ارز دیجیتال آریش نت

ارز دیجیتال آریش نت/ خرید و فروش آریش نت(IRISnet)

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 20 اردیبهشت 1402

ارز دیجیتال آریش نت (IRISnet) چیست؟

ارز دیجیتال آریش نت(IRISnet)، یک شبکه ارتباطی است که در سال 2019 برای عموم راه اندازی شد. این پروژه به منظور ارتقای فناوری بلاکچینی فعلی به وجود آمده است و این امکان را ایجاد می‌کند که هزاران و میلیونها شغل کوچک و متوسط و حتی ارائه دهندگان مشاغل آزاد مستقل بتوانند خدمات خود را بر شبکه‌های بلاکچینی ارائه دهند.

این پروتکل به دنبال استفاده از چندین بلاک چین عمومی و پیوند و ایجاد راه ارتباطی بین آنهاست. همانطور که در وایت پپیر این ارز بیان شده هدف این پروژه (IRISnet) قدرتمند کردن هزاران شرکت و ارائه دهندگان خدمات مستقل، با قدرت شبکه های بلاکچین غیرمتمرکز و منبع باز است.

بنیانگذاران IRISnet چه کسانی هستند؟

IRISnet توسط تیمی از کارشناسان فناوری پشت Bianjie AI، یک شرکت فناوری پیشرفته مستقر در شانگهای که در سال 2016 تأسیس شد، طراحی و توسعه داده شد.

هریت کائو یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی Bianjie و یکی از نیروهای اصلی در ایجاد پروتکل IRISnet است. او روی ارائه راه حل های مدرن برای مشکلات در بخش مالی و همچنین راه حل های مبتنی بر بلاک چین برای موسسات مراقبت های بهداشتی کار کرده است. علاوه بر هوش مصنوعی Bianjie، هریت کائو نیز به شدت روی جنبه کلان داده IRISnet تمرکز دارد.

هایفنگ شی یکی دیگر از بنیانگذاران هوش مصنوعی Bianjie است. او در توسعه سیستم‌های توزیع‌شده و برنامه‌های بلاک چین تخصص دارد. او و هریت کائو به ایده IRISnet به عنوان یک راه حل بلاک چین برای مشاغل کوچک و متوسط رسیدند.

الگوریتم اجماع ارز دیجیتال اریش نت

الگوریتم اجماع ارز دیجیتال آریش نت (IRISnet) تندرمینت (Tendermint) است که در سال 2014 توسط جائه کووان (Jae Kwon) و ایثن بوکمن (Ethan Buchman) به دنیا معرفی شد. این برنامه در اصل پروتکلی بود که کمک می‌کرد بدون اینکه لایه‌های پایینی بلاکچین درگیر شوند، شما بتوانید برنامه‌های هوشمند خود را به راحتی در لایه کاربردی بلاکچین راه اندازی کنید.  با دیگر بخش‌های بلاکچین آن را سازگار کنید سپس آن را به صورت یک سیستم یکپارچه ارائه دهید. تندرمینت درواقع یکی از اعضای کیت توسعه نرم افزاری شبکه کازماس (Cosmos) است. کازماس، پروژه‌ای است که به کمک تندرمینت درتلاش است تا مشکلات همکاری نودها را در سطح بلاکچین حل کند. به کمک این کیت توسعه، شما می‌توانید روی الگوریتم تندرمینت، بلاکچین‌های خصوصی و عمومی خود را با استفاده ماژول‌های متفاوت بسازید.

آنچه توکن آریش نت (Irisnet) را منحصر به فرد می کند

یکی از مواردی که این ارز دیجیتال را منحصر به فرد می‌کند. همانطور که در بالا اشاره کردیم؛ ارائه راه‌حل‌هایی برای فعالیت کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، بر روی شبکه بلاکچین است که آن را از بقیه بازار متمایز می‌کند.

یکی از اصلی‌ترین نقاط فروش پروتکل IRISnet این است که هدف آن ترکیب قابلیت‌های داخلی و خارج از زنجیره است. در حالی که تراکنش ها بر روی بلاک چین انجام می شود، پردازش داده ها و منطق ترید خارج از زنجیره اجرا می شود. علاوه بر این، IRISnet همچنین محصولاتی مانند کیف پول هوشمند را برای عملیات ترید ارائه می دهد.

چه عواملی بر Irisnet تأثیر می گذارد؟

مانند هر منبع دیگری، بسیاری از نیروهای بازار بر قیمت شبکه IRIS تأثیر می‌گذارند. کل اتفاقات مانند هارد فورک یا تغییرات پروتکل جدید می تواند بر این پویایی تأثیر بگذارد. قیمت IRIS همچنین ممکن است تحت تأثیر قوانین، پذیرش شرکت ها و دولتی، هک مبادلات بیت کوین و سایر رویدادهای واقعی قرار گیرد. در مدت زمان کوتاهی، ارزش بازار شبکه IRIS ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

کاربرد ارز دیجیتال آریش

توکنومتری ارز دیجیتال آریش نت (Irisnet)

در جنسیس، عرضه اولیه توکن 2,000,000,000 توکن IRIS خواهد بود. توزیع توکن های IRIS به شرح زیر برنامه ریزی شده است:

  • فروش خصوصی : 25 درصد
  • تیم توسعه‌دهنده (Bianjie) : 15 درصد (دوره 4 ساله واگذاری از زمان راه‌اندازی IRIS Hub، که طی آن تیم 1/48 از توکن‌های IRIS خود را هر ماه اختصاص می‌دهد)
  • تیم توسعه‌دهنده (Tendermint) : 10 درصد (دوره 2 ساله واگذاری از زمان راه‌اندازی IRIS Hub، که طی آن تیم 1/24 از توکن‌های IRIS خود را هر ماه اختصاص می‌دهد)
  • فاندیشن: 15 درصد (برای پشتیبانی از عملیات بنیاد محفوظ است)
  • توسعه اکوسیستم: 30 درصد (معاوضه با مناطق متصل به IRIS Hub؛ کمک مالی به کاربران بالقوه؛ جوایز به شرکای برجسته)
  • ایردراپ: 5 درصد  (هدف این ایردراپ پشتیبانی از موفقیت طولانی مدت هر دو هاب Cosmos و IRIS است. یکی از تفکرات طراحی این است که این ایردراپ به دارندگان ATOM از طریق یک ایردراپ ویژه به کیف پول متعلق به Cosmos Hub برای دارندگان ATOM و سهام IRISnet. این می‌تواند امنیت هر دو هاب را افزایش دهد همچنین دارندگان ATOM می‌توانند از پاداش‌های بلوک یک HUB دیگر لذت ببرند)

زمانی که شبکه IRIS به طور کامل مستقر شود، نرخ تورم سالانه توکن‌های IRIS برای در نظر گرفتن این واقعیت تعدیل می‌شود که ممکن است بخش قابل‌توجهی از توکن‌های IRIS در گردش به‌طور داوطلبانه توسط شرکت‌کنندگان برای شرکت در الگوریتم اجماع به اشتراک گذاشته شود.

درآمد حاصل از فروش خصوصی توکن‌های IRIS

توزیع استفاده برنامه ریزی شده به شرح زیر است:

  • عملیات بنیاد: 10٪ (شامل هزینه های ارائه دهندگان خدمات و پیمانکاران، به عنوان مثال، حسابرسی، مشاوره، حقوقی و سایر هزینه های شخص ثالث، و سایر هزینه های سربار)
  • توسعه نرم افزار: 50% (شامل هزینه ها، هزینه ها و هزینه هایی که مستقیماً به توسعه راه اندازی نسبت داده می شود)
  • فعال سازی توسعه دهنده: 10٪ (شامل بودجه جوایز به داوطلبان و برنامه های آموزشی)
  • حمایت های تحقیق و توسعه: 10%(شامل کنفرانس، برنامه های تحقیقاتی و اطلاع رسانی دانشگاه)
  • بازاریابی و تبلیغات: 20٪ (شامل توسعه کسب و کار، برنامه های جامعه و اطلاع رسانی، همراه با هزینه های مربوط به سفر، ارتباطات، انتشار، توزیع و سایر هزینه ها)

کاربرد توکن های IRIS

  • در سطح اجماع، IRIS نشانه ای است که توسط اعتبار سنجی ها و نمایندگان برای ایمن سازی شبکه PoS و در عین حال دریافت پاداش برای انجام آن استفاده می شود.
  • IRIS نشانه کارمزد پیش‌فرض برای همه تراکنش‌های شبکه است.
  • دارندگان توکن IRIS می توانند با ایجاد و رای دادن به پیشنهادات حاکمیتی در حاکمیت زنجیره ای شرکت کنند.
  • IRIS توکن پایه ای است که توسط پروتکل coinswap برای تبادل توکن زنجیره ای استفاده می شود.
  • IRIS نشانه کارمزد پیش‌فرض است که توسط ارائه‌دهندگان خدمات برای واریز و جمع‌آوری هزینه استفاده می‌شود.

شبکه IRISnet چگونه ایمن است؟

مانند بسیاری از آلتکوین های محبوب، IRISnet یک سکه اثبات سهام (dPoS) است که بر اساس توافق Tendermint است. Tendermint اندکی پس از معرفی اجماع بیت کوین و اتریوم ظاهر شد و هدف آن تبدیل شدن به یک موتور اجماع فراگیر است.

برای تکمیل تراکنش بر اساس اجماع dPOS، ذینفعان از یک اعتبارسنجی مورد اعتماد درخواست اقدام می کنند، که سپس تراکنش را پردازش می کند. اعتبار سنجی (گره ها) موظف به انجام دقیق هستند. در غیر این صورت از شبکه حذف می شوند.

چگونه ارز دیجیتال آریش نت را بخریم؟

شما می‌توانید برای خرید وفروش ارز دیجیتال آریش نت به صرافی های معتبر ایرانی مراجعه کنید که این  ارز دیجیتال را در صرافی خود لیست کرده باشند. در ادامه صرافی‌ای معتبر جهت خرید و فروش آریش نت آورده شد است.

جمع بندی

در نتیجه می‌توان گفت ارز دیجیتال آریش نت با توجه به کارایی و فناوری بلاکچینی که دارد، در آینده جز توکن های رو به رشد و سود است و برای سرمایه گذاری بلند مدت مناسب است. اما توجه داشته باشید ارزی برای سبد سهام شما مناسب است که با تحلیل و تصمیم شما انتخاب شده باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات