آموزش ارز دیجیتال

ارز دیجیتال بیبی دوج چیست؟/ آینده بیبی دوج

از زمان ظهور بیت کوین در سال 2009، بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر ایجاد شده اند که به طور کلی به آنها آلت کوین گفته می شود. این آلت کوین ها با قابلیت های جدید یا اضافی خود، از بیت کوین متمایز می شوند. مانند ارز دیجیتال اتریوم با قابلیت قرارداد هوشمند و یا ارز دیجیتال سولانا(Solana) که دارای زمان پردازش سریع‌تر است.

یکی از آلتکوین هایی که سرفصل خبرها را به خود اختصاص داده است، توکن بیبی دوج (BABYDOGE) است. آلت‌کوینی که از زمان عرضه آن در 1 ژوئن 2021، دستخوش نوسانات قیمتی متلاطم شده است و تنها پس از یک ماه تقریباً 2800 درصد افزایش یافته است.
آیا باید روی تنوع از یک سکه کریپتو سگ دیگر سرمایه گذاری کرد؟ چرا بازار به طور ناگهانی علاقه خود را به توکن بیبی دوج (Baby Doge) نشان داد؟ شاید این سوالات در مورد توکن بیبی دوج، ذهن شما را هم به خود درگیر کرده باشد. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی تخصصی  این ارز دیجیتال بپردازیم.

ارز دیجیتال بیبی دوج چیست؟

بیبی دوج یک دارایی دیجیتال است که توسط جامعه آنلاین میم کوین معروف دوج کوین ایجاد شده است. به همین خاطر از بیبی دوج به عنوان فرزند دوج کوین یاد می شود. طبق آنچه در وب سایت این ارز آمده، «بیبی دوج با نشان دادن سرعت تراکنش های جدید و دوست داشتنی بودنش، به دنبال تحت تأثیر قرار دادن پدرش (دوج کوین) است. می‌توان گفت که بیبی دوج از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به دوج کوین دارد اما از نظر فنی با هدف تکمیل کننده ویژگی های دوج کوین است.

در نهایت، بیبی دوج (Baby Doge Coin) یک توکن BEP-20 است. یعنی این توکن بر روی زنجیره هوشمند بایننس(Binance) ساخته شده است. همان طور که در بالا اشاره کردیم؛ بیبی دوج شامل راندمان و سرعت پردازش بالاتری است که به معنای کاهش هزینه تراکنش برای کاربران و تکمیل تراکنش‌ها در عرض پنج ثانیه است. همچنین این پلتفرم دارای یک سیستم سهامداری هوشمند برای پاداش دادن به هولدر با افزایش مقدار (BABYDOGE) بیبی دوج در کیف پول آنها، در هر بار تکمیل تراکنش توکن بیبی دوج (Baby Doge) طراحی شده است. در دنیای واقعی، تمرکز توکن بیبی دوج (Baby Doge)  تمرکز بر امور خیریه مانند حمایت از سگ های بی خانمان است.

توکنومتری ارز دیجیتال بیبی دوج

420 کوادریلیون بیبی دوج در ابتدا به بازار عرضه شد. از این مقدار 125 کوادریلیون سکه بیبی دوج سوزانده شده است. تیم توسعه به سوزاندن توکن های بیبی دوج به صورت ماهانه ادامه می دهد، تا عرضه را مدیریت کنند و تقاضا را افزایش دهند.

توکن بیبی دوج (Baby Doge Coin) دارای یک سیستم شرط بندی هوشمند برای تشویق دارندگان این ارز دیجیتال برای نگه‌داری طولانی تر آن است که به فعال نگه داشتن شبکه Baby Doge کمک می کند.

زمانی که  هولدر‌ها (HODLers) ارز دیجیتال بیبی دوج (Baby Doge) خود را می فروشد، کارمزد تراکنش 10% اعمال می شود که نیمی از آن بین دارندگان توکن (هولدر‌ها) بیبی دوج (Baby Doge) مجددا توزیع می‌شود. از آنجایی که دارندگان توکن سهمی از کارمزدهای دریافت شده برای هر تراکنش دریافت می‌کنند، حتی زمانی که قیمت توکن بیبی دوج (Baby Doge) کاهش می‌یابد، آنها کارمزدی را دریافت میکنند.

5 درصد دیگر برای تأمین نقدینگی در زنجیره BNB برای معاملات استفاده می شود، نیمی از آن به عنوان توکن بیبی دوج باقی می ماند و 2.5 درصد دیگر به بایننس کوین (BNB) مبادله می شود. سپس این دو توکن به استخر نقدینگی BABYDOGE/BNB در PancakeSwap سپرده می‌شوند تا نقدینگی برای جفت معاملاتی فراهم شود. این به افراد بیشتری اجازه می دهد تا بین ارز دیجیتال دوج کوین (Doge Coin) و توکن بایننس (Binance Coin) ترید کنند.

مرور سریع بر ارز دیجیتال  بیبی دوج
بلاکچین در بستر بلاکچین بایننس
الگوریتم اجماع الگوریتم اجماع اثبات اعتبار سهام(POSA)
رده تکنولوژی بلاکچین نسل سوم
قابلیت استخراج ندارد
قابلیت استیک دارد
تعداد و زمان تراکنش دو ثانیه (هزاران تراکنش در هر ثانیه با کارمزد ناچیز)

هدف و چشم انداز ارز دیجیتال بیبی دوج

هدف توکن بیبی دوج (Baby Doge Coin) رسیدن به ارزش جایگزینی با پول فیات و کمک به سگ های نیازمند است. تیم پشت آن به چندین موسسه خیریه حیوانات کمک مالی کرده است و خود توکن موفقی بوده است و در یک نقطه بازدهی بیش از 3500 درصد را به ثبت رسانده است.

مزایا و معایب ارز دیجیتال بیبی دوج

از مهم ترین مزیت‌ها و معایب این ارز دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

مزیت‌های توکن بیبی دوج

1. توکن سوزی ارز دیجیتال بیبی دوج

پلتفرم بیبی دوج در برنامه خود به طور مداوم مکانیزم توکن سوزی را دارد و این کار یک ماهیت ضد تورمی را به این ارز دیجیتال می‌دهد. در مجموع می‌توان گفت: معادل ۱۲۵ کوادریلیون از سقف عرضه ۴۲۰ کوادریلیون توکن بیبی دوج کوین در فرایند توکن‌سوزی از دسترس خارج خواهد شد.

2. اعطای پاداش به هولدر ها

همانطور که در بالا اشاره شد؛ این پلتفرم 5 درصد از کارمزد تراکنش‌ها را بین هولدر های خود توزیع می‌کند. این پنج درصد به طور مستقیم به کیف پول هولدر ها واریز شده است.  5 درصد دیگر از تراکنش ده درصدی کارمزد به استخرنقدینگی به صرافی پنیک سواپ واریز می‌شود.

3. قابلیت اعتبار سنجی

همه سرمایه گذارانی که ارز دیجیتال بیبی دوج را در اختیار دارند؛ می‌تواند در تصمیم گیری و رای گیری‌های این پروژه شرکت کنند.

4. ایجاد جامعه وفادار

از همان روز اول آغاز به کار این توکن، اعضای جامعه بخش چشمگیری از فعالیت‌های بازاریابی آن را در فضای مجازی به صورت داوطلبانه انجام دادند و تنها ۲۱ روز پس از عرضه بی بی دوج کوین، تعداد هولدرهای آن از مرز صدهزار نفر عبور کرد.

معایب ارز دیجیتال بیبی دوج

خیلی از سرمایه گذاران و فعالان این حوزه معتقد هستند؛ در ابتدای کار باید بررسی کرد یک پروژه چه هدفی را دنبال می‌کند و آیا به دنبال حل مشکل خاصی مبتنی بر فناوری بلاک چین هستند یا نه. که با توجه به وایت پپیر توکن بیبی دوج به چنین مواردی اشاره نشده است.

همچنین رشد قیمت این ارز دیجیتال به دلیل فناوری جدیدی که دارد زیاد به چشم نمی‌آید؛ بلکه به دلیل جامعه طرفداری قوی و حمایت‌های رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی این اتفاق می‌افتد. در واقع بیشتر دلیل احساسی در آن مطرح است تا دلیل منطقی.

بیبی دوج کوین در مقابل دوج کوین

ارز دیجیتال بیبی دوج (Baby Doge Coin) و دوج کوین ( Dogecoin) هر دو ارزهای رمزنگاری شده هستند که شهرت زیادی در بین علاقه مندان به کریپتو دارند. میم کوین دوج کوین(Dogecoin ) از سال2013 که این ارز دیجیتال وارد این بازار شده است تا به الان میم کوین شناخته شده با حجم معاملات بالایی است و جز میم کوین های برترقابل اهمیت بوده است.

از 11 آوریل 2023، ارزش بازار بیبی دوج 379 میلیون دلار است، در حالی که ارزش بازار دوج کوین Dogecoin به 11 میلیارد دلار نیز می رسد و آن را در رتبه هشتم بازار ارزهای دیجیتال قرار می دهد. می‌توان نتیجه گرفت که شهرت Dogecoin موقتی نبوده است.

با توجه به اینکه ارز دیجیتال بیبی دوج (Baby Doge) عرضه محدودی دارد و رویدادهای سوزاندن ماهانه را پشت سر می گذارد، به عنوان یک تورم بیش از حد در نظر گرفته می شود. از سوی دیگر، دوج کوین محدودیتی برای عرضه توکن خود ندارد و تورم فوق العاده محسوب می شود.

تفاوت ارز دیجیتال بیبی دوج و توکن شیبا

تفاوت ارز دیجیتال بیبی دوج و شیبا
شیبا بیبی دوج
مبتنی برشبکه بلاکچین اتریوم مبتنی بر بلاکچین غیر متمرکز بایننس
ارزش بازار 5.8 میلیارد دلار ارزش بازار 142 میلیون دلار
گزینه مطمعن برای سرمایه گذاری گزینه ریسک بالا برای سرمایه گذاری
پشتیبانی از تکنولوژی بلاکچین قدرتمند اتریوم
و امکانات در حال رشد
عدم بهره‌مندی از تکنولوژی پشتیبانی قدرتمند

ارز دیجیتال بیبی دوج را از کجا بخریم ؟

 ارز دیجیتال بیبی دوج را باید از صرافی‌های معتبری که این ارز را لیست کردن بخرید. خرید فروش بیبی دوج در صرافی ارز دییجتال ارزهشت امکان پذیر است.

آیا بیبی دوج سرمایه گذاری خوبی است؟

به خاطر داشته باشید که ارز دیجیتال بیبی دوج (Baby Doge) در ابتدا توسط یک توییت از ایلان ماسک منتشر شد. این نکته قابل ذکر است، شاید فکر کنید توئیت های فضای مجازی پ+چگونه میتوانند به حفظ ارزش این ارز کمک کنند؟ اما باید بدانید که آنها می توانند  می‌توانند یک جامعه قوی از  ارزهای دیجیتال با عملکرد بالا را تشکیل دهند. در نهایت توکن بیبی دوج می‌تواند یک سرمایه گذاری بسیار سوداگرانه باشد. اگرچه ممکن است ارزش آن افزایش یابد، اما این احتمال نیز وجود دارد که بی ارزش یا تقریباً بی ارزش شود. قبل از ورود به معامله، ریسک های موجود در مبادله میم کوین ها را پیدا کنید. از سرمایه گذاری بیش از حد توان خود در سبد ارزهای دیجیتال خودداری کنید.

جمع بندی

سکه بیبی دوج (Baby Doge) توکنی استکه به تازگی وارد بازار ارزهای دیجتال شده است. دارندگان BABYDOGE ممکن است از پیشرفت تازه ای که این توکن داشته است خوشحال باشند اما همچنان آینده‌ی این کوین نامعلوم است. قبل از سرمایه گذاری، مطمئن شوید که درک خوبی از تاریخچه این ارز و همچنین مزایا و معایب آن دارید.

ادمین ارزهشت

Recent Posts

تعداد کاربران راکی رابیت به ۳۰ میلیون نفر رسید

راکی رابیت که یک بازی تلگرامی است و تیم توسعه‌ آن برای ساخت رباتش از…

6 ساعت قبل

همستر کامبت به چه کسانی کارت تقلب داده است؟

کم کم به زمان ایردراپ توکن HMSTR نزدیک می‌شویم.  این توکن قرار است در تاریخ…

8 ساعت قبل

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟

ارز دیجیتال بنفیت ماین چیست؟ مفهوم بنفیت ماین (Benefit Mine) به‌عنوان یک نوآوری قابل توجه…

1 روز قبل

چگونه ارز دیجیتال خوب برای سرمایه‌گذاری پیدا کنیم و از سودهای بازار جا نمانیم

رمز ارزها به دلیل فقدان معیارهای لازم برای ارزیابی و رواج کلاهبرداری برای سرمایه‌گذاری نیاز…

2 روز قبل

سه تسک ضروری ایردراپ راکی رابیت که باید انجام شود

کاربرانی که در بازی تلگرامی راکی رابیت در حال فعالیت هستند به زودی شاهد ایردراپ…

3 روز قبل

مقایسه تراست ولت و اکسودوس ولت ؛ کدام یک برای ذخیره ارزهای دیجیتال بهتر است؟

اکسودوس و تراست ولت دو کیف پول ارز دیجیتال غیر امانی با اعتبار بالا هستند…

4 روز قبل