آموزش ارز دیجیتال

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان

درست همانطور که از کیف پول برای ذخیره یا محافظت از پول کاغذی خود استفاده می کنید. کیف پول های ارز دیجیتال برای ذخیره ارزهای دیجیتال شما استفاده می شود. پول دیجیتال یا ارز دیجیتال به معنای هرگونه پرداختی است که به طور کامل به شکل الکترونیکی وجود دارد.پس می‌توان گفت کیف پول کریپتو (کیف پول رمزنگاری شده) نرم افزار یا سخت افزاری است که کاربران را قادر می سازد تا ارزهای دیجیتال را ذخیره و استفاده کنند. اما مانند ارز دیجیتال، مفهوم کیف پول رمزنگاری بسیار انتزاعی است.بنابراین بیایید قبل از پرداختن به کیف پول ارزهای دیجیتال برای ایرانیان و بررسی آن، نگاهی دقیق تر به این ابزارهای رمزنگاری ضروری و نحوه کار آنها بیندازیم.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول های ارز دیجیتال فضایی نرم افزاری یا سخت افزاری است که کاربران را قادر می سازد تا ارزهای دیجیتال را در آن،  به صورت امن ذخیره و استفاده کنند. دوعامل ضروری در کیف پول های ارز دیجیتال آدرس کیف پول ها و کلید خصوصی آنهاست. می‌توان گفت: آدرس کیف پول کریپتو تشکیل شده است؛ از اعداد و حروف که برای ارسال و دریافت تراکنش های رمزنگاری استفاده می شود. که دقیقاً مانند شماره حساب بانکی یا آدرس ایمیل شما است.

کلید خصوصی دقیقاً مانند یک کد پین است که برای دسترسی به دارایی های  موجود در حساب بانکی استفاده می شود. این کد کاربر را از سرقت یا دسترسی غیرمجاز به دارایی نجات می دهد. کیف پول‌های کریپتو کلیدهای خصوصی شما را ذخیره می‌کنند و رمزارز شما را ایمن و در دسترس نگه می‌دارند.

در واقع  کلید خصوصی مانند کلید یک صندوق امانات است. هر کسی که به کلید خصوصی یک کیف پول دسترسی داشته باشد، می‌تواند کنترل دارایی موجود در آن را در دست بگیرد. پس در نگه داری آن کوشا باشید. همچنین به شما امکان ارسال، دریافت و خرج کردن ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم را می دهند.

چرا ما به کیف پول ارز دیجیتال نیاز داریم؟

یکی از سوالات مهم و همیشگی مبتدیان در بازار ارز دیجیتال،علت نیاز به داشتن کیف پول است که در ادامه به توضیح مفصل در مورد آن می‌پردازیم.
ذخیره ارزهای دیجیتال در مکانی امن به یک نیاز ناگفته برای سرمایه گذاران ارز دیجیتال تبدیل شده است. این نکته نیز قابل ذکر است که  اکثر صرافی های ارز دیجیتال از جمله ارز هشت و نوبیتکس به کاربران اجازه می دهند؛ دارایی های خود را در یک کیف پول در سایت خود ذخیره کنند؛ این همان چیزی است که کاربران معمولی به دنبال آن هستند. اما اگر روی چندین ارز دیجیتال سرمایه گذاری کرده باشید، چه می شود؟

مدیریت کیف پول های مختلف در صرافی های مختلف می تواند علاوه بر داشتن مزایایی مانند عدم پرداخت کارمزدو غیره، دردسر های بزرگی نیز به همراه داشته باشد. بنابراین اگر قصد دارید در ارز های دیجیتال مختلفی مانند بیت کوین، لایت کوین، دوج کوین، اتریوم و .. سرمایه گذاری کنید؛ پس ذخیره آن در یک کیف پول ارز دیجیتال امن به جای صرافی دیجیتال پیشنهاد مناسب تری است.

در نهایت می‌توان گفت که کیف پول‌های ارز دیجیتال برای چندین مورد حیاتی به سرمایه گذاران بازار مالی کریپتو کمک می‌کند:

  • مدیریت ارزهای دیجیتال

کیف پول‌های ارز دیجیتال به کاربران امکان نظارت بر موجودی دارایی‌های ارز دیجیتال خود را می‌دهد.

  • معاملات در کیف پول

ارسال و دریافت پرداخت‌های ارز دیجیتال یکی از ویژگی‌های مهم کیف پول‌های ارز دیجیتال است.

  • اتصال به برنامه های غیرمتمرکز (dApps)

برای اتصال و تعامل با برنامه های غیر متمرکز (dApps )و Web 3، به یک کیف پول کریپتو نیاز دارید. به این صورت که هویت نام کاربری تمام ارزهای دیجیتال روی یک بلاک چین ذخیره می شوند و کیف پول کریپتو، تراکنش‌هایی را با نام کاربری فعال می‌کند و در نهایت، با یک آدرس کلید عمومی به یک بلاک چین متصل می‌شوید.

  • مدیریت کلیدی

از نظر عملکردی، ارز دیجیتال به عنوان یک آدرس کلید عمومی در بلاک چین وجود دارد. یک کیف پول ارز دیجیتال به کاربران کمک می کند تا کلیدهای رمزگذاری خصوصی مورد استفاده برای دسترسی به یک آدرس داده شده و فعال کردن تراکنش را مدیریت کنند.

کیف پول های ارز دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

ارز دیجیتال به خودی خود در کیف پول ذخیره نمی شود. سکه ها روی یک بلاک چین وجود دارند و نرم افزار کیف پول به شما امکان می دهد با موجودی های موجود در آن بلاک چین تعامل داشته باشید. کیف پول خود آدرس‌ها را ذخیره می‌کند و به صاحبان آنها اجازه می‌دهد تا سکه‌ها را به جای دیگری منتقل کنند، در حالی که به دیگران اجازه می‌دهد موجودی در هر آدرسی را مشاهده کنند.

بلاک چین با یک مدل زیرساخت کلید عمومی برای رمزنگاری کار می کند. یک کلید عمومی و کلید خصوصی تنها قرار است توسط کاربرانی که دارایی یا ارز رمزنگاری شده را در اختیار دارند، شناخته شوند. هر دو کلید برای دسترسی و انتقال ارز دیجیتال مورد نیاز است. همانطور که از یک شماره شناسایی شخصی خصوصی برای دسترسی به حساب بانکی با کارت بانکی استفاده می شود، برای دسترسی به دارایی در بلاک چین نیز به یک کلید خصوصی نیاز است.

کیف پول‌های کریپتو، کلید خصوصی و اطلاعات کاربر را نگه می‌دارند، در حالی که کلیدهای عمومی روی بلاک چین قرار دارند. با ترکیب کلیدهای عمومی و خصوصی، یک کیف پول رمزنگاری می‌تواند عملیات ایمن را برای اعتبارسنجی موجودی و ارسال یا دریافت تراکنش‌های ارز دیجیتال فعال کند.

چگونه از کیف پول کریپتو استفاده می کنید؟

کیف پول های کریپتو از برنامه های کاربردی ساده تا راه حل های امنیتی پیچیده تر را شامل می شود. انواع اصلی کیف پول هایی که می توانید انتخاب کنید عبارتند از:

کیف پول کاغذی: کلیدها بر روی یک محیط فیزیکی مانند کاغذ نوشته می شوند و در مکانی امن نگهداری می شوند. البته این کیف پول استفاده از رمزنگاری شما را سخت‌تر می‌کند، زیرا به عنوان پول دیجیتال فقط می‌توان از آن در اینترنت استفاده کرد.

کیف پول‌های سخت‌افزاری: کلیدها در یک دستگاه درایو مانند، ذخیره شده و در مکانی امن نگهداری می‌شود و تنها زمانی به رایانه متصل می‌شود که می‌خواهید از ارز دیجیتال خود را استفاده کنید.

کیف پول آنلاین: کلیدها در یک برنامه یا نرم افزار دیگری ذخیره می شوند. نرم افزار با رمزگذاری دو مرحله ای محافظت می شود. این امر ارسال، دریافت و استفاده از رمزنگاری شما را آسان کرده و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

هر نوع معاوضه ای مزایا و معایب خود را دارد. دسترسی به کیف‌پول‌های کاغذی و سخت‌افزاری برای کاربران مخرب سخت‌تر است، زیرا به‌صورت آفلاین ذخیره می‌شوند، اما عملکردشان محدود است و خطر از بین رفتن یا از بین رفتن آن‌ها وجود دارد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد جزئیات کیف پول‌ها مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

انتخاب کیف پول مناسب

قبل از تصمیم گیری در مورد نوع کیف پول ارز دیجیتال که برای ذخیره ارز دیجیتال خود استفاده می کنید، ضروری است که اهداف و میزان تحمل ریسک خود را به طور کامل ارزیابی، درک کنید و به سوالات زیر پاسخ دهید.

آیا علاقه‌مند هستید که ارزهای دیجیتال خود را برای مدت طولانی بدون خرید یا فروش ذخیره کنید؟  آیا می خواهید چندین ارز دیجیتال خود را در یک مکان امن نگه دارید و گاهی آنها را معامله کنید؟

پاسخ به این سوالات، میزان تمایل شما به تحمل خطرات امنیتی احتمالی و استفاده کلی شما از ارز دیجیتال را می تواندمشخص کند و باعث شود شما در موقعیت بهتری برای تصمیم گیری درست در مورد اینکه کدام کیف پول ارز دیجیتال برای شما مناسب است، قرار دهد.

در کل هنگام انتخاب کیف پول ارز دیجیتال باید چند فاکتور را به طور کلی در نظر گرفت:

خدمات مشتری: بسیار عاقلانه است که پشتیبانی کیف پولی را انتخاب کنید که همیشه در دسترس و مفید باشد، به خصوص اگر در بازار ارزهای دیجیتال تازه کار هستید.

کارمزد: مهم است که کارمزد کیف پول ها را قبل از انتخاب بررسی کنید. کیف‌پول‌های داغ، ممکن است هزینه‌های تراکنش را دریافت کنند و در نهایت سود شما را کاهش دهند.

امنیت: اطمینان حاصل کنید که ارائه ‌دهنده کیف پول شما قابل اعتماد است و اقدامات امنیتی معقولی برای محافظت از کلیدهای ارز دیجیتال شما در نظر گرفته است.

انواع کریپتوهای پشتیبانی شده: برخی از کیف پول ها ممکن است تنها تعداد انگشت شماری از پروژه های رمزنگاری را پشتیبانی کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است از صدها پروژه رمزنگاری پشتیبانی کنند. به عنوان مثال، اگر می خواهید کاردانو (ADA) بخرید، باید مطمئن شوید که کیف پول از آن رمزنگاری پشتیبانی می کند.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان

پر کاربرد‌ترین کیف پول های ارز دیجیتال برای ایرانیان در بازار مالی کریپیتو، کیف پول های تراست ولت((Trust Wallet)، کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)، کیف پول ترزور وان (Trezor One) وکیف پول(SafePal S1) را می‌توان نام برد. این کیف پول‌ها نظر مخاطب‌های ایرانی زیادی را به خود جلب کرده است که در ادامه به معرفی و بررسی جزئی تر از این کیف پول‌ها می‌پردازیم.

  • کیف پول تراست ولت

تراست ولت (Trust Wallet) یک کیف پول ارز دیجیتال است که از ذخیره سازی داغ، برای ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند. تراست ولت یکی از بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان است. که اکثرا معامله گران از آن استفاده می‌کنند.این برنامه کاربرپسند و بسیار امن بوده، همچنین برای استفاده، رایگان است و از بسیاری از بلاک چین ها و ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل است که به طور گسترده به عنوان یکی از بهترین کیف پول هایارز دیجیتال شناخته می‌شود. در حالی که برخی از کیف پول‌ها صرفاً برای ذخیره‌سازی کریپتو هستند، این کیف پول شامل چندین ویژگی دیگر از جمله استیکینگ (Staking) برای کسب پاداش ارز دیجیتال است.

مزایا کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

1. سهولت در استفاده از کیف پول

کیف پول‌ تراست ولت برای مبتدیان گزینه بسیار مناسبی است؛ طراحی بصری زیبا و در عین حال ساده دارد و به خوبی سازماندهی شده است. بنابراین استفاده از نحوه ارسال و دریافت ارز دیجیتال و همچنین بقیه امکانات این کیف پول بر خلاف سایر کیف پول های مشابه زمان زیادی از شما نمی‌برد.

2. کیف پول کریپتو رایگان

این کیف پول، هیچ کارمزد برای تراکنش‌ها و معامله یک ارز دیجیتال با ارز دیگر دریافت نمی‌کند. می‌توانید آن را به صورت رایگان دانلود و برای ذخیره سازی ارز دیجیتال خود استفاده کنید. تنها کارمزدی که در این کیف پول با آن مواجه خواهید شد، کارمزد شبکه بلاک چین در تراکنش های ارزهای دیجیتال است. کارمزد تراکنش توسط خود شبکه بلاک چین دریافت می شود؛ که این هزینه نیز به ماینرها یا اعتبارسنجی تراکنش ها پرداخت می شود. هزینه شبکه بسته به بلاک چین های مختلف، متفاوت است.

3. تعداد دارایی‌های پشتیبانی شده

اگر دوست دارید در انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید، کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) یک انتخاب عالی است؛ زیرا بیش از 65 بلاک چین و 4.5 میلیون دارایی ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با این کیف پول ارزهای دیجیتالی را که دارید در یک مکان امن نگه دارید.

4. استکینگ (Staking) در بلاکچین

استیکینگ یک روش محبوب برای کسب پاداش از دارایی های ارز دیجیتال است. فرایند استیکینگ یا “سهم بندی” ارز دیجیتال، که نام خود را از عبارت “اثبات سهام” گرفته است، مستلزم تولید بلوک های جدید از طریق استفاده از روش اجماع است.  این فرآیند شامل قراردادن پول در کیف پول برای مدت معینی است که پس از آن سکه های بیشتری به عنوان پاداش به کیف پول اضافه می شود.

5. ذخیره سازی NFT

ارزهای رمزنگاری شده همه آن چیزی نیستند که می توانید در برنامه تراست ولت (Trust Wallet) نگه دارید. بلکه این کیف پول این امکان را به شما می‌دهد که توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را که در اتریوم (ETH) یا زنجیره هوشمند بایننس لیست شده‌اند، ذخیره کنید.

6. برنامه غیر متمرکز (dApp)

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) مرورگری را ارائه می دهد که می توانید از آن برای تعامل با هر برنامه غیرمتمرکز (dApps) در اتریوم یا زنجیره هوشمند بایننس (Binance) استفاده کنید. تیم توسعه دهنده کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)همچنین به طور منظم برنامه‌های غیر متمرکز (dApps) را بررسی و بهینه سازی می‌کند تا آنها را در بازار اصلی کیف پول قرار دهد.

معایب کیف پول ترست ولت

1. بدون ذخیره سازی سرد

اگرچه کیف پول ادعا می کند که به زودی یکپارچه سازی و پشتیبانی از کیف پول های سخت افزاری مثل لجر را آغاز می کن. اما در حال حاضر از کیف پول‌های سخت افزاری برای ذخیره سازی آفلاین ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی کند و امکان تبادل رمز ارز بین آنها وجود ندارد.

2. پشتیبانی مشتری محدود

کیف پول تراست  ولت (Trust Wallet) فاقد پشتیبانی مستقیم مشتری است . کاربران فقط می‌توانند از طریق ایمیل با تیم پشتیبانی در ارتباط باشند.

3. کد منبع خصوصی اندروید

نسخه iOS منبع باز است که در GitHub در دسترس است.اما کد منبع بازی برای اندروید،در دسترس نیست.

4. بدون مرورگر(dApp) برای iOS

کیف پول تراست ولت مجبور شد؛ مرورگر dApp را در برنامه iOS خود حذف کند تا از دستورالعمل‌های فروشگاه اپل پیروی کند.

آیا استفاده از کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) ایمن است؟

کیف پول  تراست ولت (Trust Wallet) یکی از امن ترین کیف پول های داغ در جهان محسوب می شود. از تعاملات آنلاین محافظت می کند و کلیدهای خصوصی شما را با امنیت بسیار زیاد ایمن نگه می‌دارد.

این واقعیت که تراست ولت (Trust Wallet) کیف پول رسمی ارز دیجیتال بایننس است، نکته مهمی است که به نفع اسن کیف پول است. بایننس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است و با انتخاب Trust Wallet، اعتبار خود را بر امنیت این کیف پول نیز می‌گذارد.
هر چند نکته قابل ذکر در اینجا، این است که Trust Wallet یک کیف پول داغ است، و برای اتصال نیازمند اینترنت است. همن موضوع امنیت این نوع کیف پول ها را نسبت به کیف پول های سرد و آفلاین کمتر کرده است.  علاوه بر این، ایمنی کیف پول Trust Wallet به ایمن نگه داشتن دستگاه تلفن همراه و عبارت بازیابی شما نیز بستگی دارد.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) برای شما مناسب است اگر:

  • شما یک کیف پول دیجیتال رایگان می خواهید که بتوانید تمام ارزهای دیجیتال خود را در آن ذخیره کنید.
  • شما ترجیح می دهید از یک برنامه کیف پول موبایلی به جای کیف پول مبتنی بر وب استفاده کنید.
  • شما به استیکینگ کریپتو و dApps علاقه دارید.

دستگاه های قابل پشتیبانی از کیف پول تراست ولت

  • دسکتاپ

افزونه مرورگر Trust Wallet به کاربران این امکان را می دهد که مرورگر دسکتاپ خود را به کیف پول وب 3 تبدیل کنند که از طریق آن می توانند میلیون ها دارایی دیجیتال را ذخیره، ارسال و دریافت کنند و به هزاران برنامه غیرمتمرکز دسترسی داشته باشند. این برنامه افزودنی دارای یک رابط کاربری مناسب است که استفاده از آن را آسان‌تر می‌کند، در حالی که ویژگی‌هایی مانند تشخیص خودکار شبکه، پیمایش در دنیای dApps را راحت می‌کند.

  • اپلیکیشن موبایل

نسخه موبایل Trust Wallet برای هر دو سیستم عامل iOS و Android در دسترس است. بخش بزرگی از جذابیت اپلیکیشن موبایل رابط بصری و سهولت استفاده آن است. کاربران می‌توانند به چندین توکن در شبکه‌های مختلف بلاک چین دسترسی داشته باشند و حتی به dApps مستقیماً در داخل برنامه دسترسی داشته باشند. اما کاربران iOS نمی‌توانند به برنامه dApps درکیف پول تراست ولت(Trust Wallet) دسترسی داشته باشند.

در نهایت می‌توان گفت: کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) یکی از پرکاربردترین و بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان است. زیرا تنها کیف پول‌نرم‌افزاری است که رابط کاربری ساده ای دارد و از شبکه‌های زنجیره بلوکی و دارایی‌های دیجیتال متعدد پشتیبانی می‌کند. در این کیف پول کاربران می‌توانند ارزهای رمزنگاری شده را معامله یا ذخیره کنند، با برنامه‌های غیرمتمرکز و بازارهای NFT تعامل داشته باشند و دارایی‌های خود را برای کسب درآمد بیشتر به اشتراک بگذارند.

  • کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) یک کیف پول سخت افزاری است که به شما امکان می دهد بیت کوین نامحدود، اتریوم (همه توکن های ERC20) و بسیاری دیگر از بلاک چین های پشتیبانی شده را ذخیره کنید. کیف پول لجر نانو ایکس Ledger Nano X یک کیف پول سرد و سخت افزاری است که امنیت بالاتری را نسبت به کیف پول های گرم ارائه می دهد.

با استفاده از کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) می‌توانید حداکثر ایمنی ارزهای دیجیتال خود را تضمین کنید. از آنجایی که Ledger Nano X کلید خصوصی شما را در دستگاه سخت افزاری ذخیره می کند، کلمات اصلی شما (رمز عبور برای دسترسی به رمزنگاری شما) هرگز در معرض دنیای خارج قرار نمی گیرند. این مکانیسم کیف پول لجر (Ledger Nano X) را به یکی از امن ترین کیف پول های سخت افزاری تبدیل می کند.

ویژگی های Ledger Nano X

  1. دسترسی راحت به ارزهای دیجیتال

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) دسترسی راحت به موجودی های رمزنگاری و تراکنش های آنلاین شما را از طریق برنامه موبایل Ledger Live ارائه می دهد. برخلاف لجر نانو اس (Ledger Nano S) که فقط از دسترسی به Ledger Live از طریق ویندوز، لینوکس، دسکتاپ مک یا دستگاه اندروید 7+ پشتیبانی می‌کند، مدل Nano X از دسکتاپ، iOS و دستگاه‌های اندرویدی (Android) پشتیبانی می‌کند و انعطاف‌پذیری بیشتری را در مدیریت دارایی‌های ارز دیجیتال شما فراهم می‌کند.

  1. قابلیت اتصال به بلوتوث

با اتصال بلوتوث، Nano X می تواند به راحتی به تلفن همراه شما متصل شود یا می توانید از کابل USB-C به USB-A همراه برای اتصال سیمی استفاده کنید.

  1. دارای باتری 100 میلی آمپری

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) همچنین دارای یک باتری بزرگتر، 100 میلی آمپر ساعتی است که امکان استفاده مداوم چندین ساعته را بدون شارژ مجدد فراهم می‌کند. با این حال، شایان ذکر است که باتری برای مدت پنج سال طراحی شده است و قابل تعویض نیست.
در حالی که هیچ یک از کیف پول های سخت افزاری دارای صفحه نمایش لمسی نیستند، صفحه نمایش Nano X دارای دو برابر تعداد پیکسل (128در 64) است که خواندن و پیمایش آن را آسان تر می کند.

  1. سهولت استفاده کیف پول لجر

لجر نانو ایکس(Ledger Nano X) به گونه ای طراحی شده است که کاربر پسند باشد، همچنین راه اندازی و استفاده از آن برای مبتدیان نیز آسان باشد. دستگاه USB دارای دو دکمه و یک صفحه نمایش است که امکان پیمایش آسان در منوی دستگاه را فراهم می کند، اگرچه عدم وجود صفحه لمسی ممکن است نیاز به کلیک بیشتر به جلو و عقب داشته باشد.

  1. امنیت کیف پول لجر نانو ایکس

کیف پول لجر نانو ایکس اقدامات امنیتی استاندارد را ارائه می دهد که ایمنی ارزهای دیجیتال شما را تضمین می کند.این کیف پول از تراشه های تایید شده Secure Element (SE) استفاده می کند که در برابر دستکاری و هک مقاوم هستند. این تراشه ها از طریق فرآیند EAL5+ Common Criteria (CC) که یک استاندارد ارزیابی امنیتی دقیق است، تأیید شده اند.

کیف پول لجر نانو ایکس برای چه کسی بهتر است؟

اگر قصد دارید از کیف پول سرد برای فاصله گرفتن از هکرها استفاده کنید، لجر یک انتخاب همه جانبه عالی است. کیف پول ها ایمنی است که به خوبی پشتیبانی می شوند و برای کاربران جدید و پیشرفته به طور یکسان سازگار هستند. همانطور که گفته شد، کیف پول سرد برای همه مناسب نیست. اگر فکر می‌کنید بیشتر احتمال دارد کیف پول خود را گم کنید تا هک شوید، در واقع کیف پول گرم و آنلاین گزینه امن‌تری برای شماست.

در نهایت کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) برترین کیف پول سخت افزاری رمزنگاری امروزی است. اقدامات امنیتی بسیار عالی،  پشتیبانی از بیش از 1500 سکه، قابلیت های مدیریت دستگاه تلفن همراه، و طراحی ارگونومیک، راحتی و آرامش بی نظیری را ارائه می دهد. اگرچه Ledger Nano X ممکن است با قیمت بالاتری عرضه شود، اما ویژگی ها و عملکردهای اضافه شده آن را به سرمایه گذاری ارزشمندی برای کاربران جدی ارزهای دیجیتال تبدیل می کند.

  • کیف پول ترزور وان ( Trezor One )

کیف پول ترزور وان (Trezor One) یکی از بهترین کیف پول های سخت افزاری برای ارزهای دیجیتال در بازار است و با قیمت مقرون به صرفه ای عرضه می شود. Trezor توسط SatoshiLabs در سال 2014 ایجاد شد و اولین کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال در جهان بود. کیف پول سخت‌افزاری Trezor که اکنون Trezor One نامیده می‌شود، اولین محصولی بود که محافظت از رمزهای بازیابی و رمز عبور را ارائه کرد. Trezor به دلیل امنیت، مقرون به صرفه بودن و سهولت استفاده، در جامعه رمزنگاری بسیار محبوب شده است

مزایا کیف پول ترزور وان (Trezor One)

  • رابط بصری عالی برای دسکتاپ
  • بیش از 1289 ارز دیجیتال پشتیبانی می کند.
  • ترید کریپتو به کریپتو از طریق این کیف پول قابل انجام است.
  • کلیدهای خصوصی و NFT ها را دربلاکچین اتریوم به صورت ایمن ذخیره می‌کنند.
  • خرید و فروش ارز دیجیتال به طور مستقیم از کیف پول

معایب کیف پول ترزور وان (Trezor One)

  • تعداد کمی از بلاکچین ها را پشتیبانی می کند.
  • از برخی ارزهای دیجیتال اصلی مانند سولانا(SOL)، کاردانو(ADA ) و ریپل(XRP ) پشتیبانی نمی‌کند.
  • از دستگاه‌های iOS، کروم‌بوک‌ها پشتیبانی نمی‌کند.
  • این کیف پول ازNFTها هیچ پشتیبانی نمی‌کند.

بهترین ویژگی ها کیف پول ترزور وان (Trezor One)

بهترین ویژگی های کیف پول سخت افزاری (Trezor One) در زیر به صورت خلاصه اشاره شده است.

  1. مقرون به صرفه ترین کیف پول سخت افزاری

در بسیاری از بررسی‌های کیف پول ترزور وان (Trezor One)، مقرون به صرفه بودنش آن را برجسته می کنند. Trezor One با تقریباً نصف هزینه Ledger Nano X و حتی ارزانتر از Nano S، همان سطح امنیت را ارائه می دهد. همچنین به طور قابل توجهی ارزان تر از کیف پول دیگر Trezor Model T است.

  1. سهولت خرید ارز دیجیتال

کیف پول ترزور وان(Trezor One) به کاربران این امکان را می دهد که مستقیماً از طریق برنامه کیف پول Trezor و با استفاده از فیات ارز دیجیتال خریداری کنند. این دارایی های خریداری شده را می توان در آنجا نیز معامله کرد. با استفاده از این تنظیمات، می‌توانید بلافاصله دارایی‌های رمزنگاری خود را با خیال راحت ذخیره کنید.

  1. پشتیبانی از رمز ارزها

لیست سکه های پشتیبانی شده Trezor One هم طولانی و هم متنوع است. این کیف پول از همه رمزارزهای معروف مانند: بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می کند، اما همچنین شامل آلت کوین های مبهم ترو کمتر شناخته شده ای نیز می شود. در نهایت می‌توان گفت؛ کیف پول ترزور بیش از 1000 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.

  1. امنیت کیف پول ترزور

کلیدهای خصوصی شما در داخل دستگاه ذخیره وبه صورت آفلاین نگه داری می‌شوند. یک کد پین برای دسترسی به کیف پول سخت‌افزاری مورد نیاز است و همه تراکنش‌ها باید با فشار دادن دکمه‌های فیزیکی روی کیف پول که از طریق کابل USB به دستگاه متصل هستند تأیید شوند.یک ویژگی امنیتی اضافی این است که می‌توانید یک حساب کاربری جداگانه ایجاد کنید که با یک عبارت عبور محافظت می‌شود و هر دارایی که می‌خواهید؛ می‌توانید به صورت جداگانه در آن ذخیره کنید.

  1. پشتیبانی مشتری

این کیف پول پشتیبانی بسیار عالی را به کاربران خود ارائه می دهد. در حالی که اکثر این ویژگی‌های پشتیبانی برای تراکنش‌های بیت‌کوین و بیت‌کوین کش طراحی شده‌اند. Trezor همچنین دارای بخش پرسش‌های متداول گسترده‌ای است که پاسخ‌های واضح و جامعی را به طیف گسترده‌ای از پرسش‌ها ارائه می‌دهد.

  1. سیستم عامل های پشتیبانی شده

کیف پول سخت افزاری ترزور وان (Trezor One) در سیستم عامل های دسکتاپ ویندوز، macOS و لینوکس پشتیبانی می شود، در حالی که افزونه های FireFox و Chrome را نیز ارائه می دهد. همچنین پشتیبانی از تلفن همراه را برای گوشی های اندروید ارائه می دهد، اما در حال حاضر هیچ پشتیبانی از iOS وجود ندارد.

  • کیف پول سیف پال اس وان (SafePal S1)

SafePal S1 یک کیف پول سخت افزاری است که هدف آن ارائه راهی امن برای ذخیره و مدیریت دارایی های ارزهای دیجیتال است. این رابط کاربری ساده و کاربرپسند دارد که استفاده از آن را برای مبتدیان نیز آسان می کند. همچنین دارای یک صفحه نمایش OLED داخلی است که به کاربران اجازه می دهد تا تراکنش ها را تایید کنند و تعادل خود را بدون نیاز به اتصال به کامپیوتر بررسی کنند.

این دستگاه به اندازه یک جا کلیدی ماشین است که از طریق کابل USB به رایانه یا دستگاه تلفن همراه شما متصل می شود.

یکی از ویژگی های کلیدی SafePal S1 امنیت بالای آن است. از یک تراشه عنصر امن برای ذخیره کلیدهای خصوصی شما استفاده می کند و برای اطمینان از اینکه دستگاه دستکاری نشده است، دارای یک فرآیند راه اندازی ایمن است.علاوه بر این، S1 دارای یک دکمه فیزیکی است که شما باید آن را فشار دهید تا هرگونه تراکنش را تایید کنید و به جلوگیری از نقل و انتقالات تصادفی یا غیرمجاز کمک می کند.

S1 همچنین دارای یک رابط کاربری آسان است که به شما امکان می دهد تنها با چند کلیک دارایی های خود را مدیریت کرده و تراکنش ها را انجام دهید. می‌توانید از آن برای مشاهده موجودی ارزهای دیجیتال، ارسال و دریافت پرداخت‌ها و مشاهده تاریخچه تراکنش‌ها استفاده کنید.

مزایای کیف پول سیف پال اس وان (SafePal S1)

  • فراهم کردن ذخیره سازی آفلاین و امن برای دارایی های ارزهای دیجیتال
  • استفاده آسان با رابط کاربری ساده
  • طراحی جمع و جور و قابل حمل
  • قیمت مقرون به صرفه در مقایسه با سایر کیف پول های سخت افزاری

معایب کیف پول سیف پال اس وان (SafePal S1)

  • ممکن است به اندازه سایر کیف پول های سخت افزاری از ارزهای دیجیتال پشتیبانی نکند
  • ممکن است به اندازه کیف پول‌های سخت‌افزاری گران‌تر دارای ویژگی‌های امنیتی پیشرفته نباشد
  • ممکن است بیشتر از سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری با طراحی محکم‌تر در معرض آسیب فیزیکی باشد.

ویژگی های این کیف پول

از ویژگ های این کیف پول میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی امنیت کیف پول سیف پال اس 1

کیف پول سخت افزاری SafePal S1 دستگاهی است که برای ذخیره و مدیریت ایمن دارایی های ارزهای دیجیتال طراحی شده است. این کیف پول با معماری دو تراشه ساخته شده است، به این معنی که دو تراشه در داخل آن وجود دارد. یکی از این تراشه‌ها، تراشه رمزنگاری EAL5+  است که به طور خاص برای ذخیره‌سازی امن کلیدهای رمزنگاری طراحی شده است. این تراشه وظیفه حفظ امنیت کلیدهای خصوصی کیف پول را بر عهده دارد.

نکته قابل اهمیت در کیف پول سیف پال اس 1 (SafePal S1) این است که کاملا آفلاین بوده و هیچ اتصال اینترنتی یا بی سیم ندارد.  همچنین بلوتوث، وای فای یا هر نوع دسترسی به اینترنت دیگری نیز ندارد. این یک ویژگی امنیتی مهم است، زیرا به این معنی است که دستگاه را نمی توان هک کرد یا از راه دور به آن دسترسی داشت.

SafePal S1 همچنین دارای یک مولد اعداد تصادفی واقعی است که دستگاهی است که اعداد منحصر به فرد را به صورت تصادفی تولید می کند. این برای ایجاد کلیدهای خصوصی منحصربفرد برای کیف پول استفاده می شود و اطمینان حاصل می کند که هر کلید کاملاً منحصر به فرد است و توسط کسی قابل پیش بینی نیست.

این یک ویژگی های امنیتی قدرتمندی هستندکه به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که پول شما همیشه امن و مطمئن است.

  • بررسی سهولت استفاده از این کیف پول

    صفحه واضح در کیف پول سخت افزاری سیف پال اس1(SafePal S1) به گونه ای طراحی شده است که تمام جزئیات تراکنش های شما را به صورت متنی شفاف و خوانا نمایش می‌دهد. این بدان معناست که شما به راحتی می‌توانید مقدار ارز دیجیتالی که ارسال یا دریافت می‌کنید و همچنین آدرس مقصد و هر اطلاعات مرتبط دیگری را مشاهده کنید.

    رابط کاربری (UI) ان کیف پول با دقت طراحی شده است تا استفاده از آن را برای هر کسی آسان کند، حتی اگر تازه وارد، بازار ارزهای دیجیتال شده باشید.

    در نهایت، SafePal S1 گزینه‌های ساده پشتیبان‌گیری و بازیابی را ارائه می‌دهد، بنابراین لازم نیست نگران گم شدن یا آسیب دیدن کیف پول خود باشید. چه به طور تصادفی کیف پول خود را حذف کنید یا کیف پول سخت افزاری شما آسیب ببیند، می توانید به راحتی دارایی خود را بازیابی کنید و با کمترین اختلال به استفاده از SafePal S1 ادامه دهید.

  • سکه های پشتیبانی شده

    کیف پول سخت افزاری SafePal S1 از بیش از 54 شبکه بلاک چین پشتیبانی می کند. این کیف پول هیچ محدودیتی در تعداد دارایی‌های دیجیتالی قابل ذخیره‌سازی روی دستگاه ندارد. این بدان معنی است که کاربران می توانند انواع مختلفی از دارایی های دیجیتالی را که دوست دارند در کیف پول ذخیره کنند. همچنین کیف پول سخت افزاری SafePal S1 به کاربران اجازه می دهد تا به راحتی توکن ها را به دلخواه خود اضافه و حذف کنند.در نتیجه کاربران می توانند مجموعه دارایی های دیجیتالی خود را سفارشی کنند و در صورت نیاز توکن هایی را اضافه یا حذف کنند.

  • بررسی سیستم عامل های پشتیبانی شده

1. پشتیبانی موبایل

کیف پول سخت‌افزاری SafePal S1 برای استفاده در دستگاه‌های تلفن همراه، به‌ویژه دستگاه‌هایی که اندروید ۵.۰ یا iOS ۱۰.۰ یا بالاتر دارند، طراحی شده است. بنابراین به راحتی می‌توان به آن دسترسی داشت و در طیف گسترده ای از تلفن های هوشمند و تبلت ها استفاده کرد. همچنین به کاربران این امکان را می دهد تا دارایی های ارز دیجیتال خود را در حین معامله مدیریت کنند.

یکی از ویژگی های کلیدی SafePal S1 برای موبایل، امکان دریافت پول در هر زمان و هر مکان با استفاده از یک کد QR رمزگذاری شده است. در نتیجه کاربران می توانند به سادگی با اسکن یک کد QR، بدون نیاز به سخت افزار یا نرم افزار اضافی، پرداخت از دیگران را بپذیرند. این فرآیند دریافت پرداخت‌ها را سریع و راحت می‌کند و به لطف رمزگذاری، به حفظ امنیت دارایی‌های کاربران کمک می‌کند.

این دستگاه با چندین سیستم عامل از جمله ویندوز، مک و لینوکس سازگار است و با انواع کیف پول ها و صرافی ها قابل استفاده است.

  • بررسی ابعاد کیف پول و باتری

کیف پول SafePal S1 سخت افزاری  سیف پال اس1دارای طول، 11.2 سانتی متر، عرض 9.6 سانتی متر و ارتفاع 3.2 سانتی متر است.

وزن آن 124 گرم است که در مقایسه با سایر کیف پول های سخت افزاری نسبتاً سبک است. کیف پول سخت افزاری SafePal S1 توسط یک باتری لیتیوم یون تغذیه می شود که نوعی باتری قابل شارژ است که معمولاً در دستگاه های الکترونیکی استفاده می شود. این باتری   درای انرژی بالایی هستند و می‌توانند شارژ را برای مدت طولانی نگه دارند. این ویژگی برای استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری که باید قابل حمل و قابل اعتماد باشند، ایده‌آل هستند.

کیف پول SafePal S1 چگونه کار می کند؟

کیف پول های سخت افزاری در واقع بیشتر یک کلید برای کیف پول شما هستند تا خود کیف پول. این زمانی آشکار می شود که دارایی های خود را ارسال می کنید. همه چیز از طریق برنامه SafePal انجام می شود و خود کیف پول تنها زمانی وارد عمل می شود که تراکنش نیاز به تایید داشته باشد. هنگامی که می خواهید چند سکه ارسال کنید، به سادگی از دوربین موجود در کیف پول برای اسکن کد QR تراکنش استفاده می کنید. پین کیف پول خود را تأیید می کنید و تراکنش انجام می شود.

جمع بندی

در این مقاله به طور کامل در مورد کیف پول‌های ارز دیجیتال انواع آنها، راه‌های مناسب برای انتخاب کیف پول و بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ایرانیان به همراه بررسی کامل و جزئی آنها پرداختیم . همانطور که اشاره کردیم برای انتخاب بهترین کیف پول باید مواردی مثل نوع معامله، استراتژی، میزان ریسک شخصی خودتان را بررسی کنید؛ و با آگاهی تصمیم به انتخاب کیف پول بگیرید. در نهایت امیدواریم این مقاله توانسته باشد کمکی به شما در این زمینه کرده باشد. شما هم تجربه خود را در مورد کیف پول با ما در کامنت ها به اشتراک بگذارید.

ادمین ارزهشت

Recent Posts

تعداد کاربران راکی رابیت به ۳۰ میلیون نفر رسید

راکی رابیت که یک بازی تلگرامی است و تیم توسعه‌ آن برای ساخت رباتش از…

6 ساعت قبل

همستر کامبت به چه کسانی کارت تقلب داده است؟

کم کم به زمان ایردراپ توکن HMSTR نزدیک می‌شویم.  این توکن قرار است در تاریخ…

8 ساعت قبل

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

1 روز قبل

چگونه ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری پیدا کنیم و از سودهای بازار جا نمانیم

رمز ارزها به دلیل فقدان معیارهای لازم برای ارزیابی و رواج کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری نیاز…

2 روز قبل

سه تسک ضروری ایردراپ راکی رابیت که باید انجام شود

کاربرانی که در بازی تلگرامی راکی رابیت در حال فعالیت هستند به زودی شاهد ایردراپ…

3 روز قبل

مقایسه تراست ولت و اکسودوس ولت ؛ کدام یک برای ذخیره ارزهای دیجیتال بهتر است؟

اکسودوس و تراست ولت دو کیف پول ارز دیجیتال غیر امانی با اعتبار بالا هستند…

4 روز قبل