مانند بیت کوین، اتریوم، سولانا و غیره می‌تواند در این مسیر کمک کننده باشد.

اما کارشناسان بر این باور هستند که قبل از باز شدن NYSE یا همان بورس نیویورک (صبح زود) از بهترین زمان‌ها برای خرید ارز دیجیتال است. زمان فعالیت بورس نیویورک از دوشنبه تا جمعه ۹ و نیم صبح الی ۱۶ بعد از ظهر (به وقت نیویورک) است. بدین صورت بهترین زمان در روز برای خرید ارزهای دیجیتال را می‌توان از همان ساعت ۱۷ بعد از ظهر تا نیمه شب به وقت تهران دانست. نکته: حتما به صورت جزئی نوسانات هر ارز را به صورت مجزا بررسی کنید، چرا که روند هر رمز ارز با دیگری متفاوت است. برای پیدا کردن استراتژی فروش و بهترین زمان فروش ارز دیجیتال می‌توانید نکات مطلب “بهترین زمان فروش ارز دیجیتال را چگونه تشخیص بدهیم؟” را مطالعه کنید.

بهترین زمان هفته برای خرید ارزهای دیجیتال

به طور کلی در رابطه با بهترین ساعت برای معامله ارزهای دیجیتال صحبت کردیم. اما با توجه به اینکه بازارهای مالی جهانی، بانک‌ها و موسسات مهم در تمام روزهای هفته مشغول به فعالیت در بازار نیستند بهتر است تا بدانید کدام روزهای هفته برای ترید مناسب نیستند. درست است که ارزهای دیجیتال در هر زمانی قابل معامله اند، اما قطعا ساعت‌های کاری بازار حرکات بیشتری دارد تا در تعطیلات آخر هفته.

به طور کلی، قیمت ارزهای دیجیتال از دوشنبه صبح شروع به شکل گیری می‌کنند و این روند در تمام طول هفته ادامه دارد، اما زمانی که آخر هفته فرا می‌رسد حرکات بازار و قیمت‌ها تا باز شدن مجدد بازار بسیار کند و کم نوسان اند (مگر در شرایط خاص). بنابراین بهتر است که برای ترید‌های کوتاه مدت روزی را به غیر از شنبه و یکشنبه‌ها انتخاب کنید.

بهترین زمان ماه برای ورود به ارزهای دیجیتال

روند قیمت‌گذاری همواره همیشه ادامه دارد که هفته‌ها را به ماه‌ها تبدیل می‌کند و سبب ایجاد الگوهای معاملاتی جدید در بازار می‌شود و این سبب افزایش و کاهش ارزهای مختلف می‌شود.   با توجه به اینکه روند ارزهای دیجیتال به صورت مداوم در نوسان اند. تصمیم گیری و پیدا کردن بهترین ساعت خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بازه‌های مختلف قطعا نیاز به صبر و شکیبایی دارد. در بازه ماهانه در حال حاضر بهترین زمان را می‌توان اواخر ماه دانست.

قیمت‌گذاری‌های ارز دیجیتال اغلب در هفته‌های اول ماه افزایش دارند و روند آن‌ها تا پایان ماه ادامه دارد. نکته: ارزهای دیجیتال دارای نوسانات زیادی هستند و الگوها و روندهایی که در یک ماه صادق‌اند می‌توانند به صورت گسترده متفاوت باشند. حتما این مطلب را مد نظر داشته باشید یادگیری پیروی ارز روند بازار نیاز به تداوم و تلاش دارد.

گفتار پایانی؛ نحوه زمان بندی بازار ارزهای دیجیتال

در انتها می‌خواهیم یک جمع‌بندی کوتاه از اینکه نحوه زمان‌بندی بازار ارزهای دیجیتال به چه صورت است داشته باشیم. در این رابطه بدانید، ارزهای دیجیتال در طول یک هفته کاری بیشترین فعالیت را دارد (دوشنبه تا جمعه) و قیمت‌ها از صبح دوشنبه نوسان بیشتری را تجربه می‌کنند و این مسیر تا آخر هفته ادامه دارد. همچنین توصیه می‌کنیم برای پیدا کردن بهترین زمان خرید و فروش ارز دیجیتال به بازار سهام نیز توجه داشته باشید، چرا که این موضوع بر معاملات ارزی اثر می‌گذارد.

توجه به این موضوع کمک می‌کند که در بازار ریسک کم‌تری را متحمل باشید و در نهایت سودهای قابل توجه‌تری را کسب کنید.


چگونه بهترین زمان خرید ارز دیجیتال را تشخیص دهیم؟

در پایان چند نکته در این باره را مرور می‌کنیم:

  • ارزهای دیجیتال در آخر هفته ها (شنبه و یکشنبه) نوسانات کم‌تری دارند و قیمت کندل هفته‌ای آن‌ها از دوشنبه مشخص می‌شود و معمولا تا پایان هفته تدریجی افزایش می‌یابند.
  • میزان نقدینگی را پیش بینی کنید و روند بازار ارزهای دیجیتال را زیر نظر داشته باشید، تا از میزان ریسک سرمایه فعلی و آینده‌تان با خبر باشید.

همچنین لازم به ذکر است بگوییم، بهترین زمان برای ترید وقتی است که شما برای شروع سرمایه‌گذاری آمادگی لازم را داشته باشید. سشن‌های معاملاتی فقط به شما میزان نوسان در بازار را نشان می‌دهند و یک تریدر حرفه‌ای در هر زمانی که بخواهد می‌تواند خرید و فروش داشته باشد. فقط لازم است تا نکات و آموزش‌های لازم را مد نظر داشته باشید تا متحمل ضررهای جبران ناپذیر نشوید.

فرشته کاهانی

Recent Posts

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

15 ساعت قبل

چگونه ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری پیدا کنیم و از سودهای بازار جا نمانیم

رمز ارزها به دلیل فقدان معیارهای لازم برای ارزیابی و رواج کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری نیاز…

2 روز قبل

سه تسک ضروری ایردراپ راکی رابیت که باید انجام شود

کاربرانی که در بازی تلگرامی راکی رابیت در حال فعالیت هستند به زودی شاهد ایردراپ…

3 روز قبل

مقایسه تراست ولت و اکسودوس ولت ؛ کدام یک برای ذخیره ارزهای دیجیتال بهتر است؟

اکسودوس و تراست ولت دو کیف پول ارز دیجیتال غیر امانی با اعتبار بالا هستند…

4 روز قبل

بهترین کیف پول همستر کامبت برای کاربران ایرانی

همانطور که احتمالا می‌دانید زمان لیست شدن همستر کامبت و توزیع ایردراپ آن بسیار نزدیک…

4 روز قبل

راهنمای اتصال کیف پول به همستر کامبت + نحوه تغییر ولت

بازی تلگرامی محبوب همستر کامبت (Hamster Kombat) اخیرا امکان اتصال کیف پول به ربات خود…

5 روز قبل