حساب ایرانی ها

نحوه مسدود شدن حساب ایرانی ها در صرافی های خارجی + راه حل

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 10 بهمن 1401

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از کاربران ارز دیجیتال را به خودش مشغول کرده،  امکان افتتاح حساب کاربران ایرانی در صرافی‌های خارجی است. در واقع چون ایران توسط ایالت متحده آمریکا در زمینه فعالیت‌های اقتصادی وزارت بازرگانی و دارایی تحریم شده است. بسیاری از صرافی‌های غیر ایرانی رمز ارز در سراسر جهان اعلام کرده‌اند که به حساب ایرانی ‌ها هیچ‌گونه خدماتی را ارائه نخواهند کرد. با این وجود هستند صرافی های ارز دیجیتال غیر ایرانی که همچنان می‌توان از آنها استفاده کرد اما درباره میزان اعتبار و امنیت آنها جای سوال است.

حساب‌های ایرانی چگونه در بازارهای جهانی فعالیت کنند؟ آیا به راحتی می‌توان از سودی که در معامله بازارهای کریپتو است چشم پوشید؟ اگر همچنان از صرافی‌هایی که ما را تحریم کردند استفاده کنیم چه ریسک‌هایی را متحمل می‌شویم؟ صرافی‌های خارجی چگونه هویت کاربران ایرانی را شناسایی می کنند؟ راهی برای دور زدن تحریم‌ها است؟ در ادامه این مقاله از ارز هشت به بررسی پاسخ این سوالات خواهیم پرداخت.

چرا حساب ایرانی ها مسدود میشود؟

همانطور که می‌دانید به علت تحریم‌های ایران اگر صرافی خارجی‌ای متوجه هویت ایرانی شما بشود، دچار مشکلات متعددی خواهید شد از جمله مسدود شدن حساب کاربری‌تان و بلوکه شدن دارایی‌هایتان در صرافی.

صرافی‌ها چه زمانی متوجه هویت ایرانی ما می شوند؟ هنگامی‌که ازIP ایران استفاده کنیم یا برای احراز هویت، مدارک ایرانی خود را در اختیار آنها قرار دهیم. علاوه بر این اخیرا شرکت بایننس(یکی از بزرگترین صرافی‌های جهان) در حال همکاری با  سایفرتریس (CipherTrace) است، شرکت مذکور در زمینه تحلیل ارزهای دیجیتال و امنیت سایبری فعالیت می‌کند و در واقع وظیفه‌اش جلوگیری از کلاهبرداری، پولشویی و جرایم مالی در زمینه رمزارزها است. تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۰ این شرکت توانست با دنبال کردن IPهای ایرانی‌ در بلاکچین بیتکوین بیش از ۷۲۰۰۰حساب ایرانی را شناسایی کند.

حساب ایرانی ها

روش های دور زدن تحریم ها

با توجه به قوانین مالی FATF ایرانی‌ها مجاز به معامله در بازارهای مالی جهان نیستند.  اما چگونه افراد زیادی امروز بدون مشکل در حال فعالیت در این بازارها هستند؟ پاسخ اینجاست که خوشبختانه یکسری تمهیدات برای دور زدن این تحریم‌ها وجود دارد.

  • IP خود را تغییر دهید

یکی از شناخته شده‌ترین روش‌ها برای محفوظ ماندن هویت آنلاین استفاده از وی پی ان برای تغییر IP است. در واقع VPN، کشوری که شما از آن به نرم افزار وصل شده‌اید را تغییر میدهد اما ۲ نگرانی درباره فیلتر شکن وجود دارد:

۱) از آنجا که صرافی ها به تغییر آی پی شما حساس هستند حتما باید از فیلتر شکن IP ثابت استفاده کنید تا در هر بار وصل شدن به آن لوکیشن شما تغییر نکند و همواره ورود شما به صرافی خارجی از یک کشور مشخص باشد.

۲) ممکن است اتصال شما به فیلتر شکن برای ثانیه‌هایی قطع شود  و در همان لحظه‌ها موقعیت مکانی شما ایران نمایش داده شود و در صورت اتصال مجدد لوکیشن تغییر کند. این نیز یکی دیگر از عواملی است که سرورهای صرافی روی حساب شما حساس می‌شوند و امکان بلوکه کردن داراییتان وجود دارد.

  • از استیبل کوین‌های غیر متمرکز استفاده کنید

اگر به جای استفاده از استیبل کوین‌های معروف مانند تتر،  دیگر انواع آنها مانند DAI را به کار ببرید خطر فریز شدن دارایی تان را کاهش خواهید داد. اما باید بدانید که این استیبل کوین ها به اندازه USDT مشهور نیستند و جفت ارزهای کمی برای تبادل دارند.

  • استفاده از VPS

وی پی اس نوع خاصی از فیلتر شکن هست که توسط شرکت‌های هاستینگ به کاربران داده می‌شود. از مزایای این روش می‌توان به ثابت بودن همیشگی سرور شما اشاره کرد. زمانی‌که از VPS استفاده میکنین سرویس میزبان به هیچ‌وجه نمیتواند لوکیشن شما را شناسایی کند. اما این نکته را به خاطر داشته باشید که این راه حل ها تنها در باره صرافی‌هایی که احراز هویت ندارند، کارآمد است.

  • استفاده از کیف پول هنگام جا به جایی رمز ارزها

تاچند وقت پیش با راه حل‌های بالا می‌توانستیم با حساب ایرانی ها به راحتی در صرافی‌های خارجی ترید کنیم. اما الان فشارهای آمریکا بسیار زیاد شده و باید احتیاط بیشتری کنید. یکی از روش‌های جایگزین استفاده از کیف‌پولهای شخصی هنگام برداشت و واریز رمز ارز به صرافی است.

با داشتن کیف پولی واسط، هنگامی‌ که شما ارز دیجیتال از صرافی ایرانی می‌خرید ابتدا آن را به ولت شخصیتان می‌فرستید سپس  ارزها را به صرافی دیگر منتقل می‌کنید و بالعکس این مسیر را برای فروش رمز ارز نیز طی خواهید کرد.

  • حساب های ایرانی در صرافی ایرانی

هستند کاربرانی که با استفاده از روش‌های بالا از امکانات گسترده صرافی‌های خارجی استفاده می‌کنند و در ازای آن بهای گزاف ریسک از دست رفتن سرمایه‌شان را نیز می‌پردازند.

شما می‌توانید به راحتی از صرافی‌های آنلاین ایرانی استفاده کنید. ارز دیجیتال مورد نظرتان را بخرید و در کیف پول خود ذخیره کنید. این صرافی‌ها با اتصال به صرافی‌های خارجی امکان خریدو فروش  لحظه‌ای با ریسک کمتر را برای شما فراهم می‌کنند.

صرافی مطمئن برای افتتاح حساب

می‌توانید راهنمای کامل انتخاب صرافی معتبر را در مقاله بهترین اپلیکیشن‌های خرید و فروش ارز دیجیتال مطالعه کنید. در ادامه یکی از بهترین صرافی‌های ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم.

ارز هشت کاملترین صرافی ایران

صرافی ارز هشت از سال 1397 در زمینه معاملات ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند. این اپلیکیشن که اکنون بیش از  100 هزار نصب در گوگل پلی دارد یکی از انتخاب‌های خوب برای شروع کار با رمزارزها، بدون دردسر در ایران است. با عضویت در سایت ارز هشت از امنیت بالا ، کارمزد پایین و تنوع ارز برخوردار می‌شوید.

به علاوه این پلتفرم معاملاتی دارای نسخه اپ نیز می‌باشد که تمامی امکانات سایت را به صورت یکجا جمع کرده است تا به راحتی بتوانید با موبایل به دارایی دیجیتال خود دسترسی داشته باشید. اطلاعات کامل درباره اپلیکیشن ارزهشت را می‌توانید در مقاله بهترین اپلیکیشن‌های ایران و جهان بخوانید.

برخی از ویژگی‌های ارز هشت
  • پایین‌ترین نرخ و کارمزد
  • ‏تسویه آنی برداشت های ریالی
  • ‏معامله بدون محدودیت تمامی رمز ارز ها
  • ‏مشاهده نرخ لحظه ایی ارز ها در نمودار
  • ‏ورود آسان و سریع به برنامه با استفاده از اثر انگشت
  • پشتیبانی قوی ۲۴ ساعته
  • رفرال گیری
  • بیش از ۴۰۰ رمزارز
  • امنیت بالا
  • بالاترین تعداد نصب صرافی ایرانی در گوگل پلی
برچسب:
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نظرات