ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟

ارزهای هوش مصنوعی | برترین ارز هوش مصنوعی در سال 2023

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 9 فروردین 1402

هوش مصنوعی (AI) چیست؟

هوش مصنوعی شاخه ای از علوم و مهندسی کامپیوتر است. سیستم‌های هوش مصنوعی داده‌های زیادی را با استفاده از الگوریتم‌ها و مدل‌های آماری ارزیابی می‌کنند و پیش‌بینی‌ها یا انتخاب‌های خود را بر اساس آن مورد تحلیل‌ها قرار می‌دهند. پس می‌توان گفت هوش مصنوعی قادراست به صورت خودکار و با استفاده از الگوریتم‌ها و شبکه‌های عصبی، مانند رفتار انسان‌ها برای حل مسائل، یادگیری، تشخیص الگو، تصمیم‌گیری و … به کار برود.

هوش مصنوعی در دهه‌های اخیر، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. به طور خاص ، می‌توان گفت بسیاری از صنایع را تحت تاثیر خود قرار داده است. صنایعی مثل پزشکی، خودروهای هوشمند، ترافیک شهری، بازی های ویدئویی و همچنین در کسب و کارها و خدمات مشتریان، بسیار مؤثرعمل کرده است.

ارزهای هوش مصنوعی چیست؟

ارز دیجیتال هوش مصنوعی نوع نسبتا جدیدی از ارز دیجیتال است که در بازار ارزهای دیجیتال محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. این ارزها از چندین جهت با سایر ارزهای دیجیتال متفاوت است که قابل توجه ترین آنها کاربرد آن است.

کاربرد ارزهای هوش مصنوعی

  • سکه‌های هوش مصنوعی معمولاً شامل یک پلتفرم هوش مصنوعی هستند که کاربران را قادر می‌سازد تا برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مخصوص خود را ایجاد و استفاده کنند. یعنی کاربران می‌توانند الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را برای تصمیم‌گیری بهتر سرمایه‌گذاری، مدیریت کارآمدتر دارایی‌های رمزنگاری خود و حتی معاملات خودکار ایجاد و استفاده کنند. برخلاف ارزهای دیجیتال مرسوم، ارزهای رمزنگاری شده با هوش مصنوعی الگوهای بازار را مطالعه می‌کنند، پیش‌بینی می‌کنند و معاملات خودکار را با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی انجام می‌دهند.

در نهایت سرمایه گذاران، ارزهای هوش مصنوعی را به عنوان یک گزینه برای سرمایه گذاری پویاتردر نظر می‌گیرند؛ زیرا آنها در یادگیری و تطبیق با تحولات بازارتبحر دارند.

  • ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی، کمتر در برابر حملات مخرب آسیب پذیرهستند؛ زیرا از فناوری بلاکچین استفاده می‌کنند. علاوه بر این، ارزهای هوش مصنوعی را می‌توان در یک بازار و شبکه غیرمتمرکز استفاده کرد. به این معنا که به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به اشخاص ثالث، توکن ها را مستقیماً روی بلاک چین بخرند و بفروشند.
  • ارزهای دییجیتال هوش مصنوعی یک سیستم منحصر به فرد است که به کاربران می‌تواند با مشارکت در شبکه پاداش دریافت کنند. این امر افراد را تشویق می‌کند تا به شبکه بپیوندند و با ارائه خدمات یا داده های ارزشمند به رشد آن کمک کنند. همه این ویژگی ها، ارز دیجیتال هوش مصنوعی را به گزینه ای جذاب برای سرمایه گذارانی تبدیل می‌کند که به دنبال جایگزینی برای ارزهای دیجیتال سنتی هستند.

برخی از ارزهای رمزنگاری شده هوش مصنوعی برای افزایش امنیت شبکه از فناوری هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، برخی از سکه ها از فناوری تشخیص چهره برای تأیید تراکنش ها و جلوگیری از تقلب استفاده می‌کنند.

