کلاهبرداری پیترکس

سایت پیترکس چیست و چرا متهم به کلاهبرداری است؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 16 مهر 1403

با توجه به پیشرفته شدن تکنولوژی‌ پرداخت‌های آنلاین در حوزه رمز ارزها، کلاهبرداری‌ها در این زمینه به شدت افزایش پیدا کرده است. اما با توجه به افزایش آگهی مردم، این شیوه‌ها روز به روز تغییر می‌کنند. به همین دلیل لازم است که ما همیشه اطلاعات کاملی در حوزه رمز ارزها داشته باشیم و اخبار را دنبال کنیم، تا روش‌های کلاهبرداری ارزهای دیجیتال را بشناسیم. یکی از سایت‌های کلاهبرداری ارزهای دیجیتال پیترکس است که به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده. در ادامه این مطلب از ارز هشت می‌خواهیم تا سایت Pitrex از جهات مختلف بررسی کنیم.

پیترکس (Pitrex) یک پلتفرم برای معامله و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است و از طریق روش‌های کلاهبرداری نسبتا پیچیده کاربران را فریب می‌دهد و در نهایت سرمایه آن‌ها را به جیب می‌زند!

در این سایت ادعا می‌شود که کاربران می‌تواند با معامله (خرید و فروش ارز دیجیتال) به سودهای کلان برسند. قطعا این امر منطقی به نظر نمی‌رسد! پس در ادامه همراه تیم تحلیلی وبلاگ ارز هشت باشید تا بهتر بدانید کلاهبرداری پیترکس چیست و به چه روشی انجام می‌شود.

پیترکس چیست؟

پلتفرم پیترکس یک وب سایت برای معاملع دارایی‌های مهمی همچون بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و لایت کوین (LTC) است. در این سایت به کاربران وعده داده می‌شود که در ازای هر معامله به آن‌ها سود پرداخت می‌شود. اما در دنیای امروز گول هر وعده بی‌پایه و اساسی را نخورید؛ زیرا پشت پرده اغلب این ادعا‌ها کلاهبرداری نهفته است.

در بررسی PITREX ابتدا همه چیز کاملا قانونی به نظر می‌رسد. پس می‌رویم به سراغ مرحله بعدی یعنی بررسی چارت‌ها که برای خرید و فروش ارز دیجیتال بسیار مهم اند. در سایت نمودار و چارت‌هایی نمایش داده می‌شود که به کاربر گفته می‌شود می‌تواند با معامله ارز X و یا سرمایه‌گذاری در ارز Y سود چشم گیری به دست آورند.

پس شروع به معامله یا سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال توسط این سایت می‌کنیم! حالا با معضل اصلی مواجهیم، همانطور که کاربران زیادی گذارش داده اند، امکان برداشت از این سایت وجود ندارد.

در زمان برداشت موجودی، از سمت سرور سایت با بهانه‌های متعددی مواجه هستیم. حتی اگر موفق شوید با پشتیبانی پیترکس ارتباط برقرار کنید، ادعا می‌شود که حساب شما دارای مشکلاتی در احراز است و یا اینکه باید مقدار دیگری وجه واریز کنید!

بنابراین با همین بررسی کوتاه می‌توان نتیجه گرفت که پیترکس یک سایت با عملیات کلاهبرداری است. دقت کنید همه وعده‌های این سایت دروغ است و بهتر است حواستان را جمع کنید. کلاهبرداری پیترکس، مخاطبان خود را از طریق وعده‌های دروغین اما جذاب و با تبلیغ در رسانه‌های اجتماعی به دست می‌آورد. حتما نسبت به این قضیه هوشیار باشید.

بیشتر بخوانید: راهکارهای افزایش امنیت موبایل در برابر کلاهبرداری‌های ارز دیجیتال

چرا سایت پیترکس مشکوک به کلاهبرداری است؟

عوامل تشکیل دهنده سایت پیترکس همه تلاش خود را کرده‌اند که یک پلتفرم قانونی به نظر آیند. اما در رابطه با این سایت چراغ‌های هشداری وجود دارد که با بررسی آن‌ها متوجه می‌شویم که پیترکس مشکوک به کلاهبرداری است. در ادامه این موارد را بررسی می‌کنیم:

  • ۱-وعده سودهای رویایی: در چارت و نمودارهای سایت پیترکس، وعده‌های بازدهی ثابت در حد صد و یا هزاران درصد آن هم در بازه کوتاه مدت به کاربران داده می‌شود. باید در نظر داشته باشید اصلا امکان رسیدن به چنین سودهایی در بازه کوتاه امکان‌پذیر نیست. (به جز استثناء ها) بنابراین این وعده‌های نشان از غیر واقعی بودن دارند!
  • ۲-عدم شفافیت نوع فعالیت و تیم تشکیل دهنده: در اکثر سایت‌های معتبر، در رابطه با مسیر فعالیت و تیم توسعه دهنده برای اعتمادسازی بین کاربران شفاف‌سازی می‌شود. اما در این پلتفرم در این رابطه هیچ شفافیتی وجود ندارد. همچنین رابطه با اینکه سود هر معامله از کجا به دست می‌آید نیز توضیحی وجود ندارد که این خود یک دلیل دیگر برای فعالیت مشکوک این وبسایت محسوب می‌شود.
  • ۳-عدم امکان برداشت وجه: همانطور که در قسمت قبلی گفتیم، طی بررسی‌های ما امکان برداشت وجه از پیترکس وجود ندارد. در واقع شما می‌توانید پول واریز کنید، اما امکان برداشت وجود ندارد!
  • ۴-ثبت اخیر دامنه: یکی دیگر از مورد‌های مشکوک، این است که دامنه سایت پیترکس به تازگی و در آپریل ۲۰۲۴ به ثبت رسیده است و این موضوع نشان ازعدم سابقه طولانی مدت آن‌ها دارد.
  • ۵-عدم شفافیت در نمایش پرتفولیو: در پیترکس، هیچ شفافیتی نسبت به دارایی‌های شما وجود ندارد. یعنی در پرتفوی شما نمایش داده نمی‌شود که چه دارایی و به چه میزان متعلق به شما است!

همه این موارد از جمله دلایلی هستند که به عنوان چراغ هشدار عمل می‌کنند. مراقب دارایی هایی باشید و به امید رسیدن به سودهای کلان سرمایه خود را هر جایی برای معامله وارد نکنید.

کلام آخر:

همانند سایر پروژه‌های غیر معتبر، پیترکس نیز خود را به عنوان یک بستر امن خرید و فروش ارز دیجیتال معرفی می‌کند. طبق ادعای‌های تیم توسعه دهنده افراد عادی می‌تواند با سرمایه‌گذاری در پیترکس به سودهای کلان برسند. اما در واقعیت همه این‌ها فریبی بیش نیست. .

سایت پیترکس، برای کلاهبرداری از افراد ناآگاه طراحی شده است و از طریق تبلیغات در پلتفرم‌های اجتماعی با جذب مخاطب به هدف خود رسیده است. با وجود این تبلیغات، قربانیان متقاعد می‌شوند که وجوهی را به سایت مذکور وارد و روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. اما امکان برداشت از این سایت وجود ندارد.

کارشناسان ارزهای دیجیتال در رابطه با استفاده از این سایت بسیار هشدار داده اند. ما در این مطلب نیز عوامل لازم را بررسی کردیم. سعی کنید با شناخت روش‌های کلاهبرداری نسبت به سرمایه خود و بستر سرمایه‌گذاری آن اطمینان کافی را داشته باشید.

شما با این سایت آشنا هستید؟ لطفا برای آگاهی بیشتر کاربران، تجربیات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.

کلاهبرداری آن آگاه باشند و از چنین پلتفرم‌هایی دوری کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات