نکات ترید ارز دیجیتال

5 نکته مهم برای ترید ارز دیجیتال که باید بدانید!

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 24 تیر 1402

ترید و سرمایه گذاری تکنیک های مخصوص به خود را دارد، اگر شما یک معامله گر باشید اما برخی از نکات را رعایت نکنید، شک نداشته باشید که در مدت کوتاهی با شکست مواجه می شوید. این موارد اصول اولیه ای هستند که شاید همه ما آن ها را بدانیم، اما به آن ها پایبند نیستیم. اشتباه همین است! چرا که عدم پایبندی به برخی از قوانین در ترید ارزهای دیجیتال، می‌تواند شما را با شکست های بزرگ رو به رو کند که در نتیجه آن از دست دادن بخش بزرگی از دارایی تان است. لذا با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه مقاله 5 مورد از نکات مهم برای ترید ارز دیجیتال را که باید بدانید، بررسی می‌کنیم. تا به کمک این موارد بتوانید معاملات پر سودی داشته باشید، پس با ما همراه بمانید.

5 نکته مهم برای ترید ارز دیجیتال که باید بدانید!

برخی از مهم ترین نکاتی که در این رابطه باید بدانید، عبارت اند از:

1-راجع به بلاکچین و ارزهای دیجیتال، اطلاعات کافی داشته باشید:

در مسیر ترید ارز دیجیتال، یکی از راه‌های معتبر برای بدست آوردن داده‌ها و اطلاعات راجع به بازار کریپتوکارنسی، سایت یا صفحه منبع ارز بیت کوین است. جیمز لوپ James Loop صفحه‌ی بیت کوین را طراحی و اجرا کرده است. جدا از این منبع، می‌توانید از آموزش‌های سایت یوتیوب و مجله ارز هشت نیز بهره ببرید.

گسترش اطلاعات شما در زمینه‌ی رمزارزها، بلاکچین‌ها و توکن‌ها است. فردی که در بازاری سرمایه‌گذاری می‌کند، باید به اصطلاح، روی تمام چم و خم این بازار را به طور کامل و دقیق مسلط باشد. زمانی که به طور مثال شما کوینی را خرید می‌کنید، باید پاسخ این سوالات را باید بدانید:

  • کوین انتخاب شده‌ی شما ایجاد شده از چه کوینی است؟
  • آیا استخراج کوین مد نظر از پیش استخراج شده است؟
  • آیا متن کوین مد نظر باز است؟

این که توزیع اولیه کوین خریداری شده، به چه صورت بوده، مهم است. تمامی این داده‌ها را برای ترید ارز دیجیتال، می‌توان در سایت‌های رسمی توکن‌ها و کوین‌ها مشاهده کرد.

میزان عرضه و تقاضای توکن‌ها و کوین ها، قیمت آن‌ها و میزان حجم معادلات آن‌ها از اطلاعات با ارزش هستند. این را هم بدانید، احتمال دارد، در برخی از صرافی ها، نتوان معامله‌ی کوین مورد نظر را، انجام داد. پس باید راجع به رمز ارزهای قابل معامله در صرافی منتخب خود مطلع گردید، سپس ثبت نام انجام دهید.

2-استراتژی مخصوص خودتان را داشته باشید:

در صورتی که می‌خواهید سرمایه‌گذاری بلند مدت انجام دهید، باید به نیت خود متعهد باشید، و در شرایط نوسانات بازار، بر اثر هیجان تصمیم نگیرید. اگر می‌خواهید سریع سود کنید، باید به مدت زمان شروع سرمایه‌گذاری دقت کرده و در زمان مناسب خرید و فروش انجام دهید. برای سرمایه‌گذاری به روش خرید و فروش کوتاه مدت، باید این معامله را طوری پیش ببرید که خرید در زمان پایین ترین قیمت ممکن و فروش در زمانی که کوین در بالاترین قیمت ممکن خود قرار دارد، صورت بگیرد.

3- در ترید ارز دیجیتال بر احساساتتان غلبه کنید:

از دیگر نکات مهم در سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، غلبه بر احساسات آنی است. بعد از خرید سهام، شما زمان فروش سهام خود را بر اساس برنامه ریزی خود، مشخص می کنید. اما پس از مدتی متوجه کاهش سود دارایی خود می گردید و گمان می برید که، تا زمانی که ارزش سرمایه شما پایین تر نیامده باید آن را از حالت برنامه ریزی کرده بیرون آورید. این کار عکس العمل آنی شما را، بدون در نظر گرفتن برنامه و اهدافتان نشان می دهد؛ پس کنترل احساسات هیجانی و رفتارهای که باخود همراه دارد، در سرمایه گذاری بازار های ارز دیجیتال بسیار مهم است.

ترید ارز دیجیتال

4-مراقب برنامه‌های کلاهبرداری باشید:

در تمام شبکه‌های (MLM)، بازاریابی در این پروژه‌ها به این صورت است که، هر شخصی که از طرف خودش افراد را معرفی و عضو کند، مقداری پول دریافت می‌کند. تعداد زیادی از کلاهبرداری‌ها به این شیوه است. همیشه قبل از ورود به مجموعه و طرحی، درباره‌ی آن تحقیق کرده و راجع به آن اطمینان حاصل کنید.

5-از سرمایه‌گذاری روی یک ارز با کل دارایی پرهیز کنید

همانطور که میدانید، بازار کریپتوکارنسی ها، بسیار متغییر و نوساناتی است؛ بنابراین برای کسب سود باید روی چند رمزارز سرمایه‌گذاری کنید. اکثر افرادی که به شکل حرفه ایی سرمایه‌گذاری می‌کنند، یک سبد از چندین رمز ارز برای سرمایه‌گذاری تشکیل داده اند. به این صورت، دارایی‌ها متنوع‌تر شده و سرمایه روی چند بخش تقسیم می گردد. اگر یکی از ارزها ضرر کند، رمزارز دیگری سود کرده و ضرر آن را جبران می‌کند.

جمع بندی:

در این مطلب 5 نکته در رابطه با ترید ارز دیجیتال را بررسی کردیم. این نکات در ظاهر کوچک به نظر می‌رسند اما عدم توجه به آنها می‌تواند سبب ضررهای بزرگ شود. لذا همواره توصیه می‌کنیم به این موارد توجه کنید و آن ها را در معاملاتتان اعمال کنید. سپس در مدت زما کوتاهی شاهد پیشرفت در تریدتان خواهید بود. بنظر شما مهم ترین مورد کدام است؟ چه چیزی نقطه ضعف شما در ترید کردن است؟ نظرات خودتان را در این رابطه با ما در میان بگذارید..

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات