ربات های تریدر ارز دیجیتال چیست؟

ربات های تریدر ارز دیجیتال/ بهترین ربات‌های تریدر در سال 2023

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 20 اسفند 1401

امروزه هوش مصنوعی زندگی ما را بسیار ساده و در بازار‌های مالی مخصوصا بازار ارز دیجیتال بسیار کاربردی عمل کرده است. برای مثال ربات‌های تریدر برای سرمایه‌گذاران تازه کار و باتجربه نعمت بزرگی تلقی می‌شود و به معامله‌گران کمک می‌کند با استفاده از این ربات‌ها به بررسی نمودارها و روندها و رویدادهای خبری بپردازند و با کمترین زمان، بیشترین سود را در بازار ارزهای دیجیتال کسب کنند. در نهایت ربات‌های تریدر با استفاده از الگوریتم‌‌های هوش مصنوعی و نظارت بر شرایط فعلی در تمام مدت بازار ارز دیجیتال را بررسی می‌کند.
ما در این مقاله از ارز هشت به توضیحاتی از چیستی و چگونی کار ربات‌های تریدر، همچنین انواع ربات‌های ترید و بهترین ربات‌های معاملاتی در سال 2023 می‌پردازیم.

ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟

ربات تریدر یک برنامه نرم افزاری است که وظایف معاملاتی مانند انتخاب، خرید و فروش یک ارز دیجیتال را بر اساس پارامترهای مشخصی که توسط برنامه نویس تعیین شده است. را به صورت خودکار انجام می‌دهد. این ربات ها معاملات را با کمترین خطا انجام داده و تقریباً نیازی به دخالت انسانی ندارند و از آنجایی که معاملات ارزهای دیجیتال هفت روز در هفته به صورت شبانه روزی انجام می‌شود، ربات‌های معاملاتی یا تریدر به عنوان ابزاری واقعی برای معامله‌گران حرفه‌ای و مبتدی ظاهر شده است تا در هر ساعتی از شبانه روز، هر حرکتی را که در بازار ارزهای دیجیتال می‌خواهد انجام داده و سود کسب کنند.

ربات‌های تریدر برای اجرای استراتژی‌های معاملاتی با استفاده از اصول هوش مصنوعی (AI) مانند ایمنی، شفافیت و اعتماد ساخته شده اند. مانند خرید توکن‌های کریپتو کم ارزش، افزودن ارزهای دیجیتال جدید که وارد بازار شده‌اند یا حتی ترید ارزهای دیجیتال برای به دست آوردن سود از نوسانات قیمت.

در نهایت از آنجایی که ربات‌های تریدر بر اساس قوانین و شرایط پیش فرض کار می‌کنند، باعث جلوگیری از گرفتار شدن سرمایه گذاران در دام احساسات شده و روش کارآمدی برای معامله در بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال محسوب می‌شوند.

یک ربات تریدر کریپتو چگونه کار می کند؟

ربات‌های تریدر داده‌های صرافی‌ها را جمع‌آوری می‌کنند، سیگنال‌های ترید را از داده ها تولید، ریسک مربوطه را محاسبه و سپس معامله را اجرا می‌کنند. این فرآیند برای معاملات خرید یا فروش انجام می شود.
ربات‌ها با استفاده از کلیدهای Application Programming Interface (API) برای دسترسی به حساب معامله گر، ابتدا داده‌ها را با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین تجزیه و تحلیل می کند و معاملات بالقوه مطابق با معیارهای از پیش تعیین شده  را شناسایی می کند. می‌توان گفت با تحلیل عمیق از بازار و روند ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری را انجام می‌دهند.
ربات‌های معاملاتی متعاقباً، سرمایه را متناسب با ریسک تعریف شده توسط معامله‌گر، شخصی سازی می‌کند و با ارسال سفارش‌های خرید یا فروش به صرافی ارز دیجیتال معاملات را انجام می‌دهد. در نتیجه می‌توان گفت معاملات را با توجه به اولویت‌های شخصی معامله گر و استراتژی‌های ارزهای دیجیتال تنظیم می‌کند. علاوه بر این، یک ربات معاملاتی ارزهای دیجیتال می‌تواند معاملات را به طور خودکار با رعایت قوانین و مشخصاتی که از قبل تنظیم کرده اید باز یا بسته کند.

مزایای ربات تریدر کریپتو

برای درک بهتر و شناخت ربات‌های تریدر به مزایای و معایب آن می‌پردازیم.

  • با استفاده از یک ربات تریدر ارز دیجیتال، می توانید معاملات را با شفافیت بیشتر انجام داده، درست‌تر تصمیم بگیرید و از احساساتی مثل ترس، طمع … خودداری کنید؛ زیرا این حالات و احساسات به شدت بر معاملات ترید شما تأثیر گذار است که در نتیجه، منجر به تصمیم گیری اشتباه شده و خطر ضرر مالی را افزایش می‌دهد.
  • معامله گران مجبور نیستند همیشه استراتژی‌های خود را داشته باشند؛ تنها کاری که معامله گران باید انجام دهند این است که قوانین و شرایط بازار را تنظیم کنند و انواع مختلف سفارش را در حالت ترید خودکار ایجاد کنند.
  • استفاده از ربات‌های ترید باعث سرعت بخشیدن دو چندان معاملات می‌شود. علاوه بر این، این ربات‌ها ظرفیت تجزیه و تحلیل ترابایت داده را در یک ثانیه نیز دارند.
  • معاملات شبانه روزی بدون اینکه همیشه جلوی کامپیوتر یا لپ تاپ خود بمانید امکان پذیر است. به عبارت دیگر،باعث افزایش بهره وری شما می‌شود؛ زیرا احتمال از دست دادن شانس های سودآور در هنگام خواب و استراحت شما بسیار کم است.
  • بک تست و ترید آزمایشی دو مزیتی هستند که توسط ربات‌ها ارائه می‌شود. این قابلیت‌ها ممکن است به عنوان یک بستر آزمایشی مجازی برای برنامه سرمایه گذاری شما مورد استفاده قرار گیرد.
  • ربات تریدر ارز دیجیتال می تواند به شما کمک کند تا استراتژی های معاملاتی خود را دوباره امتحان و استراتژی‌های خود را اصلاح کنید.

معایب ربات های تریدر ارز دیجیتال

ربات‌های تریدرممکن است دارای نقص و ایراداتی باشند و اشتباه عمل کنند؛ پس نمی‌توان گفت که صددرصد کامل هستند.

برخی از ربات‌های تریدر پیشرفته‌تر و ایمن‌تر و صد البته گران قیمت‌تر هستند؛ اما بر سودآوری شما در بازار ارز دیجیتال بسیار تأثیر گذار خواهند بود.

هنگامی که از یک ربات تریدر ارز دیجیتال استفاده می کنید، شما دیگر کنترلی بر معاملات خود ندارید؛ زیرا ربات‌ها معاملات را از طرف شما انجام می‌دهد.

نکات مورد استفاده در هنگام استفاده از ربات‌ها

باید قبل از استفاده از ربات تریدر ارز دیجیتال، چندین نکته مهم را در نظر بگیرند:

امنیت: معامله گران هرگز نباید از ربات های ساخته شده توسط افراد ناشناخته و غیر قابل اعتماد، استفاده کنند. برخی از برنامه‌ها می‌توانند بسیار پیچیده باشند و استراتژی ترید و سرمایه شما را در معرض خطر قرار دهند.

قابلیت اتصال: رباتی را انتخاب کنید که در اتصال  مشکلی نداشته باشد؛ زیرا ربات‌های تریدر باید به صورت شبانه روز در هفته معاملات خود را انجام دهد. بنابراین، برنامه باید به طور پیوسته بدون مشکلات کار کند. مطمئن شوید که یک برنامه انتخابی اتصال پایدار را تضمین می کند.

شفافیت: ربات‌هایی را انتخاب کنید که در یک شبکه معتبر و شفاف ایجاد شده و توسط توسعه دهندگان معتبر فعالیت می‌کند.

راحتی در استفاده: ربات های تریدر باید کاربر پسند و استفاده از آن آسان باشد تا هر معامله گری با هر سطحی بتواند از آن استفاده کند.

انواع ربات تریدر ارز دیجیتال

انواع ربات های تریدر

انواع مختلف ربات‌های تریدر عبارتند از:

 ربات آربیتراژ (Arbitrage Bot)

این ربات از تفاوت قیمت ارزهای دیجیتال بین صرافی های مختلف سود کسب می‌کند. به عنوان مثال، اگر بیت کوین در یک صرافی با قیمت پایین تر و در صرافی دیگر با قیمت بالاتر معامله شود، ربات آربیتراژ بیت کوین را از صرافی ارزان تر خریداری کرده و آن را در صرافی قیمت بالاتر می‌فروشد تا سود کسب کند.

ربات بازارساز (Market-Making Bot)

این ربات‌ها به طور همزمان سفارش خرید و فروش را در صرافی ها قرار می دهند تا از تفاوت قیمت خرید و فروش یک ارز سود ببرند.

ربات معامله روند (Trend-Following Bot)

این ربات‌ها از روندهای موجود در بازار پیروی می کنند تا از آنها استفاده کنند. به عنوان مثال، اگر قیمت بیت کوین افزایش یابد، ربات دنبال کننده روند، سفارش خرید می‌دهد. و اگر قیمت بیت کوین کاهش یابد، دستور فروش را انجام می‌دهد.

ربات تریدر الگوریتمی ( Algorithmic Crypto Trading Bot)

این ربات‌ها از الگوریتم‌هایی برای شناسایی فرصت‌ها در بازار و انجام معاملات بر اساس آن استفاده می‌کنند. چنین ربات‌هایی برنامه‌ریزی شده‌اند تا فقط زمانی که یک سیگنال مشخص دریافت می‌شود، دستورات را اجرا کنند. این ربات می تواند به شما کمک کند تا از نوسانات صرافی ارز دیجیتال جلوتر باشید.

ربات تریدر اسکالپینگ (Scalping)

اسکالپینگ یک استراتژی متمرکز بر معاملات کوتاه مدت است. این ربات‌ها تعداد زیادی سفارش را پشت سر هم انجام می‌دهند تا از نوسانات کوچک در بازار استفاده کنند.

ربات وام دهی ارز دیجیتال  (Coin Lending Bot)

این ربات‌ها امکان وام دهی به تریدر‌های مارجین را فراهم کرده و محاسه بازگشت سرمایه به همراه سود آن را برای شما به صورت خودکارانجام می‌دهد.

7 تا از بهترین ربات های تریدر در سال 2023

امروزه در بازار ارز دیجیتال تعداد زیادی ربات‌های تریدر پولی و رایگان وجود دارد که انتخاب را برای معامله گر ارزهای دیجیتال سخت و گیج کننده‌تر کرده است. بنابراین، در ادامه این مقاله به معرفی هفت تا از بهترین ربات‌های تریدر در سال 2023 پرداختیم. این مقاله به شما کمک می کند تا بهترین ربات‌ها را برای تجارت کریپتو انتخاب کنید.

1. ربات تری کاماس (3Commas)

تری کاماس ربات معاملاتی را ارائه می دهد که به معامله گران اجازه می دهد از 18 تا از بهترین صرافی اصلی ارزهای دیجیتال مثل بایننس، هوبی گلوبال و کوکوین و…استفاده کنند.

این ربات‌ها می‌توانند به روش های مختلفی ترید کنند. از جمله:

  • ربات‌های گرید: رباتی است که در بازار نزولی فوق العاده عمل می‌کند و امکان خرید در کف و فروش در سقف را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند.
  • ربات های HODL: این ربات ها به کاربران این امکان را می دهند که با خریدهای منظم موقعیت های طولانی خود را حفظ و ایجاد کنند.

ربات های تری کاماس(3Commas) نه تنها قابل اعتماد هستند، بلکه انعطاف پذیر نیز هستند. آنهامی‌تونند برای برآوردن هر شرایطی در بازار ارز دیجیتال شکل بگیرند. همچنین می توانند برای رسیدن به اهداف سرمایه گذاری خاص و استراتژی های ترید شما سفارشی و شخصی سازی شوند. شما می‌توانید این استراتژی‌ها را از ابتدا توسعه دهید یا آن‌ها را با پرداخت هزینه از معامله‌گران حرفه‌ای کپی کنید (یا به صورت رایگان اگر اجازه دهند). 3Commas تنظیمات ربات های ایجاد شده توسط معامله گران حرفه ای را ارائه می دهد تا کاربران بتوانند بهترین استراتژی ها را با عملکرد اثبات شده کپی کنند.

ویژگی ها:

  • ربات های ترید که به طور خودکار بر اساس استراتژی های از پیش تعیین شده توسط شما معامله می کنند.
  • ردیابی و مدیریت پورتفولیو
  • تجزیه و تحلیل عملکرد معاملات
  •  مدیریت ریسک، پشتیبانی عالی و ترید خودکار

2. ربات تریدر پایونکس (Pionex)

یکی از بهترین  ربات ها تریدر برای مبتدیان و معامله گرانحرفه ای است. ربات‌های پایونکس با کارمزد معاملاتی بسیار کم (0.05% ) به شما کمک می‌کنند تا با معامله در ارزهای رمزنگاری شده ، سود کسب کنید. برخی از محبوب‌ترین ربات‌های آن عبارتند از Grid Trading Bot که به شما کمک می‌کند ارزها را با قیمت پایین بخرید و فروش بالایی داشته باشید.

ویژگی ها:

  • کارمزد معاملاتی معقول 0.05٪ برای سازنده و گیرنده.
  • 16 ربات معاملاتی داخلی رایگان.
  • ربات آربیتاژ Spot-Futures به شما کمک می کند تا استراتژی با بازده حدود 15 تا 50 درصد داشته باشید این ربات مخصوص سرمایه گذاران خرد است تا ریسک کمتری داشته باشند.
  • ترید هوشمندانه، به تریدرها امکان تنظیم کردن حد ضرر، برداشت سود و دنبال کردن یک معامله را می‌دهد.

3.ربات تریدر کریپتو هاپر (CryptoHopper)

کریپتو هاپر CryptoHopper یک ربات معاملاتی رمزنگاری مبتنی بر ابر است که از نوع ربات های تریدر الگوریتمیپیروی می‌کند و به کاربران اجازه می دهد از سیگنال های خارجی برای انجام معاملات هوشمند استفاده کنند. کاربران می توانند این ربات را با 9 صرافی مختلف ارز دیجیتال از جمله Coinbase، OKEX، KuCoin، Binance، Kraken، Huobi و بسیاری دیگر متصل و استفاده کنند.با استفاده از این ربات می‌توانید سیگنال‌های رایگان و پولی را از منابع مختلف بکار ببرید.

ویژگی:

  • الگوریتم آن از (BB)Stoch، RSI، Bollinger Bands وEML و سایر اندیکاتور ها یا شاخص های رایج دیگر پشتیبانی می‌کند.
  •  میتوانید به راحتی به ابزارهای معاملاتی شامل ابزارهای بک تست، قالب های قابل تنظیم و ذخیره شده وشاخص های فنی قابل دسترسی داشته باشید.
  • مبتنی بر وب (بدون برنامه موبایل یا دسکتاپ)

4.ربات تریدر  کوین رول (CoinRule)

ربات معاملاتی مبتنی بر وب که در سال 2017 تأسیس شده و توانایی اتصال به چندین صرافی ارزهای دیجیتال از جمله Binance، Huobi، Bitfinex، OKEx و HitBTC  را دارد. هیچ کارمزدی برای معامله دریافت نمی کند. با استفاده از آن، می توانید چندین استراتژی معاملاتی را ایجاد کنید. همچنین این امکان را به شما می دهد تا بیش از 7000 استراتژی استفاده کنید. از تجزیه و تحلیل فنی (TA) پشتیبانی نمی‌کند اما به کاربران اجازه می‌دهد تا از TradingView برای به اشتراک گذاری نکات و استراتژی‎‌های معاملاتی استفاده کنند. به شما امکان خرید و فروش چند ارز دیجیتال را می‌دهد.

ویژگی ها:

  • استفاده از الگوریتم‌های MACD، باندهای بولینگر، RSI (شاخص قدرت نسبی)، و سایر اندیکاتورها.
  • پشتیبانی از طریق ایمیل، چت زنده تلگرام، وبینارها و روش‌های دیگر.
  • الگوهای معاملاتی در نسخه حرفه ای.
  • موبایل برنامه های اندروید و iOS علاوه بر رابط وب.

5. ربات تریدر شیرمپی (Shrimpy.io)

ربات شیرمپی (Shrimpy) هم یک ابزار مدیریت پورتفولیو و هم ابزار معاملاتی است که به کاربران امکان خرید و فروش و ردیابی پرتفوی را در چندین صرافی از یک پلتفرم واحد را فراهم می‌کند. شما می توانید دارایی ها را در 16 صرافی مدیریت و مبادله کنید. ترید خودکار یا ربات های معاملات ترید نیز بر روی پلتفرم از طریق شاخص ها و استراتژی های متعدد انجام می شود. شما می‌توانید با راه اندازی خودکار مدیریت و متعادل کردن سبد دارایی یا پورتفولیوی خود بپردازید و یا پورتفولیوی که دنبال می‌کنید کپی کنید. علاوه بر همه اینها، شیرمپی Shrimpy به شما امکان ترید سوشال را با دنبال کردن معاملات سایر کاربران می دهد. این به معامله‌گران مبتدی و همچنین کسانی که می‌خواهند با به اشتراک گذاشتن معاملات سوشال کمیسیون دریافت کنند، کمک می‌کند.

ویژگی :

  • ویژگی Backtesting ربات، استراتژی های اختصاصی شما را قبل از شروع خودکار امتحان می کند.
  • 50٪ کارمزد برای 3 ماه اول برای پرداخت های وابسته
  • فقط نسخه وب و بدون پشتیبانی تلفن همراه

6. ربات ترید سانتا(TradeSanta)

نرم افزار ترید ارز دیجیتال TradeSanta مبتنی بر وب، هم برای معامله گران مبتدی و هم برای معامله گران حرفه ای مناسب است. مانند سایر ربات‌های معاملاتی رمزنگاری موجود در این لیست، می‌توان آن را به بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال از جمله Binance، Huobi و .. متصل کرد. با استفاده از این ربات می توانید از استراتژی های بلند و کوتاه، شاخص های متعدد و تیم پشتیبانی پاسخگو استفاده کنید. باترید گرید می‌توانید توکن ها را با قیمت پایین خریداری کنید و آنها را با قیمت بالا بفروشید.

ویژگی:

  • با استفاده از حداکثر پلن، تعداد نامحدودی ربات را اجرا کنید.
  • از چندین اندیکاتور از جمله Bollinger Bands، MACD و RSI استفاده کنید.
  • پشتیبانی 24 ساعته
  • علاوه بر پلتفرم وب، اندروید و iOS نیز پشتیبانی می‌کنند.

7. ربات تریدر اِ تورو (eToro)

ربات ترید eToro به شما این امکان را می‌دهد که معاملات کریپتو، بینش‌های معاملاتی، و البته احساسات معاملاتی سایر معامله‌گران ارز دیجیتال را کپی کنید. همچنین شما می توانید معامله گران رمزارز را به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه دنبال کنید. نکته خوب در مورد این ربات این است که می توانید نمونه کارها، سود و سایر اطلاعات کاربران را از فیدهای آنها تماشا کنید.

ویژگی ها:

  • امکان دنبال کردن معامله گران و کپی کردن استراتژی های آنها
  • امکان آموزش از میلیون ها سرمایه گذار در سراسر جهان

بهترین ربات تریدر در ارز دیجیتال

هزینه یک ربات معاملاتی کریپتو چقدر است و آیا ارزش آن را دارند؟

در حالی که اکثر ربات‌های تریدر ارز دیجیتال محبوب و به صورت رایگان ارائه می‌شوند، اما بعضی از این ربات‌ها هزینه‌های مانند کارمزد معاملات نیز دارند که باید قبل از انتخاب ربات تریدر حتما به بررسی آنها بپردازید.

همانطور که قبلا اشاره کردیم؛ هنگام انتخاب یک ربات تریدر، سرمایه گذاران باید مزایا و معایب ربات های پولی که به صورت ماهانه یا سالانه باید مبلغی را جهت هزینه اشتراک پرداخت کنند با ربات های رایگان بررسی کنند و بر اساس نیاز، بهترین ربات برای ترید خود را انتخاب کنند.
اکثر ربات‌های معروف و محبوب مانند اتورو (eToro) و پایونکس(Pionex) برای هر معامله‌ای که از پلتفرم آنها انجام می‌شود؛ از کاربران هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. اما برای کاربرانی که حجم معاملاتی بسیار بالا دارند؛ کارمزد( حدود 5 درصد به بالا) نیز دارند.
در ربات‌های مبتنی بر وب مثل کریپتو هوپر ( CryptoHopper) و کوین رول (CoinRule) امکاناتی مثل بک تست رایگان ارائه می‌شود تا کاربران بتوانید استراتژی خود را آزمایش و بررسی کنند؛ در نهایت بر اساس سبک استراتژی و خدمات که نیاز دارند اشتراک به صورت ماهانه خریداری کنند.

جایگزین های ربات های تریدر

با در نظر گرفتن تمام جوانب مثبت و منفی ربات‌ها، ممکن است به دنبال جایگزین‌های مطمئن‌تری برای سرمایه گذاری باشید. فناوری‌های جدید، ترید را به سطح بالاتری آورده است. آنها ابزارهای خودکاری را ارائه می‌دهند که امکان کپی کردن استراتژی معامله گران با تجربه را در حالت خودکار یا تدوین استراتژی شخصی شما فراهم می کند.
به نظر می رسد کپی ترید جایگزین ایمن‌تر و مطمئن تری نسبت به ربات های تریدر باشد؛ زیرا شما می‌توانید کنترل کامل بر وضعیت دارایی هایتان داشته باشید و هر زمان که نیاز بود؛ تغییراتی ایجاد کنید یا کاملاً به یک سرمایه گذار باتجربه، موفق، قابل اعتماد با سابقه اثبات شده تکیه کنید.

 برای اطلاعات بیشتر در مورد کپی ترید مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

جمع بندی

ربات‌های تریدر در بازار مالی بسیار محبوب هستند؛ زیرا می‌توانند به شما کمک کنند تا به صورت خودکار ترید کنید و از فرصت‌های جدید بازار بهرمند شوید. این ربات‌ها به سرمایه گذاران در هر سطحی کمک می کند تا از اجرای خودکار ترید بر اساس پارامترهای از پیش تعیین شده لذت ببرند. زمان مورد نیاز برای انجام معاملات در حالت شبانه روزی را کاهش بدهند و همچنین ربات‌ها می‌توانند تمام معاملات را بدون درنظر گرفتن احساسات انجام بدهند.
اما در هر حال نمی‌توان از معایب آن هم چشم پوشی کرد. اینجاست که کپی ترید می‌تواند ابزار معاملاتی انعطاف پذیرتری برای کسانی باشد که به دنبال راه حل‌های خودکار و ایمن هستند. در هر صورت، مهم است که قبل از تصمیم به استفاده از آنها، مزایا و معایب استفاده از آنها را درک کنید.

برچسب:
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات