کپی تریدینگ در ارز دیجیتال چیست؟

کپی تریدینگ ارز دیجیتال چیست؟/ مزایا و معایب کپی ترید

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 11 اسفند 1401

مبتدیان بازار ارز دیجیتال اغلب می‌خواهند بدون در نظر گرفتن جنبه‌های فنی آن، وارد بازار کریپتو شوند. اما دنیای رمز ارزها در ابتدا با نوسانات زیاد، سقوط های آزاد ناگهانی تنوع رمزارزها، تحلیل ها برای مبتدیان بسیار گیج کننده است. اما این به معنی منتظر ماندن تا زمان تمام شدن دوره یادگیری شما نیست. کپی تریدینگ یکی از راه‌های دور زدن این موضوع است که به شما امکان می‌دهد فورا وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید.

کپی تریدینگ چیست؟

یکی از استراتژی های تجارت کریپتو کپی ترید(Copy Trading) است که به شما امکان می دهد مکانیزمی خودکار برای انجام معاملات بسازید. در اصل، شما تصمیمات سرمایه گذاری یک معامله گر باتجربه را از طریق نرم افزار کپی می کنید.

این شما را از فرآیند خسته کننده تجزیه و تحلیل مداوم نمودارهای قیمت و دنبال کردن روندهای بازار رها می کند. علاوه بر این، لزوماً لازم نیست همه استراتژی ها را یاد بگیرید و به نکات فنی بازار مسلط باشید. تنها کافی است برنامه‌های معاملاتی را کپی کنید وآن را روی حالت خودکارگذاشته تا اجرا شود. در نهایت زمانی که معامله گری که دنبال می‌کنید، یکمعامله باز کند؛  پلتفرم معاملاتی کپی همان معامله را به صورت خودکار در حساب شما باز می‌کند. همچنین شماا می‌توانید انتخاب کنید که چه مقدار از سرمایه خود را می‌خواهید به یک معامله‌گر اختصاص دهید، و همچنین کل ریسک‌های خود را در هر معامله.

چرا کپی ترید ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟

در ادامه به دلایلی که شما باید به فکر کپی تریدینگ باشد؛ پرداختیم:

  • گزینه ای برای مبتدیان

این یک گزینه ایده آل برای معامله گران تازه کار است که با بازار دارایی دیجیتال آشنا نیستند. کپی ترید به آنها اجازه می دهد در حالی که نکات فنی معاملاتی را یاد می گیرند؛ بلافاصله وارد بازار شوند.

  • افزایش دانش و مهارت

کپی کردن معاملات نیز یک راه عالی برای آشنایی سریع با معاملات ارزهای دیجیتال است. در حین مشاهده و تمرین استراتژی های سرمایه گذاری دیگران، به راحتی آنها را درک می کنید. از این گذشته، پلتفرم‌های معاملاتی عموماً محتوای آموزشی ارائه می‌دهند که به رشد شما به عنوان یک معامله‌گر کمک می‌کند.

  •  کمک به تنوع پورتفولیو (سبد دارایی)

تنوع پرتفوی یکی دیگر از نکات مثبت کپی کردن معاملات است. می‌توانید چندین معامله‌گر را دنبال کنید که از مکانیسم‌های مختلف استفاده می‌کنند و در دارایی‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند. این به شما امکان می دهد تا آن را در نمونه کارها خود برای سود بهتر پیاده سازی کنید.

  • راحتی معامله

دنبال کردن نمودارهای قیمت در تمام طول روز می تواند خسته کننده باشد. کپی ترید شما را از این مبارزه نجات می دهد؛ زیرا فرآیند شما را خودکار می کند. همچنین، لازم نیست کل استراتژی های سرمایه گذاری به طور مستقل کار شود.

مقایسه کپی ترید ، سوشال تریدینگ و میرور ترید

کپی ترید در مقابل سوشال تریدینگ (Social Trading) و میرور تریدینگ (Mirror Trading)

انواع مختلفی از کپی ترید وجود دارد، مانند میرور ترید و سوشال ترید که دارای شباهت ها و تفاوت های هستند که در ادامه به بررسی آنها میپردازیم.

تفاوت میرورتریدینگ و کپی تریدینگ

میرور تریدینگ (Mirror Trading) را می توان زیرمجموعه ای کپی تریدینگ در نظر گرفت با این تفاوت که میرور تریدینگ شامل کپی کردن یک استراتژی معاملاتی خاص است که اغلب به شکل الگوریتم های معاملاتی خودکار ارائه می شود.

مزایا و معایب میرور تریدینگ

خودکار انجام شدن : درست مانند کپی ترید، میرور تریدینگ کاملاً خودکار است.

تنوع: از آنجایی که استراتژی های معاملاتی الگوریتمی اغلب برای دنبال کردن تعداد بی شماری از ورودی های بازار، پردازش آنها در میلی ثانیه و ایجاد یک سیگنال معاملاتی طراحی شده اند، همچنین می توانند منجر به تنوع بیشتر در سبد سهام شما شوند. علاوه بر این، بسیاری از استراتژی های الگوریتمی بیش از یک بازار معامله می کنند.

سوشال تریدینگ در مقابل کپی ترید

مردم اغلب دو مفهوم کپی ترید کریپتو و سوشال ترید کریپتو را با هم اشتباه می گیرند. هر دو روش شامل همکاری با دیگران در سرمایه گذاری شما و تصمیم گیری بر اساس نظرات دیگران است. اگرچه نام آنها ممکن است شبیه به نظر برسد، اما تفاوت های کلیدی بین این دو روش وجود دارد.

سوشال ترید نوعی سرمایه گذاری است که در آن معامله گران یک گروه تشکیل می دهند و با هم کار می کنند. معامله گران در این گروه تحقیقات و نکاتی را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. در برخی موارد، سرمایه‌گذاران حتی ممکن است سرمایه‌های خود را جمع کنند تا سرمایه‌گذاری بزرگ‌تری را با هم انجام دهند. این شکل از سرمایه گذاری به دلیل رسانه های اجتماعی بسیار محبوب

با این حال، این مزایا با یک اشکال بزرگ همراه است: سوشال تریدینگ خودکار نیست. بلکه فضایی برای تبادل دانش، تحقیق و ایده است، اما باید به صورت دستی معاملات را باز کنید.

مزایا و معایب سوشال تریدینگ

وقت گیر: سوشال تریدینگ بیشتراز معاملات کپی و میرور تریدینگ وقت گیر است.

آموزش: با سوشال تریدینگ، می توانید درک کنید که چرا یک معامله گر حرفه ای یک معامله را انجام می دهد و دلایل دقیق پشت معامله چیست.

مزایا و معایب کپی ترید چیست؟

در کپی ترید شما به طور خودکار معاملات معامله گران حرفه ای را بدون کار زیاد تکرار می کنید و از نتایج معاملات لذت می برید. با این حال، اغلب اوقات، همه چیز به طوررایگان در اختیار شما قرارداده نمی‌شود. در اینجا مزایا و معایب اصلی کپی ترید آورده شده است.

مزایا

معاملات خودکار: مزیت اصلی کپی ترید توانایی خودکار کردن معاملات خود با پیروی از سایر معامله گران سودآور باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک معامله گر سودآور با نتایج معاملاتی خوب پیدا کنید و به طور دوره ای عملکرد معامله گر را بررسی کنید.

پیدا کردن معامله‌گر: اکثر پلتفرم‌های کپی ترید برای شما این امکان را فراهم می‌کند تا با توجه به معیارهایی مثل نتایج معاملات، سود و زیان، میانگین اندازه معاملات برنده و بازنده، میانگین ریسک در هر معامله، نسبت پاداش به ریسک و موارد دیگر.. انتخاب کنید.

بدون احساسات: اگر در تجارت تازه کار هستید، ممکن است تجربه کرده باشید که احساسات می توانند تأثیر زیادی بر نتایج معاملات شما داشته باشند. با کپی ترید، تجارت احساسی به گذشته تبدیل می شود. از آنجایی که مجبور نیستید به تنهایی بازار را تحلیل کنید و معامله کنید، هیچ احساسی در کار نیست.

معایب:

همانطور که ممکن است حدس بزنید، اشکال اصلی معاملات کپی این است که عملکرد معاملاتی شما کاملاً به نتایج معاملات، معامله گرانی که دنبال می کنید وابسته است. اگر آنها یک معامله بد انجام دهند، آن معامله بد نیز در حساب معاملاتی شما ظاهر می شود. برای دور زدن این عیب بزرگ، پلتفرم‌های معاملاتی کپی به شما این امکان را می‌دهند که مقداری را که می‌خواهید به هر معامله‌گری اختصاص دهید، تعیین کنید و از قبل تعیین کنید که می‌خواهید در هر معامله چقدر ضرر کنید. همچنین اگر احساس می کنید که معامله کپی شده به خوبی نمی تواند معامله را مداخله کنید و به صورت دستی آن را ببندید.

سودآوری کپی تریدینگ

آیا کپی ترید سودآور است؟

در معاملات کپی، نتایج معاملات شما کاملاً به عملکرد معاملاتی معامله گری که انتخاب کردید، بستگی دارد. یعنی اگر معامله‌گری را دنبال می‌کنید که سابقه طولانی‌مدت معاملات خوب دارد، احتمالاً خوب عمل خواهید کرد. در ادامه به چند خطر که هنگام کپی ترید در معرض آنها هستید؛ اشاره شده است.

ریسک بازار

قابل توجه ترین ریسک کپی ترید، ریسک بازار است. هر تجارت زنده به طور اجتناب ناپذیری تحت تأثیر نیروهای مختلف بازار قرار می گیرد که در نهایت نتیجه آن را تعیین می کنند. ریسک بازار را با معاملات ضعیف اشتباه نگیرید. هر معامله گر حرفه ای باید با ریسک بازار دست و پنجه نرم کند که می تواند منجر به ضرر معاملات شود. با این حال، معامله‌گران حرفه‌ای معمولاً نیروهای اصلی بازار را درک می‌کنند و سعی می‌کنند ریسک‌های بازار را تا حد امکان کاهش دهند.

ریسک نقدینگی

ریسک نقدینگی اغلب در معاملات کپی نادیده گرفته می شود. از آنجایی که شما تأثیر مستقیمی بر معاملاتی که معامله گر دنبال شده شما باز می شود ندارید، باید با ریسک نقدینگی مقابله کنید.

ریسک نقدینگی خطری است که شما (یا معامله‌گرانی که دنبال می‌کنید) نتوانند معامله را با قیمت معینی در مدت زمان معقول ببندند. اگر فروشنده ای در بازار نباشد، نمی توانید خرید کنید. برعکس، اگر هیچ خریداری در بازار وجود نداشته باشد که مایل به خرید از شما باشد، نمی‌توانید بفروشید.

سیگنال های معاملاتی چیست؟

سیگنال‌های معاملاتی شاخص‌هایی هستند که توصیف می‌کنند در چه بازاری باید معامله کرد، در چه سطح قیمتی باید معامله را باز کرد، و در کجا سطوح سود و توقف ضرر قرار داد.

همانطور که ممکن است متوجه شوید، سیگنال های معاملاتی انعطاف بیشتری نسبت به کپی ترید یا ترید خودکار ارائه می دهند. اگرچه آنها از شما می خواهند که به صورت دستی معامله را در پلتفرم معاملاتی خود وارد کنید، اما همچنین انعطاف پذیری برای تغییر قیمت های ورود و خروج یا حتی عدم انجام معامله به طور کلی ارائه می دهند.

ارائه دهندگان سیگنال های تجاری چه کسانی هستند؟

معامله گرانی که سیگنال های معاملاتی را ارائه می دهند، ارائه دهندگان سیگنال معاملاتی نامیده می شوند. یک ارائه‌دهنده سیگنال معاملاتی می‌تواند شامل یک معامله‌گر منفرد یا گروهی از معامله‌گران باشد که سیگنال‌های خود را بین دنبال‌کنندگان خود توزیع می‌کنند، و سپس آنها باید به صورت دستی معاملات را در پلتفرم‌های معاملاتی خود باز کنند. معامله گران دنبال شده در یک پلت فرم معاملاتی کپی اساساً ارائه دهندگان سیگنال هستند، با تفاوت اصلی این است که سیگنال های آنها به طور خودکار در حساب های دنبال کننده های آنها باز می شود.

هنگام انتخاب یک ارائه دهنده سیگنال معاملاتی، سوابق و سبک معاملاتی آنها را بررسی کنید تا ببینید آیا نتایج آنها با اهداف شما مطابقت دارد یا خیر.

استراتژی معاملاتی را کپی کنید

با کپی ترید، نیازی به داشتن استراتژی معاملاتی شخصی نیست. با این حال، داشتن یک استراتژی معاملاتی کپی ممکن است به شما در انتخاب بهترین معامله‌گران برای دنبال کردن کمک کند. در اینجا نکات اصلی یک استراتژی کپی ترید قدرتمند است.

بازارهای قابل معامله: تمام معاملاتی که معامله گر دنبال شده شما انجام می دهد به طور خودکار در حساب معاملاتی شما کپی می شود. این کمک می کند که بدانید معامله گر چه بازارهایی را بیشتر معامله می کند و آیا آنها با سبک معاملاتی شما همسو هستند یا و اینکه آیا آنها با سبک و اهداف معاملاتی شما مطابقت دارند یا خیر.

ریسک ها: چقدر حاضرید با معاملات کپی ریسک کنید؟ بسیاری از پلتفرم های معاملاتی کپی به شما امکان می دهند حداکثر ضرر را تعیین کنید یا درصد خاصی از حساب معاملاتی خود را به یک معامله گر اختصاص دهید. علاوه بر این، کپی ترید نیمه خودکار و سوشال تریدینگ به شما کنترل بیشتری در زمینه مدیریت ریسک می دهد.

تجزیه و تحلیل بازار: یکی از نزیت های کپی تریدینگ عدم نیاز به تجزیه و تحلیل بازارها به تنهایی است. همچنین اگر معامله گر دنبال شده شما بی تجربه باشد، می تواند یک نقطه ضعف بزرگ باشد. همیشه ایده خوبی است که معاملات کپی شده خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت لزوم تنظیمات را در صورت تغییر شرایط بازار انجام دهید.

جمع بندی

به طور خلاصه، کپی ترید کریپتو می تواند راهی آسان و موثر برای انجام معاملات کریپتو باشد. کپی کردن سایر معامله گران با تجربه تر به شما امکان می دهد معاملات خود را خودکار کنید و کمی بیشتر در مورد نحوه عملکرد بازار بیاموزید. تا زمانی که برای تحقیق دقیق در مورد معامله گران وقت بگذارید و از یک معامله گر معتبر پیروی کنید، می توانید شانس موفقیت خود را افزایش دهید.

برچسب:
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات