ریزش قیمت بیت کوین به کم تر از 58 هزار دلار بعد از دو ماه

دسته بندی : اخبار 14 تیر 1403

صرافی ارز دیجیتال

ریزش قیمت بیت کوین به کم تر از 58 هزار دلار بعد از دو ماه. در طی ساعات گذشته قیمت بیت کوین به مبلغی کم تر از 58 هزار دلار رسید و این مسئله باعث لیکوئید شدن موقعیت های لانگ بیت کوین شد. به طوری که حدود 54.9 میلیون دلار سرمایه از دست رفته است! علت این ریزش چیست و آیا این ناحیه برای خرید بیت کوین مناسب است؟

ریزش قیمت بیت کوین به کم تر از 58 هزار دلار بعد از دو ماه علت چیست؟

در طی ساعت گذشته قیمت بیت کوین با ریزش قابل توجهی مواجه شد. به طور کلی نیز، بیت‌کوین بعد از دو ماه مجدد به سطح ۵۸ هزار و ۹۶۴ دلار بازگشته است و بر اساس داده‌های تریدینگ‌ویو، در طول هفته ۳.۴ درصد کاهش داشته است. افت بیت‌کوین زمانی اتفاق افتاد که میلیون‌ها دلار موقعیت لانگ اهرمی از بین رفت و به معامله‌گرانی که امیدوار به افزایش قیمت بیت‌کوین بودند ضربه زد. طبق داده‌های کوین‌گلس، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۴.۹ میلیون دلار از موقعیت‌های لانگ بیت‌کوین لیکویید شده است.

ریزش قیمت بیت کوین به کم تر از 58 هزار دلار بعد از دو ماه

علاوه بر این، معامله‌گرانی که به دنبال کسب سود از موقعیت‌های لانگ اتر (ETH) پیش از راه‌اندازی چندین صندوق قابل معامله‌ی با پشتوانه اتر (که انتظار می‌رود تا اواسط جولای راه‌اندازی شوند) بودند نیز شاهد لیکویید شدن موقعیت‌های خود شدند. در مجموع، ۵۷.۹ میلیون دلار از موقعیت‌های لانگ اتر در ۲۴ ساعت گذشته لیکویید شده است.

ریزش قیمت بیت کوین به کم تر از 58 هزار دلار بعد از دو ماه

علت ریزش قیمت بیت کوین به کم تر از 58 هزار دلار چیست؟

بسیاری از تحلیل گران علت این ریزش را  به صرافی ورشکسته‌ی ژاپنی‌ام تی گوکس نسبت داده می‌شود، که قرار است بازپرداخت تقریباً ۸.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین به طلبکاران خود را از اوایل جولای آغاز کند. با این حال، برخی از تحلیلگران بر این باورند که بازپرداخت‌ها ممکن است به اندازه‌ی تصور دیگران برای بیت‌کوین زیان‌آور نباشد.

سایر ارزهای دیجیتال اصلی و آلت‌کوین‌ها نیز در طول سقوط کوتاه‌مدت بیت‌کوین به زیر ۵۸ هزار دلار به شدت با کاهش قیمت مواجه شدند. اتر در زمان نگارش این متن ۴.۵ درصد کاهش یافته است و در جریان فروش گسترده‌ای که در ساعت ۲:۰۰ صبح به وقت هماهنگ جهانی در ۴ جولای رخ داد، به طور خلاصه تا ۳۱۵۰ دلار کاهش یافت.

قیمت بایننس‌کوین (BNB) نیز در این فاصله حدود ۶ درصد کاهش یافته است و از ۵۷۳ دلار به ۵۳۹ دلار رسیده است. سولانا (SOL) نیز بخش قابل توجهی از سودهای اخیر خود را از دست داد و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰.۳ درصد کاهش یافت و از بالاترین قیمت هفتگی ۱۵۴ دلار به ۱۳۶ دلار در زمان انتشار این مقاله سقوط کرد.

در همین حال، جستجو عبارت «خرید در کف» (Buy the Dip) طی دو روز گذشته در رسانه‌های اجتماعی به شدت افزایش یافته است، به طوری که استفاده از این عبارت در ردیت و توییتر در همین بازه زمانی دو برابر شده است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات