احراز هویت افراد زیر 18 سال در صرافی ارز دیجیتال

احراز هویت افراد زیر 18 سال در صرافی ارز دیجیتال

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 23 مرداد 1402
 افزایش محبوبیت کاربران به خرید و فروش ارز دیجیتال در سراسر دنیا، باعث رشد استفاده از صرافی‌های آنلاین شده است. در این بین یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که باید پیش از استفاده از این پلتفرم‌ها انجام داد “احراز هویت” است.
فرآیند احراز هویت صرافی ارز دیجیتال یکی از خدماتی است که می‌تواند این اطمینان را برای کاربران حاصل کند که آن پلتفرم مطابق قانون عمل می‌کند. این مسئله، نه تنها برای رعایت قوانین الزامی است بلکه از تخلفات دیجیتالی همچون پولشویی نیز جلوگیری می‌کند.
بنابراین با توجه به افزایش محبوبیت و تعداد کاربران برخی سوالات مهم در این زمینه مطرح می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سوالات در رابطه با فرآیند احراز هویت اشاره کرد.
سوالی که در این مطلب به بررسی آن خواهیم پرداخت این است که مراحل احراز هویت افراد زیر 18 سال در صرافی ارز دیجیتال به چه صورت است و آیا این اشخاص امکان استفاده از خدمات صرافی‌های ارز دیجیتال را دارند یا نه؟!
پس اگر شما هم به دنبال پاسخ این پرسش هستید، در ادامه با این مطلب از صرافی ارز دیجیتال ارز هشت همراه باشید.

احراز هویت به چه معنا است؟

احراز هویت یا سنجش اصالت در واقع فرآیندی است برای جلب اعتماد، در این مسیر کاربر باید هویت خود را ثابت کند. زمانی که کاربری در سایت ارز دیجیتال ثبت نام می‌کند ابتدا باید نام و نام خانوادگی خود را وارد کند، در ادامه نیز باید برای استفاده از خدمات صرافی اطلاعاتی که مدعی آن هست را ثابت کند تا بتواند اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال مد نظر نماید.

چرا فرآیند احراز هویت صرافی ارز دیجیتال اجباری است؟

این روزها افراد بسیاری در سراسر دنیا هستند که با فعالیت در بازار خرید و فروش بیت کوین و سایر رمز ارزها اقدام به کسب درآمد می‌کنند. از آنجایی که این بازار آنلاین هست و مستقیما با دارایی افراد در ارتباط است و گاها امکان دارد مبالغ بسیار زیادی در این مسیر جا به جا شود، احراز هویت الزامی می‌شود.

در این بازار دیجیتالی صرافی‌ها موظف‌اند که احراز هویت را انجام دهند تا از هویت افراد اطمینان پیدا کنند و از جرایمی مانند: پولشویی، سرقت، هک حساب سایر افراد و موارد این چنینی جلوگیری کنند.

حالا که در این رابطه پیش زمینه کلی دارید، می‌رویم به سراغ سوال اصلی یعنی اینکه آیا احراز هویت افراد زیر ۱۸ سال در صرافی‌های ارز دیجیتال امکان‌پذیر است یا خیر؟

آیا احراز هویت افراد زیر 18 سال در صرافی ارز دیجیتال امکان پذیر است؟

اگر شما هم درباره نحوه احراز هویت افراد زیر 18 سال سوال دارید، باید بدانید که این اشخاص امکان استفاده از خدمات صرافی های ارز دیجیتال را ندارند. چرا که به طور کلی:

در صرافی های ارز دیجیتال احراز هویت برای افراد زیر 18 سال امکان پذیر نیست. در این سنین کاربران فقط می‌توانند با اکانت احراز شده زیر نظر اولیا در بازار ارز های دیجیتال فعالیت کنند. 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 4.6]

نظرات