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی چگونه کار می‌کنند؟

ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی از قدرت هوش مصنوعی برای گرفتن تصمیمات ترید آگاهانه تر و بهبود کارایی تراکنش ها در شبکه بلاک چین استفاده می‌کنند. در ادامه مراحل کار ارزهای دیجیتال هوشمند به تفکیک توضیح داده شده است.

جمع آوری داده ها: رمزارزهای مبتنی بر هوش مصنوعی، اطلاعات را از منابع مختلف، از جمله مقالات خبری، رسانه های اجتماعی و الگوهای بازار جمع آوری می کنند. سپس برای پیدا کردن روندها و پیش‌بینی رفتار بازار، این داده‌ها را با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین بررسی می‌کنند.

استراتژی معاملاتی: سیستم هوش مصنوعی بر اساس تجزیه و تحلیل، یک برنامه معاملاتی، از جمله زمان خرید، فروش یا نگهداری ارز دیجیتال ایجاد کرده و بدون تصمیم گیری و دخالت انسان  به صورت خودکار انجام می‌شود.

اجرا: هنگامی که سیستم هوش مصنوعی یک استراتژی معاملاتی را انتخاب کرد، از قراردادهای هوشمند برای انجام معاملات در شبکه بلاک چین استفاده می‌کند. و مطابق معیارها این استراتژی‌ها خودکار و به صورت مستقل اجرا می‌شود.

یادگیری و بهبود مستمر: الگوریتم‌های یادگیری ماشینی توسط ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی برای یادگیری مداوم و بهبود عملکرد آنها استفاده می‌شوند. این سیستم می‌تواند نتایج تراکنش های قبلی را بررسی کند و استراتژی های خود را در صورت لزوم برای افزایش موفقیت در آینده اصلاح کند.

با این حال، مانند همه ارزهای دیجیتال، سرمایه‌گذاران باید احتیاط کنند و قبل از سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتال هوش مصنوعی، تحقیقات کاملی انجام دهند.

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی در بازار ارز دیجیتال

استفاده از هوش مصنوعی در بازار کریپتو می‌تواند مزایای ومعایب متعددی داشته باشد که در ادامه به طور خلاصه به آن پرداخته ایم.

مزایا و معایب ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی
معایب مزایا
نبود مقررات: به علت نوظهوربودن این صنعت نظارتی
به صورت جدی وجود نداشته واحتمال کلاهبرداری درآن وجود دارد
بهبود تصمیم‌گیری: با تجزیه و تحلیل داده ها توسط هوش مصنوعی
که شامل بررسی الگوها و روند هاست.معامله گران می‌توانند بهتر تصمیم بگیرند
که چه ارزهایی ا بخرند یا ببفروشند (تصمیمی با آگاهی)
نوسانات: ارزهای هوش مصنوعی مانند ارزهای دیجیتال تحت
تاثیرعوامل مختلفی قرار دارد به همین علت ممکن است
نوسانات زیادی داشته باشد
افزایش کارایی: با هوش مصنوعی می‌توان تجزیه ، تحلیل و ترید را به
این به معنای  صرفه جوی در زمان و سرعت بخشیدن تراکنش در
شبکه بلاکچین است.صورت خودکار کرد
مسائل فنی: استفاده از هوش مصنوعی در بازار ارزهای دیجیتال
که تجزیه و تحلیل می‌شود بستگی دارد.به کیفیت داده هایی
اگر داده ها نادرست یا ناقص باشند، سیستم هوش مصنوعی ممکن است تصمیمات نادرستی بگیرد
مدیریت ریسک بهتر: به معامله گران در مقدار دارایی که باید
سرمایه گذاری کنند با توجه به ارزیابی داده ها کمک می‌کند( انتخاب آگاهانه)
نگرانی اخلاقی: ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی می‌توانند
نگرانی‌های اخلاقی مانند احتمال سوگیری در تصمیم‌گیری
یا تأثیر بر اشتغال در صنعت مالی را ایجاد کنند
امنیت بهتر: هوش مصنوعی با توجه به عملکردی خود قادر
به شناسایی نقص های امنیتی و توقف آنها در بازار
ارز دیجیتال کمک می‌کند.( کاهش امنیت وهک)

بهترین ارزهای هوش مصنوعی در سال 2023

در ادامه به بهترین ارزهای هوش مصنوعی بررسی می‌کنیم.

سینگولاریتی نتورکت(SingularityNET )

ارز دیجیتال سینگولاریتی نتورکت(SingularityNET) با نماد (AGI) شناخته شده است. رمز ارز سینگولاریتی یک پلتفرم بلاک چین است که به تمام افراد اجازه می‌دهد خدمات هوش مصنوعی بسازد، به اشتراک بگذارد و درآمد کسب کند. این یعنی یک بازارداخلی که در آن کاربران می‌توانند خدمات هوش مصنوعی را با خرید رمز ارز بومی آن (AGI) استفاده کنند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند ازراه‌حل‌ها و مدل‌های هوش مصنوعی بدون نیاز به ساختن کامل اپلیکیشن‌ها برای کاربران، درآمد کسب کنند. به طور مشابه، توسعه دهندگان می‌توانند راه حل ها و مدل های هوش مصنوعی را برای استفاده در برنامه های خود خریداری کنند.

ارز دیجیتال فچ (Fetch.AI)

رمز ارزهوش مصنوعی فچ (Fetch.ai) یک پلتفرم هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مبتنی بر بلاک چین است. Fetch هدف این پلتفرم اتصال الگوریتم ها و دستگاه های اینترنت اشیا می‌باشد. این ارز دیجیتال بر روی بلاکچین اپن سورس ومتن باز است تا به کاربران به منظور ایجاد زیر ساخت های اکوسیستم و پیاده سازی مدل های تجاری، طراحی شده  کمک کند.توکن مورد استفاده دراین بلاکچین (FET)است که برای پرداخت تراکنش ها در شبکه استفاده می‌شود.

 خرید و فروش ارز دیجیتال فچ در صرافی ارز هشت

ارز دیجیتال نومرایر (Numerai)

رمزارز نومرایر(Numerai) یک شبکه بلاک چین هوش مصنوعی است که به عنوان یک صندوق تامینی غیر متمرکز عمل می‌کند و ازهوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای سرمایه گذاری در بازارهای سهام در سراسر جهان استفاده می‌کند. توکن مورد استفاده در این شبکه (NMR)است که پرداخت‌های درون شبکه را تسهیل می‌کند.

برای اطلاع از قیمت لحظه ای ارز دیجیتال نومرایر و خرید و فروش اینجا کلیک کن.

ارز دیجیتال کورتکس (CTXC)

رمزارز کورتکس (Cortex) یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است که به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد تا مدل های یادگیری ماشینی را روی بلاک چین ایجاد کنند. این پلتفرم یک اکوسیستم هوش مصنوعی غیرمتمرکز با فناوری بلاک چین را توسعه می‌دهد که ممکن است برای برنامه های مختلف از جمله تشخیص گفتار و تصویر مورد استفاده قرار بگیرد. توکن مورد استفاده در شبکه (CTXC) است.

برای خرید و فروش و اطلاع از قیمت کورتکس اینجا کلیک کن.

بهترین ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی در سال 2023

ارز دیجیتال اوشن پروتکل (Ocean Protocol)

اوشن پروتکل (Ocean Protocol) یک پلتفرم برای داده های غیر متمرکز مبتنی بر بلاک چین اتریوم است که این امکان را برای کاربران خود فراهم کده که به تبادل داده ها بپردازند و کسب درآمد کنند.

خرید و فروش ارز دیجیتال اوشن پروتکل در صرافی ارز هشت

ارزدیجیتال اگزک آرال سی (iExec RLC)

اگزک آرال سی  یک پلتفرم بلاک چین هوش مصنوعی اپن سورس یا منبع باز و غیر متمرکز است که بر روی بلاکچین اتریوم فعالیت می‌کند . و به کاربران اجازه داده تا از قدرت محاسباتی سیستم عامل خود کسب درآمد کنند و براساس تقاضا امکان دسترسی به منابع و فناوری‌های محاسباتی در ابر آی اگزک داشته باشند.

RLC توکن بومی شبکه اگزک(iExec) است و برای پرداخت هزینه استفاده از خدمات داخل پلتفرم استفاده می‌شود.

ارزدیجیتال هوش مصنوعی آلتیا (Alethea )

آلتیا یک پلتفرم هوش مصنوعی مبتنی بر بلاکچین است که برای اولین بارNFTs هوشمند به نام iNFT را خلق کرده است. در واقع iNFT ها آواتارهای دیجیتالی هستند که از هوش مصنوعی برای تعامل با مردم استفاده می‌کنند. این iNFT ها می‌توانند انیمیشن، صدا و هوش مصنوعی تولید شده با هوش مصنوعی (AI که می‌تواند متن، تصاویر، کد، ویدیو و غیره ایجاد کند) داشته باشد.

ارزدیجیتال هوش مصنوعی دی کارگو(dKargo)

رمز ارز دی کارگو(dKargo) یک بلاک چین است که از هوش مصنوعی برای حل مسائل اعتماد درکاربران و ایجاد یک شبکه کارآمد در بخش لجستیک استفاده می کند. به لطف ماهیت پاک نشدنی فناوری بلاک چین، این کار را با ارائه داده های معتبر به شرکت کنندگان انجام می‌دهد. توکن بومی این شبکه ((DKA است که برای خدمات درون شبکه ای استفاده می‌شود.

ارز دیجیتال فالا نتورک (Phala Network)

فالا نتورک یکی دیگر از پلتفرم‌های بلاک چین تقویت‌شده با هوش مصنوعی در مورد محاسبات ابری است، اما با تمرکز بر حریم خصوصی. این پلتفرم به عنوان یک جایگزین غیرمتمرکز برای خدمات رایانش ابری سنتی مانند Amazon AWS یا Google Cloud قرار گرفته است.PHA توکن شبکه است و برای پرداخت خدمات ابری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

برای اطلاع از قیمت لحظه ای ارز دیجیتال فالا نتورک اینجا کلیک کن.

ارز دیجیتال کووالنت (Covalent)

کووالنت شبکه ای است که داده بلاکچین های مختلف از جمله اتریوم، پلیگون و آوالانچ را جمع آوری می‌کند. سپس توسعه‌دهندگان می‌توانند از این داده‌های چند زنجیره‌ای را برای توسعه برنامه‌هایی استفاده کنند که مشکلات بخش‌هایی مانند مالی و خرده‌فروشی را حل کنند.CQT توکن بومی است در این شبکه و دارای سه هدف اصلی است:

  • با استفاده از این توکن حاکمیتی قدرت رای دادن به تغییر پارامترهای سیستم را دارید.
  • با داشتن این توکن می‌توانید اعتبارسنج شبکه تبدیل شده وپاداش دریافت کنید.
  • این توکن نشانه دسترسی به شبکه است که جستجو داده ها را برای کاربران API انجام می‌دهد.

 جمع بندی :

به طور کلی می‌توان گفت ارزهای دیجیتال هوش مصنوعی به عنوان یکی از عنوان های جدید بازار کریپتوکارنسی  در حال رشد و توسعه است وبا تمام چالش هایی از جمله نوسانات شدید، عدم نظارت هیچ سیستمی اما توانسته توجه طرفدارهای بسیاری را به خود جلب کند و افراد و شرکت های بسیاری را با خود همراه کند.

برچسب:
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات