سوشیال فای

سوشال فای (SocialFI) چیست؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 6 خرداد 1402

مطالعات نشان می‌دهد که این روزها اغلب افراد جامعه به طور میانگین ۲ ساعت و نیم، از وقت خود (روزانه) را در شبکه‌های اجتماعی وب ۲ می‌گذرانند. اما پلتفرم‌های اجتماعی در حال ورود به فاز جدید، وب ۳ است، سیستمی که در آن اینفلوئنسرها می‌خواهند از طریق آن به داده‌هایشان تسلط داشته باشند. بخشی از فناوری وب ۳ را سوشال فای می‌نامیم. اما سوالی که پیش می‌آید این است، سوشال فای (SocialFi) چیست و چه کاربردی دارد؟ به طور خلاصه در پاسخ می‌توان گفت: سوشال فای نسخه‌ای از web3 است و از آن به عنوان یک پلتفرم اجتماعی استفاده می‌شود.

سوشال فای، ترکیبی از سیستم مالی غیر متمرکز و فضای مجازی است که به نیازهای کاربران در هر دو حوزه پاسخ می‌دهد. با توجه به مسیر پیشرفت بلاکچین، در حال حاضر این مورد آخرین فناوری در پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. SocialFi با توجه به قابلیتی که دارد، می‌تواند باعث پیشرفت شبکه ارزهای دیجیتال، ان اف تی، متاورس و همچنین دیفای شود؛ به همین دلیل آن را می‌توان کاربردی و پیشرفته از نسل قبلی سوشال مدیا‌ها دانست.

آیا تا به حال از این تکنولوژی استفاده کرده و تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ و یا در این زمینه اطلاعاتی ندارد و می‌خواهید که بدانید که سوشال فای چیست؟ فرقی نمی‌کند در کدام دسته از افراد باشید، به هر صورت این مقاله برای شما است؛ چرا که امروز در ارز هشت می‌خواهیم با بررسی sochiaFI دیدگاه جدیدی را از شبکه‌های اجتماعی به رویتان باز کنیم.

سوشال فای (SocialFI) چیست و چه کاربردی دارد؟

همان طور که گفتیم سوشال فای، مفهومی جدید در فضای بازارهای مالی و شبکه‌های اجتماعی است که با هوشمندی فراوان سیستم مالی را با فضای مجازی غیر متمرکز ادغام کرده است. در این فناوری، شبکه‌های اجتماعی به کمک، استفاده از ارزهای دیجیتال و همچنین بلاکچین به صورت مستقیم و بدون واسطه با یکدیگر تعامل دارند.

این تکنولوژی قابلیت توسعه به کمک ارزهای دیجیتال متاورس و دیفای را داراست و با گسترش آن به طور چشمگیری کارایی سوشال مدیا افزایش پیدا می‌کند. بنابراین به طور خلاصه می‌توان گفت:

سوشال فای (SocialFI) پاسخی است به نیاز کاربران در دو حوزه مالی و شبکه‌های اجتماعی و بدون شک نقش مهمی را در ارتقاء شبکه‌های اجتماعی و دنیای کریپتو کارنسی‌ها ایفا خواهد کرد.

به طور کلی SocialFi را می توان مفهوم جدیدی در فضای ارز های رمزنگاری شده دانست که به دو مفوم دیفای و گیم فای شباهت دارد. برای درک بهتر، مفهوم DeFi و Game Fi را در نظر داشته باشید:

دیفای: به کمک دیفای شما می‌توانید از طرق مختلف همچون: سوآپ، فارمینگ، استیکینگ و غیره به کسب درآمد از ارزهای دیجیتال بپردازید.

گیمفای: با گیم پلی و بازی در فضای ارزهای دیجیتال، کاربر می‌تواند به کمک بازی و فعالیت‌های مختلف به کسب ارز دیجیتال بپردازد.

اما Social Fi یک شبکه اجتماعی برای به دست آوردن ارز دیجیتال است. از طریق فعالیت در شبکه‌های اجتماعی وب ۳ ما می‌توانیم به کمک لایک، استریم و سایر روش‌ها nft کسب کنیم.

کسب درآمد از سوشیال فای

سوشال فای چه ویژگی هایی دارد؟

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های سوشال می‌توان به، عدم نیاز آن به واسطه برای امور مالی از سمت شرکت‌ها و همچنین غیرمتمرکز بودن آن اشاره کرد. شما به کمک سوشال فای می‌توانید به صورت مستقیم با هر کاربری در فضای مجازی در تعامل باشید. این فناوری به عنوان یک سیستم مالی مبتنی بر بلاکچین، از امنیت و شفافیت بالایی در انجام تراکنش‌ها برخورد دار است و این مسئله می‌تواند نقش مهمی را در ایجاد اطمینان برای کاربران فضای اینترنت ایفا کند.

social FI محیطی است که کاربران به کمک آن می‌توانند به صورت موثر‌تری از طریق تعامل و تولید محتوا به کسب درآمد بپردازند. به طور کلی مزایای این فضای مجازی غیر متمرکز عبارت است از:

  • غیرمتمرکز بودن
  • ایمنی بالا و محافظت از حریم خصوصی کاربران
  • کاربری ساده 
  • شفافیت مالی
  • سهولت در تراکنش ها
  • امکان کار و کسب درآمد ارزی (ارز دیجیتال)
  • ایجاد فضا برای فرصت های شغلی جدید
  • قابلیت اتصالا بلاکچین و پروتکل های دیجیتال 

قابلیت های سوشال فای:

فهرست قابلیت های سوشال فای، عبارت اند از:

  • کسب درآمد از طریق فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
  • توزیع درآمد بین کاربران به صورت عادلانه
  • عدم وجود هرگونه محدودیت در انتشار محتوا
  • مبتنی بر بلاکچین
  • فرصتی برای کسب درآمد از طریق تبلیغات و تولید محتوا
  • قابلیت استفاده از ان اف تی‌ها در جذب و جلب توجه کاربران برای کسب درآمد بیشتر

معرفی پلتفرم های سوشال فای

چرا محبوبیت socialFI در حال افزایش است؟

در شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر وب ۳ کاربران می‌توانند با برخورداری از امتیازات و ویژگی‌های این پلتفرم به کسب در آمد بپردازند. در کنار آن امنیت بالا وعدم کنترل آن‌ها توسط نهادی خاص به نفع کاربران است. این که کاربران در سوشال فای می‌توانند به انتشار محتوا بپردازند، بدون هیچ گونه حذف و سانسور به طرز قابل توجهی امکان حذف یا غیرفعال شدن حساب‌های آن‌ها را کاهش می‌دهد. به طور کلی این مسئله که اپلیکیشن‌های سوشال فای از توکن‌های رمز ارزها استفاده می‌کنند و از امنیت بالایی برخوردار اند، باعث شده است که محبوبیت آن‌ها روزانه در بین کاربران افزایش پیدا کند.

تاثیر سوشال فای بر شبکه‌های اجتماعی وب ۲ چیست؟

با ظهور این فضاهای مجتری جدید و محبوبیت آن‌ها در بین کاربران، رفته رفته این اپلیکیشن‌ها می‌توانند جایگزینی برای سایر موارد باشندو به همین دلیل پلتفرم‌های اجتماعی قدیمی نیز بیکار ننشسته‌اند و اپلیکیشن‌هایی همچون، ردیت و یوتیوب در حال حاضر در تلاش‌اند تا بتوانند با ارائه راهکار، فضایی را ایجاد کنند که از طریق آن کاربران بتوانند با فعالیت در این شبکه‌های اجتماعی به کسب NFT بپردازند.

توکن‌ها و پلتفرم‌های محبوب SocialFi کدام اند؟

در ادامه لیستی از محبوب‌ترین توکن و پلتفرم‌های SocialFi را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

1-پلتفرم چینگری(Chingari)

GARI یکی از محبوب‌ترین توکن‌های SocialFi است که براساس یک اپلیکیشن تحت وب به نام چینگاری ساخته شده است. چینگاری یکی از پلتفرم‌های SocialFi محسوب می‌شود که فعالیت خود را در سال ۲۰۱۸ آغاز کرده است. در واقع چینگری پلتفرمی برای  ساخت و اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه است. عملکرد این پلتفرم کاملا شبیه به تیک تاک است؛   این پلتفرم با نام «تیک تاک هند» نیز شناخته می‌شود. این مورد یک اپلیکیشن چینی است که طبق گزارش‌ها تا به امروز بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود را داشته است.

2-پلتفرم Ecency

Ecency در آگوست ۲۰۱۶ بر بستر بلاک چین Hive ایجاد شد. در این پلتفرم اجتماعی، محتواهای به اشتراک گذاشته شده غیر قابل تغییر و بدون سانسور هستند که کنترل آن‌ها را تنها کاربران در اختیار دارند. همه تولید کنندگان محتوا به خاطر پیشنهادها و تعامل خود در این پلتفرم پاداش دریافت می‌کنند و با طی مدت زمانی مشخص،   همین کاربران می‌توانند به سرمایه گذار تبدیل شوند. Ecency به خالقان محتوای خود با توکن‌های محبوب SocialFi بلاک چین  HIVE و HBD پاداش می‌دهد.

3-پلتفرم ApolloFi

پتلفرم ApolloFi در واقع یک شبکه اجتماعی برای معرفی توکن محبوب سوشال فای APO محسوب می‌شود و سیاست اصلی آن کسب درآمد از فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است. این پلتفرم بر اساس اتریوم، پولیگان و بی‌ان بی‌چین طراحی شده است.

ورود به سایت و دانلود پلتفرم ApolloFi

کلام پایانی:

سوشال فای، یک فضای تعاملی و اجتماعی است که به کاربران کمک می‌کند تا به واسطه تولید محتوا و ارتباط با یکدیگر به کسب درآمد بپردازند. قابلیت‌های این فضا، علاوه بر این که به تولید کنندگان محتوا امکان کسب درآمد می‌دهد، آزادی در نحوه ارتباط را نیز دارد. با این حال با توجه به تازه تاسیس بودن این تکنولوژی قابلیت‌ها با چالش‌هایی نیز همراه اند. برای نمونه: ارزش توکن‌های اجتماعی در این پلتفرم ها، برای هر فرد وابسته به محبوبیت آن شخص در همان شبکه است و این مسئله می‌توانند در توزیع پاداش‌ها سیستم ناعادلانه‌ای ایجاد کند. همچنین در برخی از موارد، یک اینفلوئنسر می‌تواند برای جلب توجه فالوورها، الزامتی را برای توکن‌های اجتماعی تعیین نماید که این مسئله می‌تواند سبب نارضایتی و کم شدن تعداد دنبال کنندگان شود.

به صورت کلی، سوشال فای را می‌توان یک محیط پویا و تعاملی دانست که آینده روشنی دارد. امکانات گسترده و استفاده صحیح همچنین متعادل از تئانایی‌ها به کاربران و اینفلوئنسرها انگیزه می‌دهد. اما در عین خا، همچنان نیاز است که چالش‌های موجود در این پلتفرم‌ها را مورد توجه قرار دهید و با توجه به نیاز که دارید یک SOCIAL FI پلتفرم متناسب با نیازهایتان انتخاب کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات