چت جی‌پی‌تی در ترید ارز دیجیتال

کاربرد ChatGpt در معاملات ارزدیجیتال/ ترید راحت با ChatGPT

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال 13 اسفند 1401

تقریباً یک شبه، صنعت هوش مصنوعی به داغ‌ترین جایگاه در فناوری و نوآوری تبدیل شد. نوامبر 2022، مدل جدید هوش مصنوعی ChatGPT برای عموم مردم عرضه شد و گستره وسیع قابلیت های آن، جهان را شوکه کرد. این فناوری و هوش مصنوعی، غوغایی در دنیای ارزهای دیجیتال نیز ایجادکرد. همچنین این صنعت را متحول و علاقه مندان این بازار را هیجان زده کرده است. اما این هوش مصنوعی چه کاری می تواند برای صنعت ارزهای دیجیتال انجام دهد؟ در ادامه با این مقاله از ارز هشت همراه باشید.

چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) چیست؟

در ابتدا به توضیحی از چت جی‌پی‌تی (ChatGPT) بپردازیم. ChatGPT مخفف Chat Generative Pre-trained Transformer است. OpenAI، شرکت مادر آن، که توسط افراد نام آشنایی مثل ایلان ماسک (Elon Musk ) و سم آلتمن (Sam Altman) رهبری می‌شود. در واقع و به طور خلاصه ChatGPT یک برنامه زبان هوش مصنوعی مولد است که از قابلیت‌های یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا راه‌حل‌ها و پیشنهادات شبیه انسان را در پاسخ به درخواست‌های آن ایجاد کند. ChatGPT را می توان برای کارهای مختلف پردازش زبان طبیعی مانند درک زبان، تولید زبان، بازیابی اطلاعات و پاسخ به سؤال استفاده کرد. همچنین می توان از آن برای تولید متنی شبیه انسان برای چت بات ها، دستیاران مجازی و دیگر رابط های زبان طبیعی استفاده کرد.

چگونه با استفاده از ChatGPT ارزهای دیجیتال را معامله کنیم؟

در هر صنعت، هوش مصنوعی فوق العاده موثر است. احتمالاً چیزی در جهان وجود ندارد که هوش مصنوعی بر آن تأثیر نداشته باشد. در دنیای ارزهای دیجیتال هم همینطور است. در بازار ارزهای دیجیتال، ChatGPT مبتنی بر هوش مصنوعی، یک ساخته OpenAI، همه چیز را تحریک می کند. تجارت ارزهای دیجیتال با استفاده از آن به دلیل توانایی آن برای تجزیه و تحلیل و مکانیزه شدن امکان پذیر است.
ChatGPT معامله‌گران را به سمت انتخاب‌های کارآمد از طریق اطلاعات لحظه ای سوق می‌دهند. همچنین این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا حداکثر سود و فرصت‌ها را به دست آورند.

با استفاده از چت جی پی تی (ChatGPT) می‌توان :

  • معاملات ارزهای دیجیتال را بدون هیچ تحقیق مناسبی مانند احساسات سرمایه گذار، سرمایه بازار و قیمت انجام داد.
  • با اطلاعاتی که از طریق سنجش هوشمند خود جمع‌آوری می‌کند، معامله‌گر را وادار می‌کند که انتخاب دقیق‌تری مانند سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری داشته باشد.
  • معاملات MYC شناخته شده ترین و مورد استفاده ChatGPT است، در این معاملات تجزیه و تحلیل فاز صعودی و یا نزولی پیش بینی می‌شود و هر زمان که قیمت بالا رود،توسط خط روند تشخیص داده شده و بوق طولانی زده می شود. با این حال، اگر به نظر رسد سقوط وجود دارد، یک بوق کوتاه زده می‌شود.
  •  یکی از استراتژی های تجاری محبوبی که از Chat GPT میتوان سود می برد، آربیتراژ رمزنگاری است. این شکلی از معامله است که از تفاوت قیمت در صرافی ها استفاده می کند. ChatGPT می‌تواند برای جمع‌آوری داده‌های لحظه ای مربوط به قیمت‌های ارزهای دیجیتال، تجزیه و تحلیل روندهای بازار و شناسایی هرگونه اختلاف قیمت در صرافی‌ها، ارائه بینش و پیش‌بینی در مورد حرکات بازار و روند قیمت بر اساس داده‌های تاریخی و شرایط فعلی بازار استفاده شود. با استفاده از اطلاعات و بینش های تولید شده توسط ChatGPT، یک معامله گر به طور بالقوه می تواند تصمیمات آگاهانه تری در مورد زمان و مکان اجرای معامله آربیتراژ بگیرد. از طرف دیگر، قابلیت‌های ChatGPT را می‌توان با یک ربات معاملاتی آربیتراژ رمزنگاری خودکار ادغام کرد.

از آنجایی که ChatGPT به دلیل تنظیم دقیق موضوعات محبوب شناخته شده است، معامله گران را راحت تر می کند تا از اخبار ارزهای دیجیتال جلوتر بمانند.

برای اطلاعات بیشتر از مهم ترین سایت های خبری ارزهای دیجیتال مطالعه این مقاله به شما پیشنهاد می‌شود.

کاربرد chatgpt در بازار ارز دیجیتال

نحوه استفاده از ChatGPT در ترید ارز های دیجیتال

معامله گران در تلاش برای به دست آوردن برتری در بین رقبای کریپتو، شروع به بررسی و استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT در ترید رمز ارز ها کرده اند. همچنین کارشناسان کریپتو نیز در حال آموزش ChatGPT هستند تا با استفاده از Pine Script، یک زبان کامپیوتری که توسط Trading View توسعه یافته است، به معاملات ارزهای دیجیتال منطبق شود که با استفاده از ایجاد ربات چت یک ربات معاملاتی پایه، دستورالعمل‌های معاملاتی مفیدی را بر اساس داده‌های بازار در مورد بیت‌کوین و سایر ارزهای رمزپایه به دست آورد. در نهایت چت بات می تواند به معامله گران در تصمیم گیری سریع و آگاهانه قبل از معامله کمک کند.

چت جی‌پی‌تی در بازار ارز دیجیتال

تأثیر ChatGPT تقریباً در هر بخش از اکوسیستم دیجیتال گسترده و احساس شده است. در صنعت کریپتوکارنسی، با پیشرفت مدل هوش مصنوعی و بهبود آن توسط توسعه دهندگان، چندین مورد استفاده از آن وجود دارد که احتمالاً در آینده نزدیک موارد بیشتری نیز خواهد داشت.

ایجاد قرارداد هوشمند

یکی از هیجان انگیزترین پتانسیل های ChatGPT در ایجاد قراردادهای هوشمند نهفته است. قراردادهای هوشمند، برنامه‌های رایانه‌ای مبتنی بر بلاک‌چین هستند که با رعایت شرایط و ضوابط از پیش تعیین‌شده، شرایط توافق‌نامه را خودکار می‌کنند. امروزه قراردادهای هوشمند توسط توسعه دهندگان بلاک چین ایجاد می شود که شرایط پویا را ایجاد می کنند و در صورت برآورده شدن شرایط، برنامه ها را خوداجرا می کنند.
در آینده، قراردادهای هوشمند می توانند با فناوری هوش مصنوعی مانند ChatGPT ترکیب شوند تا به ایجاد تعاملات قراردادی پویاتر و پیچیده تر کمک کنند. برای مثال، علاوه بر خودکارسازی اجرای قراردادها، می‌تواند مزایا و خطرات احتمالی قراردادها را تجزیه و تحلیل کند و تغییراتی را برای ارتقای توافق توصیه کند. چنین قراردادهایی متعاقباً نیازی به مداخله انسانی بیشتری ندارند.

آموزش ارز دیجیتال

بسیاری از دلایل پذیرش آهسته ارزهای دیجیتال امروزه این است که بسیاری از مردم اطلاعات زیادی در مورد فناوری بلاک چین و نحوه عملکرد آن ندارند. چندین افسانه و دروغ در ادراک عمومی از ارز دیجیتال وجود دارد، زیرا بسیاری از مردم هنوز فکر می کنند که چیزی بیشتر از یک طرح پونزی در مقیاس بزرگ است. با ظهور مدل‌های هوش مصنوعی یادگیری زبان مانند ChatGPT، هر کسی می‌تواند به راحتی از چت‌بات اطلاعات مختصر و قابل درک درباره ارزهای دیجیتال و نحوه عملکرد آن را جستجو کند.
در حالی که پیش از این، دانش ارزهای دیجیتال به جستجوهای گوگل و صفحه نتایج موتور جستجوی آن محدود می شد. ChatGPT دسترسی جایگزین به دانش را فراهم می‌کند و امکان تغییر پاسخ‌ها را فراهم می‌کند تا هر کسی بتواند آن‌ها را بدون توجه به سطح دانش خود از فناوری، درک کند.

ترید ارزهای دیجیتال

امروزه، بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کریپتو برای بهینه‌سازی تجربه معاملاتی خود به ربات‌های معاملاتی مختلف مانند اپلیکیشن BOTS متکی هستند. برنامه BOTS یک ربات تجاری با کاربری آسان است که هم برای تازه کارها و هم برای سرمایه گذاران باتجربه طراحی شده است. با ChatGPT، تجارت کریپتو در سطح کاملا جدیدی قرار می گیرد، زیرا تحلیلگران و برنامه نویسان می توانند از آن برای ایجاد ربات های معاملاتی بر اساس زبان های برنامه نویسی مختلف استفاده کنند.
مدل هوش مصنوعی امکان تولید کد را فراهم می کند که وقتی با API های مختلف بلاک چین ترکیب شود، می تواند نتایج چشمگیری ارائه دهد. برای مثال، این امکان وجود دارد که ChatGPT یک عملکرد کامپیوتری بنویسد که به برنامه نویس اجازه می دهد تا سفارشات معاملاتی، قیمت های بازار را به صورت لحظه ای و سایر اطلاعات تجاری مفید را درخواست کند. به عبارت دیگر، ChatGPT می تواند عملکرد ربات های معاملاتی مانند برنامه BOTS و دیگر API های مبتنی بر بلاک چین را بهبود بخشد.

پیش بینی ارز دیجیتال

اگرچه پیش‌بینی ارز دیجیتال یک هنر دقیق نیست، ChatGPT این پتانسیل را دارد که بینشی منحصربه‌فرد و بدون احساسات در مورد قیمت‌های بازار آینده و حرکت‌های کوتاه‌مدت قیمت کریپتو ارائه دهد. مدل هوش مصنوعی مملو از داده‌ها است و می‌تواند از دانش گسترده خود از بازار ارزهای دیجیتال برای پیش‌بینی‌های بالقوه دقیق استفاده کند.
اگرچه چنین پیش‌بینی‌هایی نباید به عنوان توصیه سرمایه‌گذاری تلقی شوند، اما همچنان بینش منحصربه‌فرد بازار را نشان می‌دهند و می‌توانند برای معامله‌گران ارزشمند باشند. حتی بیشتر از آن، هوش مصنوعی می‌تواند نظرات جالبی را در مورد مسائل دنیای واقعی که به ثروت توکن‌های ارزهای دیجیتال مرتبط هستند، ارائه دهد.

چالش های چت جی‌پی‌تی در صنعت کریپتو

اگرچه پتانسیل هوش مصنوعی در صنعت کریپتو وجود دارد، اما چند مانع برای تحقق این وعده وجود دارد. به عنوان مثال، پتانسیل سوگیری در داده های مورد استفاده در آموزش مدل هوش مصنوعی می تواند منجر به پیش بینی های غیر قابل اعتماد شود.
به این ترتیب، هنگام استفاده از هوش مصنوعی در بازارهای مالی، مانند بازار کریپتو، نیاز به تقویت تعامل بین ChatGPT و سایر فرآیندها و ابزارهای موجود مرتبط با رمزنگاری وجود دارد. با این حال، کاربران نباید از محل تجزیه و تحلیل فنی شخصی و سوگیری خود غافل شوند.

مزایای chatgpt در کریپتوکارنسی

مزایای ترید ارز دیجیتال با ChatGpt

ریسک را به حداقل می‌رساند

از هوش مصنوعی برای فروش یا خرید دارایی های خود در بهترین زمان ها استفاده کنید و مطمئن شوید که ضرر زیادی نمی کنید. در زمان نوسانات بازار، حفظ دارایی شما در برابر افت سریع قیمت بسیار مهم است.

به راحتی استراتژی بسازید

ربات های معاملاتی هوش مصنوعی با به کارگیری استراتژی هایی که نیاز به توجه مداوم دارند معامله را برای معامله گران آسان تر می کند. آنها همچنین به تجزیه و تحلیل الگوریتم ها و روندها کمک می کنند تا معامله گران بتوانند تصمیمات خوبی بگیرند.

آموزش ساده

چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد ارز دیجیتال وجود دارد و مبتدیان ممکن است غافلگیر شوند. از هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای دریافت توضیحات اطلاعاتی سفارشی استفاده کنید.

قابل تنظیم

معامله گران می توانند عملکرد ربات خود را مطابق با نیازهای شخصی خود سفارشی کنند.

ایمن نگه داشتن تراکنش ها

برخی از معامله گران از کارگزاران رمزنگاری برای نظارت بر دارایی های خود و انجام معاملات استفاده می کنند. با این حال، همیشه احتمال خطای انسانی یا نیت مخرب وجود دارد. با استفاده از ربات‌ها، می‌توانید اعتماد کنید که دارایی‌های شما فقط بر اساس شرایط شما معامله می‌شوند.

گزینه های متعدد

انواع مختلفی از ربات ها و پلتفرم های معاملاتی هوش مصنوعی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. می توانید از بیش از یک مورد استفاده کنید یا تا زمانی که انتخاب مناسب را پیدا کنید، گزینه های خود را امتحان کنید.

معایب ترید ارز دیجیتال با ChatGpt

پیچیدگی برای مبتدیان: در حالی که ربات های هوش مصنوعی می توانند به مبتدیان در اهداف آموزشی کمک کنند، اما برای تجارت واقعی پیچیده تر هستند.
نیاز به دانش برنامه نویسی: برای سفارشی کردن یا ایجاد ربات تجارت هوش مصنوعی خود، به تجربه زبان های برنامه نویسی نیاز دارید. در حالی که درخواست از یک ربات دیگر برای ایجاد نرم افزار امکان پذیر است، ممکن است خطاهایی داشته باشد.
فرآیند برنامه نویسی خسته کننده: برنامه نویسی ربات سفارشی شما نیز کمی زمان می برد و ممکن است خسته کننده شود. ممکن است مجبور شوید آزمایش کنید تا یاد بگیرید چگونه ربات را بدون هیچ خطایی مدیریت کنید.
ارزهای دیجیتال محدود: رمزارزهای زیادی برای انتخاب وجود دارد( بیش از 21000 در گردش) در حالی که بسیاری از ربات‌های معاملاتی هوش مصنوعی وجود دارند، اما با هر ارز دیجیتالی سازگار نیستند.

جمع بندی

می‌توان گفت ChatGPT این پتانسیل را دارد که صنعت ارزهای دیجیتال را به طور کامل متحول کند. با این حال، قابل توجه است که برای دستیابی به نتایج بهینه هوش مصنوعی، همزمان باید تلاش و تحقیق شخصی را نیز استفاده کنید. با این وجود، ChatGPT هنوز در مراحل اولیه تکامل خود است. در واقع، ماه ها و سال های آینده شاهد نوآوری ها و راه حل های بالقوه بیشتری خواهیم بود که این هوش مصنوعی پر رونق می تواند ارائه دهد.

برچسب:
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات