Defi

بهترین پلتفرم های وام دهی DeFi در سال 2023

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 8 بهمن 1401

امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi، کاربران را قادر می‌سازد تا بدون نیاز به نهاد‌های متمرکز مثل بانک‌ها از خدمات سرمایه‌گذاری استفاده کنند. در دیفای شما میتوانید خودتان مثل یک بانک عمل کنید به این صورت که پلتفرم‌های اسمارت دیفای به شما اجازه می‌دهند در ازای قرض دادن ارزهای دیجیتال بدون استفاده خود، سودهای بالا با نرخ‌های بهره جذاب بگیرید. اگر درباره وام‌دهی دیفای اطلاعات کافی ندارید، به شما پیشنهاد می‌شود مقاله اسمارت دیفای چیست را مطالعه کنید.

در این مقاله از ارز هشت قصد داریم بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی دیفای را که در بازار حال حاضر روی بورس هستند از لحاظ تعداد کوین‌های پشتیبانی شده، نرخ بهره، APR (نرخ درصدی سالانه)، تجربه کاربری، کیفیت خدمت‌دهی به مشتریان و قوانین (terms) با یکدیگر مقایسه کنیم.

سلب مسئولیت: برای انتخاب بهترین پلتفرم وام دهی DeFi معیارهای زیادی بر اساس نیازهای هرکس وجود دارد و دراین مقاله تنها سعی شده مقایسه‌ای صحیح بین پلتفرم‌های مختلف صورت بگیرد. بنابراین این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد.

بهترین پلتفرم‌های وام دهی DeFi در سال 2023

یکی از مزایای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال فرصت کسب سود از دارایی خود با نرخ‌های بهره بالا است. برای اینکار تنها کافیست پلتفرم خوبی در زمینه وام‌دهی دیفای انتخاب کنید. اما قبل از این کار بهتر است درباره عوامل مهمی مثل امنیت، هزینه‌ها، (بازدهی درصدی سالانه)APY و شرایط قفل (lock-up terms) آن پلتفرم تحقیق کنید. برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه، در ادامه بهترین پلتفرم های وام دهی DeFi برای سال 2023 با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

"دیفای/

1. DeFi Swap – به طور کلی بهترین پلتفرم وام دهی دیفای برای سال 2023

یکی از بهترین پلتفرم وام دهی DeFi در حال حاضرDeFi Swap است. دیفای سوآپ که به تازگی راه‌اندازی شده‌است، صرافی ارزدیجیتال غیر متمرکز است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا به واسطه آن به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازند. علاوه بر این‌ها دیفای سوآپ به شما امکان استفاده از تمامی خدمات وام‌دهی را می‌دهد. در نتیجه شما می‌توانید از توکن‌هایی که استفاده نمی‌کنید درامد کسب کنید و به بازدهی درصدی سالانه (APY) قابل توجهی دست یابید. ابتدا شما پیشنهاد کشت سود در پلتفرم کریپتو را خواهید داشت که با توجه به توکن‌هایی که می‌خواهید قرض دهید نرخ‌های بهره متفاوتی به شما داده می‌شود.

در DeFi Swap شما میتوانید دوره قفل دارایی دیجیتال خود (مدت زمانی‎‌که نمی‌توانید به ارزهای خود دست بزنید) را مشخص کنید. هر چه مدت بیشتری توکن‌هایتان را قفل کنید سود بیشتری خواهید کرد. به عنوان مثال، اگر بخواهید توکن بومی پلتفرم  DeFi Coin را قرض دهید، در یک ماه به  APY 30٪ خواهید رسید.

شرایط قفل دارایی‌ها

حداکثر مدت زمانی‌که می‌توانید دارایی‌هایتان را قفل کنید 365 روز است که برای شما APY  به میزان 75% را به ارمغان می‌آورد به همین نحو برای 90 روزه (45%) و 180 روزه (60%) می‌توایند APYهای متفاوت بدست آورید. صرف نظر از اینکه کدام توکن را می خواهید قرض دهید، DeFi Swap پس از پایان مدت قفل دارایی، مبلغ اصلی به همراه سودی که به دست آوردید را به شما می‌دهد.

دومین ابزار وام دهی موجود در DeFi Swap، گزینه ارائه نقدینگی به صرافی است. با انجام این کار، شما از کارمزد هر معامله‌ای که توسط پلتفرم جمع آوری می‌شود، سهمی به دست خواهید آورد. هر دو خدمت وام دهی DeFi ذکر شده،  توسط قراردادهای هوشمند که شفاف و تغییرناپذیر هستند، اجرا و نگهداری می‌شوند.

.برای شروع کار با این پلتفرم وام دهی، ابتدا باید کیف پول خود را به وب سایت DeFi Swap متصل کنید. دیفای سوآپ از MetaMask و WalletConnect پشتیبانی می کند و شما با ولت کانتکت می‌توانید از Trust Wallet استفاده کنید. نسخه موبایلی این پلتفرم و بازار NFT دیفای سوآپ در ماه‌های آینده به بازار عرضه خواهد شد.

نقاط قوت:

  • به طور کلی بهترین پلتفرم وام دهی دیفای در بازار
  • پیشنهادهای وام‌دهی با بازده‌های بالا
  • یکی از بهترین اپلیکیشن‌های DeFi موجود در بازار
  • از کشت سود و تامین نقدینگی (liquidity provision) پشتیبانی می‌کند
  • 100٪ غیرمتمرکز و توسط قراردادهای هوشمند پشتیبانی می شود
  • بازار NFT و اپلیکیشن موبایل به زودی در دسترس قرار میگیرد
  • پشتیبانی از رمز ارزهای دیجیتال با رتبه برتر DeFi Coin
  • APY بالا اگر DEFC (توکن بومی دیفای سواپ) را قفل کنید (قرض بگیرید و قرض دهید)

نقاط ضعف:

  • به اندازه سایر پلتفرم‌های وام دهی دیفای تثبیت نشده و تازه کار است

DEFI

2. Aqru _ هفت درصد درآمد سالانه با قرض دادن بیتکوین و اتریوم

یکی دیگر از بهترین پلتفرم‌های وام‌دهی در دیفای Aqru  است که به شما امکان می دهد از توکن های دیجیتال بیکار خود سود کسب کنید. با باز کردن یک حساب پس انداز کریپتو در این پلتفرم، سود سپرده‌های بیت کوین و اتریوم را دریافت خواهید کرد. اگر از استیبل کوین‌های پشتیبانی شده توسط آگرو استفاده کنید، APY بیشتری به شما می‌دهد. استیبل کوین‌های DAI، Tether و USD Coin در آرگو پشتیبانی می‌شوند. برداشت پول از حساب‌های بهره آگرو منعطف است به این معنا که برخلاف سایر پلتفرم‌ها سرمایه شما را قفل نمی‌کند و هر زمان که بخواهید می‌توانید اقدام به برداشت از حساب خود کنید.

یکی دیگر از دلایلی که Aqru را منحصر به فرد کرده توزیع سود روزانه است یعنی هر 24 ساعت یک بار پرداخت سود انجام می‌شود. در این حالت شما می‌توانید فوراً سود پرداختی خود را مجدداً در همان حساب سرمایه گذاری کنید تا از تأثیر رشد مرکب بهره مند شوید.

شروع به کار در آگرو

برای شروع فعالیت در این پلتفرم ساده ترین کار دانلود برنامه Aqru برای تلفن همراه است. برنامه آگرو به طور کامل برای دستگاه‌های iOS و Android بهینه شده. همچنین باید توجه داشته باشیم که هم اپلیکیشن Aqru و هم وب سایت بسیار تجربه کاربری خوبی دارند.  زیرا به هیچ عنوان پیچیده نیستند و از هرگونه روش اضافی در انجام فرآیند‌ها در این سیستم خودداری شده.  بنابراین مبتدیان از سادگی ارائه شده توسط این پلتفرم محبوب وام دهی قدردانی خواهند کرد. علاوه بر این، Aqru  از ارزهای فیات نیز پشتیبانی می‌کند. می توانید پوند، دلار یا یورو را با کارت اعتباری یا نقدی به حساب خود واریز کنید و سپس پول نقد را به ارز دیجیتالی که در آگرو پشتیبانی شده، تبدیل کنید.

با انجام این کار، توکن رمزنگاری انتخابی شما از طرف شما به حساب دارای مربوطه آن واریز می شود.Aqru هیچ کارمزدی برای برداشت پول فیات نمی‌گیرد. با این حال، هزینه ای 20 دلاری برای برداشت ارزهای دیجیتال باید بپردازید و در نهایت، هیچ کمیسیونی از سودی که در Aqru به دست می‌آورید کسر نمی‌شود.

نقاط قوت:

  • 7 درصد سود سالانه از سپرده‌های بیت کوین و اتریوم
  • سود سپرده‌های استیبل کوین 12 درصد
  • بدون دوره قفل
  • حداقل موجودی اندک بسیار پایین (100 دلار)
  • برداشت نقدی فیات رایگان (بدون کارمزد)

نقاط ضعف:

  • نوظهور در صنعت وام‌دهی
  • کارمزد 20 دلار برای برداشت ارزهای دیجیتال

"/

3. YouHodler – پلتفرم وام دهی جهانی DeFi

با رشد صنعت کریپتو، تعداد زیادی از مردم به دنبال بهترین پلتفرم وام دهی DeFi هستند. YouHodler مستقر در سوئیس قصد دارد این عنوان را از آن خود کند. چه بسا که این موهبت را در آینده نزدیک به لطف پلتفرمی که خوب طراحی شده و نرخ‌های بهره بالایی را میدهد، کسب کند.

YouHodler یک صرافی امن با بیش از 150000 کاربر در سراسر جهان است. این شرکت از فناوری Ledger Vault استفاده کرده تا شرایط قفل کردن متنوعی را به مشتریان ارائه دهد. علاوه بر این، «احراز هویت 3 عاملی» منحصربه‌فرد این پلتفرم به سرمایه‌گذاران که بیش از 10000 دلار دارایی دارند، اجازه بلوکه کردن برداشت‌ها را می‌دهد تا یک لایه امنیتی دیگر برای کاربران ایجاد کند.

روش وام‌دهی YouHodler ساده و قابل درک است. کاربران میتوانند از شرایط بازپرداخت، 30 تا 365 روز استفاده کنند. نسبت وام به وثیقه از 90٪ تا 50٪ بر اساس مدت بازپرداخت متغیر است، که نسبت به اکثر پلتفرم‌های دیگر کمی بالاتر است. علاوه بر این، YouHodler از  50 ارز دیجیتال برتر  برای وام‌دهی پشتیبانی می‌کند به این معنی که گزینه‌های وثیقه زیادی به کاربران ارائه می‌دهد.

با همه این تفاسیر علت نرخ جذب بالای مشتری توسط این پلتفرم مشخص است هیچ سرمایه‌گذاری از خیر وامی پر سود نخواهد گذشت. علاوه بر این رابط کاربری آسان دارد، بنابراین هنگام وام دادن با YouHodlerشما مشکلی نخواهید داشت.

نقاط قوت:

  • احراز هویت 3عاملی
  • شرایط قفل متنوع و انعطاف پذیر
  • استفاده آسان

نقاط ضعف:

  • پایگاه کاربری کوچک

4. Crypto.com – حساب‌های وام دهی متنوع

یکی از نام‌هایی  که در جستجوی بهترین پلتفرم وام‌دهی DeFi همه شنیده‌اند، Crypto.com است. این پلتفرم طیف وسیعی از خدمات وام‌دهی و… را ارائه می‌دهد. خذماتی که کریپتو دات کام میدهد شامل  صرافی ارز دیجیتال، حساب‌های استیکینگ، کیف پول DeFi، وام، کارت‌های اعتباری و موارد دیگر می‌شود. به این ترتیب، Crypto.com یک فروشگاه برای همه چیزهای‌که در DeFi ارائه می‌شود است.

مثلا از نظر خدمات وام‌دهی آن، می توانید ده‌ها دارایی مختلف کریپتو را وام دهید و سود کسب کنید. APYS نیز بسته به توکن مربوطه و همچنین مدت زمان قفل بودن دارایی که انتخاب می‌کنید متفاوت است. شما می توانید یک حساب انعطاف پذیر با قابلیت برداشت سود در هر زمان یا یک دوره یک یا سه ماهه داشته باشید.

درست مانند DeFi Swap، هر چه مدت بیشتری توکن‌های شما قفل باشد ، درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. Crypto.com به شما این امکان را می دهد که با شرط بندی روی توکن بومی‌اش یعنی با CRO، نرخ بهره خود را افزایش دهید. CRO ارز دیجیتالی است که در قلب اکوسیستم Crypto.com قرار دارد.

انواع نرخ سود در کریپتو دات کام

بالاترین نرخ سود موجود در کریپتو دات کام 14.5% در سال است. اما از طرف دیگر شما محدودیتی در سقف درآمد خود از طریق وام دادن ندارید و در انتها  Crypto.com همچنین به شما امکان می دهد نقش یک وام گیرنده را بازی کنید. شما می توانید با قرار دادن LTV حدود 50٪ وام فوری بگیرید. به این ترتیب، اگر  500 دلار اتریوم( یا هر ارز دیگری) واریز کنید، می‌توانید وامی به ارزش 250 دلار  بگیرید. این اساسا به شما کمک می‌کند بدون اینکه مجبور به فروش ارز دیجیتال خود باشید به سرعت به سرمایه دسترسی پیدا کنید.

اگر شما نیز به خدمات تبادل ارز دیجیتال علاقه دارید، Crypto.com بیش از 250 توکن دیجیتال را در پلتفرم خود ارائه می دهد. برای خرید و فروش توکن‌ها فقط 0.40 درصد کارمزد به ازای هرمعامله پرداخت می‌کنید، البته در صورت معامله با حجم بالا یا سهام CRO، نرخ‌های کارمزد پایین‌تری را باید پرداخت کنید. شما می‌توانید به تمام خدمات و ویژگی‌های ذکر شده به صورت آنلاین یا از طریق اپلیکیشن Crypto.com دسترسی داشته باشید.

نقاط قوت:

  • تا 14.5٪ سود در حساب‎‌های پس‌انداز
  • طیف گسترده ای از شرایط قفل از جمله برداشت‌های انعطاف پذیر
  • مشهور و معتبر
  • ارائه خدمات معاملاتی کریپتو و وام
  • امکان واریز و برداشت از طریق کارت اعتباری و نقدی

نقاط ضعف:

  • نرخ بهره پایین برای بیتکوین نسبت به سایر رقبا
  • برای به دست آوردن بالاترین بازده، باید CRO (توکن بومی کریپتو دات کام) را به اشتراک بگذارید

/

5. Nexo – درآمد استیبل‌کوین‌ها 17%

Nexo شاید یکی از بهترین پلتفرم‌های وام دهی DeFi برای کسانی است که به دنبال وام‌دهی در استیبل کوین هستند. نکته مهم این است که این پلتفرم دارای رتبه برتر نرخ بهره تا 17 درصد در توکن های UST است. برای سایر استیبل کوین‌ها، مانند تتر و دلار، نرخ بهره پایین‌تری با ۱۲ درصد پرداخت می‌کند.

بالاترین نرخ بهره در Nexo در واقع به یک رمز ارز معمولی پرداخت می شود. یعنی با استفاده از Axie Infinity نرخ بهره بسیار بالای 36 درصدی به شما تعلق می گیرد. با این حال، توجه به این نکته مهم است که نرخ‌های فوق  تنها در صورتی به شما تعلق میگیرئ که NEXO توکن بومی این پلتفرم را سپرده گذاری کنید. در غیر این صورت، نرخ بهره شماکمتر محاسبه می‌شود. Nexo علاوه برداشتن حساب‌های وام‌دهی، سیستم وام گرفتن نیز دارد. شما می‌توانید از 50 تا 2 میلیون دلار به صورت ارز فیات یا کریپتو وام بگیرید. با سپرده گذاری بیت کوین به عنوان وثیقه، می توانیدLTV 50% بدون چک اعتبار (ضامن یا وثیقه) وام بگیرید.

نقاط قوت:

  •  تا 17 درصد درآمد در استیبل کوین
  • حساب های انعطاف پذیر

نقاط ضعف:

  • برای به دست آوردن حداکثر APY باید NEXO به اشتراک بگذارید
  • تغییر مداوم APY ها

6. Binance – بهترین پلتفرم وام‌دهی  DeFi برای کوین‌های متوسط ​​و کم حجم

آخرین گزینه‌ای که باید در لیست بهترین پلتفرم‌های وام دهی DeFi در نظر گرفت، Binance است. این پلتفرم بیشتر به‌خاطر مبادلات ارزهای دیجیتال شناخته شده که بیش از 1000 بازار معاملاتی و نزدیک به 100 میلیون مشتری دارد. با این حال، می توانید از بایننس برای خدمات وام دهی DeFi نیز استفاده کنید. یکی از بهترین مزایای بایننس، حساب‌های بهره آن است که بهترین بازدهی را در بازار در کوین‌های متوسط ​​و پایین ارائه می‌دهند.

به عنوان مثال، اگر نقدینگی را در LUNA/BNB بگذارید، نرخAPY آن 161 % خواهد بود. همینطور درباره BSW/USDT نیز 133 درصد نرخ بازده سالانه ارائه نقدینگی است. اگر بازده‌های بالای این کوین‌ها چشم شما را گرفته، می توانید ارز دیجیتال مربوطه را مستقیماً از صرافی بایننس خریداری کنید. به هر حال، این پلتفرم خانه بیش از 600 کوین است. افتتاح حساب در Binance فقط چند دقیقه طول می کشد و اگر در یک کشور واجد شرایط زندگی می‎‌کنید، می ‌توانید پول‌هایتان را با کارت نقدی یا اعتباری واریز کنید. هزینه‌ها بسته به کشور محل اقامت شما متفاوت خواهد بود. اپلیکیشن  Binance در دو نسخه iOS و Android در بازار موجود است.

نقاط قوت:

  • بازدهی بالا در کوین‌های متوسط ​​و کوچک
  • شرایط قفل متنوع

نقاط ضعف:

  • کم شدن نرخ‌های بهره در آغاز هر فصل سال
  • بازده‌ها (APY) می توانند در هر زمان تغییر کند
بهترین بسترهای وام دهی Defi در مقایسه

مهمترین چیزی که هنگام انتخاب بهترین پلتفرم وام دهی DeFi برای شما باید به خاطر بسپارید  اطمینان حاصل کردن از درک همه شرایط و ضوابط اساسی پلتفرم مورد نظر است.

Best Crypto APR Best Stablecoin APR Terms Staking Required for Best Rates?
DeFi Swap 75% TBC 30-days to 1-year No
Aqru 7% 12% Flexible accounts – No limits No
YouHodler 0/75% 4% Flexible accounts – No limits No
Crypto.com 2/8% 10% Flexible – 3 months yes
Nexo 36% 17% Fixed and Flexible yes
Binance Over 100% 19% Various terms No

علاوه بر شرایط قفل، همچنین باید بررسی کنید که آیا پلتفرم وام دهی بدون اطلاع شما اجازه تغییر APY ها را دارد یا نه.  همینطور باید عوامل مربوط به هزینه‌ها و محدودیت‌ها را بررسی کنید.

نتیجه‌گیری

پلتفرم‌های وام دهی DeFi در قلب عرصه مالی غیرمتمرکز قرار دارند. به عبارت دیگر، بهترین پلتفرم‌های وام دهی DeFi در بازار به شما این فرصت را می‌دهند که یک APY جذاب از توکن‌های بلااستفاده خود به دست بیاورید.در این روش توکن‌ها به کسانی که مایل به وام گرفتن از یک نهاد غیر متمرکز هستند داده می‌شود.

سوالات متداول

آیا می‌توان کوین‌های DeFi را قرض داد؟

بله، می‌توانید توکن‌های رمزنگاری خود را در پلتفرمی مانند DeFi Swap قرض دهید. این پلتفرم غیرمتمرکز است، به این معنی که تمام ترتیبات وام دهی توسط قراردادهای هوشمند انجام می شود.

پروتکل وام دهی DeFi چیست؟

پروتکل های وام دهی DeFi به شما این امکان را می دهد که از دارایی‌های دیجیتال سود کسب کنید. شما به سادگی باید توکن انتخابی خود را به پلتفرم واریز کنید و تصمیم بگیرید که تا چه زمانی داراییتان قفل بماند.

وام ها در DeFi چگونه کار می کنند؟

اگر از یک پلتفرم DeFi برای گرفتن وام استفاده می کنید، هیچگونه بررسی اعتبار مثل سیستم بانکداری متمرکز در کار نیست. در عوض، می‌توانید با سپرده گذاری کوین‌هایتان به عنوان وثیقه، وام فوری دریافت کنید. LTV که می توانید دریافت کنید معمولاً به توکنی که به عنوان وثیقه سپرده گذاری می کنید و همچنین به خود پلتفرم وام دهی DeFi بستگی دارد.

بهترین پلتفرم وام دهی DeFi چیست؟

در این مقاله 6 پلتفرم وام‌دهی برتر سال 2023 با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

خطرات وام دهی DeFi چیست؟

وام دهی دیفای بدون خطر نیست. شما باید ریسک خود پلتفرم را در نظر بگیرید  زیرا ممکن است در  بازگرداندن سرمایه شما با بهره‌اش، به تعهدات خود عمل نکند.

برچسب:
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات